0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Projektipäiväkirjat
940 tuplaturbo tinakutosella.
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
2
3
4
...
9
Siirry alas
940 tuplaturbo tinakutosella.
124 Vastauksia
76624 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Clayman
Grand Luxe
Viestejä: 290
Volvo for life
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #15 :
30.06.2014, 20:12:41 »
Onko tuo tinakutosen oma imusarja? Miten toimii/virtaa turbokäytössä?
Kirjattu
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
siipiveikko
Grand Luxe
Viestejä: 461
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #16 :
30.06.2014, 20:30:46 »
On alkuperäinen. Lankku penkitti omastaan 523hv 1,6bar tuollaisella eli kai se aikahyvin toimii turbokäytössä. Laitoin sulle YV:n.
Kirjattu
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.
siipiveikko
Grand Luxe
Viestejä: 461
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #17 :
07.07.2014, 12:49:15 »
Noniin, lomareissu perheen kanssa heitetty, nyt ehtii taas päivittelemään projektia.
Toinen kuva imusarjasta
Jakopää kasattuna, uutta osaa on hihna,kiristinrulla, ohjainrulla, hydraulinen kiristin, hihna ja vesipumppu.
Tein itse erikoistyökalun nokkien paikallaanpitämiseen oikeassa asennossa kasauksen aikana, siitä ei tullut otettua kuvia.
Jakopään koppa maalattuna ja paikallaan.
kasattuna
Pakosarjat hitsattuna TIGillä, saumat olisi voinut olla siistimmätkin, mutta ei ole tullut harjoiteltua tarpeeksi...
Etummainen pakosarja tuli turhan lähelle lohkossa olevaa uloketta vesipumpun takana, siitä tuli hiottua hieman ainetta pois tilan tekemiseksi.
Öljynpaluun rakentelua
takimmaisen ahtimen öljynpaluu
Öljynpaluut hitsasin ja kiillotin peiliksi, mutta unohdin ottaa niistä kuvia valmiina.
«
Viimeksi muokattu: 07.07.2014, 12:51:50 kirjoittanut siipiveikko
»
Kirjattu
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.
Chili
Grand Luxe Touring
Viestejä: 952
Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #18 :
08.07.2014, 11:03:10 »
Onko tuo öljynpaluuputki helppo murtumaan - mikä materiaali olisi kestävää?
Kirjattu
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.
siipiveikko
Grand Luxe
Viestejä: 461
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #19 :
08.07.2014, 12:22:03 »
Tuo on tehty haponkestävästä ja on kestänyt ainakin toistaiseksi, siinä on alapäässä kumiliitos letkulla lohkoon kierrettyyn letkunippaan.
Normaalistihan nuo on tavallista "mustaa" ohutseinämäistä putkea.
Kirjattu
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.
svolvo
De Luxe
Viestejä: 81
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #20 :
08.07.2014, 12:25:02 »
Toinen on että hakee vaikkapa dunlopilta öljynkestävää teräspuno letkua ja nipat siihen.
Kirjattu
siipiveikko
Grand Luxe
Viestejä: 461
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #21 :
24.07.2014, 18:55:09 »
Edellisestä päivityksestä on taas vierähtänyt aikaa vaikka lupailin jotain muuta, tää kesä on sen verran kiireistä aikaa ettei kaikkea ehdi tekemään.
Pakosarjojen laipat viilailin pitkällä viilalla suoraksi ruuvipenkissä, sitten käytin sarjat hiekkapuhalluksessa.
Samoin pakopesät.
Tilasin Marteliukselta keraamiset pinnoitteet (aluskeraami ja black satin), sitten kaverin maalaamoon ruiskuttelemaan. Otin mukaan vanhan sähköuunin jolla suoritettiin pinnotteiden paisto ruiskutuksen jälkeen.
Aluskeraamin ruiskutusta
Sitten uuniin, paistettuna
uuni näkyy taustalla
Satiinia pintaan
Ja pullat uuniin
Pakosarjoihin aluskeraami oli erilaista kuin valettuihin pakopesiin
Ja taas paistetaan
Satiinia pintaan
Tällaista tällä kertaa.
Kirjattu
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.
AUH
Vieras
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #22 :
24.07.2014, 22:19:03 »
Kai tän vois luokitella moottoripornoksi!? Nättiä jälkeä ja hyvää kerrontaa!
Kirjattu
TVS
VRCF Ry jäsen 2025
Turbo
Viestejä: 4886
Kontinuerlich jetronic
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #23 :
24.07.2014, 22:56:53 »
Paikanpäällä nähtynä jälki oli kyllä varsin siistiä, kuvat ei ihan kerro kuinka hienon puhtaalta osat näyttää, kun kaikki hilut on samaa sarjaa. Lisäpäivityksiä odotellessa, tästä tulee hyvä!
Kirjattu
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.
siipiveikko
Grand Luxe
Viestejä: 461
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #24 :
26.07.2014, 18:41:02 »
Sitten vaihteeksi homma joka oli mukava tehdä terassilla kiikussa istuen, eli pakosarjakääreet sarjoihin. Tuo kääre oli todella helppo ja miellyttävä asentaa, ei tullut lasikuitutikkuja sormiin eikä tarvinnut kastella ennen asennusta kuten thermotec ja monet muut täytyy. Tuota käärettä löytyy esim Mamasanin hyllystä.
Sitten aloitettiin asennus. Turboihin laitoin itse korjaussarjat jotka tilasin ebay:stä ja käytin akselit/siivet proturbolla Lappeenrannassa tasapainotuksessa.
Takimmainen pakosarja ja turbo ilman kompressorikoteloa paikallaan.
takaapäin kuvattuna, tuosta näkyy pakopesään hitsattu laippa joka oli pakko laittaa että downpipen saa irroitettua.
Etummainen pakosarja paikallaan ja kääreet asennettuna.
Edestä.
Taaemman ahtimen kompressorikotelo paikallaan, tuosta näkee että koteloon on hitsattu kiinnikkeet hukkiksen kellolle ja kellon varsi on taivuteltu mutkalle että sen sai mahtumaan ja toimimaan. hukkiksen kellot jäi siistimättä, mutta ei ne paljon tuolta näy.
Tässä näkyy että takimmaiseen ahtimeen ei mahtunut laittamaan bypass:ia paikalleen kun ahtoputken lähtö oli pakko vetää koneen kumityynyn ja moottorin korvakkeen välistä eteen. Laitoin alumiinisen peitelevyn pässin paikalle.
Etummaisen ahtimen pakopesä ja downpipe paikallaan.
Tässä näkyy tuo taaemman ahtimen ahtoputken suuntaus.
Downpipet oli pakko toteuttaa noin kun tilaa ei kertakaikkiaan ollut muunlaiseen ratkaisuun. Konehuoneesta ei mahdu kahta 2,5" putkea ulos, joten takimmaisen ahtimen lähtö on 3" ja etummaisen putki on 2,5" ja se liittyy takimmaisen putken kylkeen. Jousto ja 2 laippaliitosta mahdollistaa putkien irroittamisen toisistaan, tosin se taitaa olla toivoton tehtävä kun kone on paikallaan autossa.
Etummainen ahdin kasattuna ja öljylinjat paikallaan.
Downpipe käärittynä.
Aika tiukka paketti.
Takaa.
Kirjattu
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.
volovo mies
Grand Luxe Touring
Viestejä: 1301
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #25 :
26.07.2014, 18:58:48 »
alkoi seisomaan.
Kirjattu
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0
ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...
AUH
Vieras
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #26 :
26.07.2014, 19:04:55 »
Lainaus käyttäjältä: volovo mies - 26.07.2014, 18:58:48
alkoi seisomaan.
Veit jalat suustani!
Kirjattu
Herra-Jermu
De Luxe
Viestejä: 176
www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #27 :
13.08.2014, 17:28:41 »
Ei ottanut kuvista tarkalleen selvää. Öljynkierto ahtimille toteutettu: suodattimenjalasta? --> ahtimet --> lohkoon. Vai käsitinkö aivan väärin.
Ja erittäin nättiä työtä.
Kirjattu
0kpl Volvo.
3kpl BMW.
jepajee
Grand Luxe Touring
Viestejä: 832
Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #28 :
13.08.2014, 18:01:08 »
Kirjattu
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L
A.J.H
Hallituksen jäsen
Global Moderator
Grand Luxe Touring
Viestejä: 1155
vrcf Original
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen ja bemarin 6-v laatikko
«
Vastaus #29 :
23.08.2014, 10:09:53 »
Hienoja kuvia, mutta lopputulos livenä oli kyllä syvän kumarruksen arvoinen. Tuo viimeistelun taso on kyllä huikea
Kirjattu
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.
Tulostusversio
1
2
3
4
...
9
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Projektipäiväkirjat
940 tuplaturbo tinakutosella.