RallyBaron  Samppasport

Kampiakselin hihnapyörän kiila

  • 2 Vastauksia
  • 2045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Kampiakselin hihnapyörän kiila
« : 22.06.2014, 21:30:21 »
Eli b21a:n kampuran siivapyörässä on vakiona semmonen pyöree tappi kiilana, kuvaa siitä nyt mulla ei tähän hätään ole. Ongelmana on että sorvasin b19a:n hihnapyörän triggerille sopivaksi, koska se on 3-uranen. Mutta nyt vasta tajusin että tämä hihnapyörä on muuten samanlainen kiinnitykseltään, mutta tässä ei ole kiilaa, ainoastaa erilainenkiilaura.
tuossa huono kuva, mutta tuossa näkyy se kiilaura ja tosiaan b21a:n pyörässä ei ole uraa vaan reikä josta läpi pyöreä kiila. Kysymys kuuluu, että uskallanko laittaa tuon siivapyörän ilman kiilaa, kun kampiakselissa on kuitenkin kiila joka tulee puoleen väliin asti hammashihnapyörää, vai pitäskö yrittää ehtiä tuohon joku puolikuu kiila?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin hihnapyörän kiila
« Vastaus #1 : 22.06.2014, 22:00:15 »
Tuon kolmennan hihnapyöränhän voi siirtää kymppisarjan koneissa toiseen parihihnapyörään (pulteilla kiinni). Entä jos poraa pienen reiän ja laittaa sitten pultin kiilaksi.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: Kampiakselin hihnapyörän kiila
« Vastaus #2 : 22.06.2014, 22:52:53 »
Niin voi, mutta tuo b19a hihnapyörä ois sorvattu jo valmiiksi. Täytyy pohtia tuota reijän poraamista. Ongelmana silloin että siivapyörän asento muuttuu kuten myös triggerin. Selvitellään vaihtoehtoa.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

 

Kulkukoira  Proturbo