Elekma  Autoracing

Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa

  • 5 Vastauksia
  • 1517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa
« : 01.07.2014, 18:05:51 »
Eli onkhelmana on imuilmanlämpötunnistin anturi, herjaa 1-2-2 koodia ja anturi vaihdettu mutta tosin vanhasta vm.95 10v volgasta ja vika pysyy (eli ei ole uutta) molemmat mitattu ohmi alueella ja lämpötilasta riippuen 1600 - 18xx ohmia riippuu kuinka kauan jaksat puhaltaa anturia niin ohmit tippuu. Anturin johtoon tulee 4.98 voltin jänö (toiseen) toista en mitannut mutta luulisin sen olevan maa. Sähkökaavat ja avut olisivat tarpeen. Vikakoodit luettu 5 kertaa peräkkäin ja koitettu nollata mutta ei vain onnistu, pitäisikö ottaa akun kengät joksikin aikaa irki että nollautus?.

Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa
« Vastaus #1 : 01.07.2014, 18:52:17 »
Löysin tälläsen sivun http://caunter.ca/volvo960/wb14823.pdf voiskohan joku tehä mittauksen ja kertoa mulle arvot. Tossa kohdassa olis n.20:ssä asteessa 2500 Ohm ja mulla ei ole noin korkea joten vissiin olis kaputt? Olisin kiitollinen jos joku jolla ei oo vikaa tossa anturissa niin kertois mulle ohmi arvon.

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa
« Vastaus #2 : 01.07.2014, 23:24:46 »
Linkittämäsi sivun ohmitaulukko pitää paikkansa. Suunnilleen 2500 ohmia pitäisi olla +20 C asteessa. Omakohtaisena kokemuksena kerron, että itsellä teki vm- 95 850 ihan samaa koodia sen 3 vuotta mitä minulla oli. En tiedä mistä se johtui, mutta kun oli nollannut vikamuistin, niin yleensä jo seuraavalla lukukerralla siellä oli taas tuo 1-2-2 koodi. Siinä anturin ohmiarvo oli kyllä ihan kohdallaan läpi lämpötila-asteikon, joten päättelin sen olevan enemmänkin ominaisuus siinä autossa kuin vika, koska mitään ongelmia ei koskaan ollut. Kannattaa ottaa se anturisi ja laittaa vaikka pakastimeen joksikin aikaa ja katsoa, muuttuuko vastusarvo loogisesti. Vastavuoroisesti lämpimän pään arvoa voi katsoa esim. hiustenkuivaajalla lämmittämällä.
Tosin se, että vikakoodi ei nollaudu viittaa kyllä vialliseen anturiin tai johdotukseen tai kontaktiongelmaan..
Onhan se nyt niin, että tuo vikakoodi on saatu A2 pistokkeesta? Nimittäin B2 eli vakionopeussäätimen pistoke antaa luonnostaan aina 1-2-2 ilmoituksen, eikä sitä saa nollattua, koska auton nopeus ei ole yli 40 km/h nollaushetkellä.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa
« Vastaus #3 : 02.07.2014, 18:12:47 »
Linkittämäsi sivun ohmitaulukko pitää paikkansa. Suunnilleen 2500 ohmia pitäisi olla +20 C asteessa. Omakohtaisena kokemuksena kerron, että itsellä teki vm- 95 850 ihan samaa koodia sen 3 vuotta mitä minulla oli. En tiedä mistä se johtui, mutta kun oli nollannut vikamuistin, niin yleensä jo seuraavalla lukukerralla siellä oli taas tuo 1-2-2 koodi. Siinä anturin ohmiarvo oli kyllä ihan kohdallaan läpi lämpötila-asteikon, joten päättelin sen olevan enemmänkin ominaisuus siinä autossa kuin vika, koska mitään ongelmia ei koskaan ollut. Kannattaa ottaa se anturisi ja laittaa vaikka pakastimeen joksikin aikaa ja katsoa, muuttuuko vastusarvo loogisesti. Vastavuoroisesti lämpimän pään arvoa voi katsoa esim. hiustenkuivaajalla lämmittämällä.
Tosin se, että vikakoodi ei nollaudu viittaa kyllä vialliseen anturiin tai johdotukseen tai kontaktiongelmaan..
Onhan se nyt niin, että tuo vikakoodi on saatu A2 pistokkeesta? Nimittäin B2 eli vakionopeussäätimen pistoke antaa luonnostaan aina 1-2-2 ilmoituksen, eikä sitä saa nollattua, koska auton nopeus ei ole yli 40 km/h nollaushetkellä.

Kyllä koodi on A2 pistokkeesta mitattu ja samaa tuuppaa edelleen vaikka on akku ollut irti. Onkohan tuolla kauheaa merkitystä?

Poissa Kuoma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • V70 - Herrgårdsvagn
Vs: Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa
« Vastaus #4 : 03.07.2014, 13:28:16 »
Sitten siellä on joko viallinen anturi tai signaalikatkos johdoissa ennen ecu-boxia.
Jos kaikki toimii muuten ok, en ottaisi kauheasti paineita. Niinkuin kirjoitin, oma kulkine teki lähes vastaavaa, mutta toimi muuten loistavasti. Ilmeisesti viallinen imuilmatieto vaikuttaa polttoaineenkulutukseen jollain lailla, mutta pari desiä sinne tänne ei juuri tunnu kaiken muun seassa..  8) Vaikea sanoa, käytetäänkö sen tietoa myös kylmäkäynnistyksissä vai tuleeko eculle tieto moottorin lämpötila-anturista enemmänkin.
Volvo - Ihanan kallista...

Poissa Juupeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 10v vm.94 onkelmaa
« Vastaus #5 : 03.07.2014, 16:12:53 »
Sitten siellä on joko viallinen anturi tai signaalikatkos johdoissa ennen ecu-boxia.
Jos kaikki toimii muuten ok, en ottaisi kauheasti paineita. Niinkuin kirjoitin, oma kulkine teki lähes vastaavaa, mutta toimi muuten loistavasti. Ilmeisesti viallinen imuilmatieto vaikuttaa polttoaineenkulutukseen jollain lailla, mutta pari desiä sinne tänne ei juuri tunnu kaiken muun seassa..  8) Vaikea sanoa, käytetäänkö sen tietoa myös kylmäkäynnistyksissä vai tuleeko eculle tieto moottorin lämpötila-anturista enemmänkin.

Jep jep. Sain tuon vikakoodin poistumaan tämän sivun ohjeella --> http://www.scandcar.nl/volvo-850-fout-codes/ <-- niin olihan tuo liitin päässy pikkusen hapettumaan, kontakti pintojen putsnaus ja ohjeen mukaan nollaus ja vikakoodi läks pois.

 

Proturbo  Autodiagnoosi