Tulipa toukokuun puolenvälin tienoilla hommattua itselle käyttis/harrasteautoksi tälläinen hieman varusteltu 240. Ostettaessa autossa paloi lambda valo, mutta myyjä vakuutteli että mitään muuta laitettavaa ei leimalle olisi. Kauppojenteon jälkeen nokka kotia kohti tai oikeastaan ensin kohti paikallista katsastuskonttoria. Insinöörin mielestä päästöt, vasen takajarru, käsijarru ja oikea etuiskari olivat siinä kunnossa, että hylky napsahti paperiin. Pienessä vitutuksessa konttorilta kotiin ja miettimään mistä lähetään hakemaan osia ja mistä takajarrun puuttuminen johtuu. Aluksi pääteltiin, että jarrusatula on jumissa, joten reissu motonettiin ja inssin määräämä etuiskari sekä jarrusatula poistoon. Jarruongelma ei kuitenkaan korjaantunut pelkästään tuon jarrusatulan vaihdolla, joten loppujen lopuksi sinne uusittiin sitten jarrupääsylinteri, sekä itse vian aiheuttaja, eli jarrupaineensäädin(tästä kiitokset Lankulle.) Lambda valo sekä päästöt korjaantuivat nakutusanturin liittimen kiinni laittamisella, eli kyseessä ei onneksi ollut mikään kallis ja vaikeasti paikannettava ongelma.
Tietoja autosta:-Moottori: B200F
-Vaihteisto: M47
-Taka-akseli: 103x
-Ajomäärä: 243tkm
Varusteet:-Keskuslukko(korjauslistalla)
-Penkinlämmittimet(korjauslistalla)
-Sähköpeilit
-Sähkölasit
-Plyyshisisusta
-Tummennettu lasin yläreuna
-Vetokoukku
-Ohjaustehostin
Vikoja:-Keskuslukitus
-Penkinlämmittimet
-Kytkin ottaa todella ylhäältä
-Trippimittari ei toimi
Suunnitelmia:-Lesjöforsin -40mm madaltavat jouset
-Eiker e1/Volvo Polaris vanteet(saa tarjota, jos löytyy)
-Kokonaan punaiset takavalot
-Listojen maalausta
-Mahdollisesti b230ft kevyesti piristettynä, mutta käyttömukavuus huomioon ottaen.
-Tupakkamuovit
-Snow capit
Kuvia autosta ennen/jälkeen kirkkaitten vilkkujen ja pesun.




