Autodiagnoosi  Carcom Oy

Venttiilin jatkopalojen (lash cap) kanssa ongelmia? Ei pysy paikallaan.

  • 8 Vastauksia
  • 6816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Eli jo ongelmaksi muodostuneet venttiilin jatkopalat lash capit, mitkä ei pysy millään paikoillaan. Kokeiltu on jo vaihtaa jousia useempaan otteeseen ja tällähetkellä on seetipaine noin 60kg kieppeillä. Lash cappejä koitin jo liimata loctite kierre lukitteella venttiilien päihin mutta ei ollut apua siintäkään. Ongelma tulee siinä kohtaa, kun kierros alueesta riippumatta polttoainetta pääsee pakosarjaan ja paukkuu putkessa. Ilmenee pelkästään pakopuolella. Esim. lähtörajotinta käyttäessä tai kierros rajottimelle ajaessa, jos paukahtaa putkessa. Eli b230 kone ahdettuna 531 kannella 46/38 venttiileillä ja hiotulla nokalla.
Venttiileitä ei viitsisi ruveta pidemmäksi vaihtamaan.
Onko ongelmia ollut muilla?
Apuja kaivataan?
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 13:12:57 kirjoittanut Vinokone »

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Pystyykö ne lash capin laidat lytistämään soikeiksi, pysyisivätkö siten paremmin paikoillaan?

Pidemmät venttiilit kuulostaisivat pro ratkaisulle...

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Eli ilmeisesti pakoset jää leijumaan auki ja jatkot karkaa kun vena on auki ja nokan kärki näyttää ylös? Onko siellä pakopuolella niin kova paine, että venat aukee? Hitsaa venttiilien päähän jatkoa, pakopuolelle jäykemmät tuplajouset.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Eli b230 kone ahdettuna 531 kannella 46/38 venttiileillä ja hiotulla nokalla.
Venttiileitä ei viitsisi ruveta pidemmäksi vaihtamaan.
Onko ongelmia ollut muilla?
Apuja kaivataan?

Vaihda nokka vai onko niin erikoinen ettei esim. Enem tarjoa vaihtoehtoa vakio perusympyrällä? Ootko tarkistanut ettei lashcap paina venttiililukkoja tai jos menee jousilautasen "sisään" että välystä lautasen reunaan on tarpeeksi? Itsellä oli samantapaisia ongelmia. Vaihdoin nokan.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Tommosessa tilanteessa pakoventtiilit hyppelehtii helposti hieman omaa tahtiaan, eikä jatkeet pysy paikoillaan. Pidempi venttiili tai tekee/teettää jatkot ahdistussovitteella venttiiliin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Tulipa tuossa ajatus jospa hitsaan venttiili kupin pohjan muutaman millin täpin ja ajan pinna jyrsimellä tasaiseksi oikeaan korkoon. nii voisi heivata noi lash cap mäkee. Tänään tulee testatuksi tuo homma onnistuuko. jos on hyvä ratkaisutnii teen myös imupuolelle saman nii pääsee noista eroon.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Omaan kanteen on tulossa solid paininkupit, näissä välys säädetään kupin alapuolella olevaa nypykkää hiomalla. Tämä voisi toimia erittäin hyvin tapauksessasi, mikäli vain säätövara riittää. Samalla loppuu kovalla nokalla se säätöpalan kippaaminen.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Omaan kanteen on tulossa solid paininkupit, näissä välys säädetään kupin alapuolella olevaa nypykkää hiomalla. Tämä voisi toimia erittäin hyvin tapauksessasi, mikäli vain säätövara riittää. Samalla loppuu kovalla nokalla se säätöpalan kippaaminen.
mistä niitä saa?

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Kupeista tuli hyvät. Oli helppo toteuttaa nyt vain seuraillaan miten pelaa. Eli hitsasin perus mikki langalla kupin pohjaan venttiilin pään kokoisen täpin noin 3mm paksuudelta ja sitten jyrsimellä sopivaan mittaan sitten pystyy vielä säätämään normi säätöpaloilla jos tarvii.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron