Elekma  Autoracing

850R 1997 huoltovalon nollaus

• 2 Vastauksia
  • 1408 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
850R 1997 huoltovalon nollaus
« : 02.07.2014, 17:46:45 »
Moro!

Kahlasin foorumia riittävästi, enkä löytänyt vastausta ongelmaani, jonka kuvaus näkyy otsikossa. Autossa on OBD-liitin vaihteensiirtimen (automaatti) edessä keskikonsolissa, mutta kun ongelmana on se, että R-mallista johtuen siinä on Motronic 4.3. 4.4 tottelee nollausta hyvinkin, mutta ei tämä 4.3.

Tommi

Poissa Carcha

• De Luxe
  • *
  • B5254T2
Vs: 850R 1997 huoltovalon nollaus
« Vastaus #1 : 03.07.2014, 03:08:01 »
Vastaavanlaisesta olen useasti nollannut huoltovalon VOL-FCR:llä. Millä olet itse kokeillut nollata?

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Tommi_K

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R 1997 huoltovalon nollaus
« Vastaus #2 : 03.07.2014, 16:52:28 »
Ahaa, eli se on onnistunut?

Minulla OLI ns. Volvo-läppäri. Wanha kuin mikä. Mutta kun asensin siihen XP:n kylmiltään ja kaikki "volvo" softat usb-tikulta, eli kone ei päässyt koskaan verkkoon, niin sehän oli ripeä kuin mikä. Koska ei tarvinnut asentaa palomuuria ja virustorjuntaa. No, kyseinen läppäri kosahti tammikuussa, kun olin laittanut sen taloyhtiön kylmässä autohallissa varuiksi verkkovirtaan ja samalla oli "lohkolämmitin" päällä. Kytkiessäni OBD-pistokkeen paikalleen, alkoi tulemaan savun hajua. No, kaikki mahdollinen irti heti, mutta lopputulos oli se, että läppärin usb-porteista haistoi savun ja läppärin virtalähde ei toiminut enää. Huvittavaa kyllä, kone itsessään toimii edelleen oikein hyvin. Ainoastaan ilmoittaa järjestelmänhallinnassa, että usb-portit eivät vastaa. Periaatteessa tuohon voisi kokeilla PCMI-USB korttia, mutta tuskin maksaa vaivaa. Jaa niin, Elekman ELM327 ei voinut oikein hyvin myöskään... Eli jännitepotentiaali rungossa vähän vinossa.

Mutta, muistaakseni VOL-FRC toimii suoralla USB-OBD piuhalla, joten voisin nykyläppäriini - joka tosin on aika uusi - asentaa ja kokeilla tuota VOL-FCR:ää. Nyt kun osaan pitää kaikki erilliset ulkoiset sähkölaitteet irti...

Jos teille jollekin tulee mieleen, ettei VOL-FRC toimi suoralla piuhalla, olisitteko niin ystävällisiä ja ilmoittaisitte mahd. pian, etten tyri turhaan...

Kiitos.

Samppasport  Futurez