Proturbo  Autodiagnoosi

Strömbergin modifiointi

  • 0 Vastauksia
  • 1403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Strömbergin modifiointi
« : 03.07.2014, 19:49:25 »
Vakio strömberillä saa kansipahvin helposti poltettua kun lähtee nostelemaan ahtoja, mutta hätä ei ole tämän näkoinen. Strömberiä voi muokata ahto ystävällisemmäksi. Jos joku näitä antiikki vehkeitä vielä harrastaa.

-Autossa on oltava vähintään 240/740 vakio cooleri
-Korkeintaan 8,5 puristeinen B19/B21 kone
-Kaasuttimen tulee olla r-port malli, jonka tunnistaa 8mm bensan sisääntulonipasta
-Ryyppymekanismi tulee poistaa ja sen alta löytyvät reijät tulpata
-Lämmönsäätimelle menevä reikä kaasuttimen päädystä ja kyljestä tulpataan. Itse lämmönsäädin laitetaan romu/miljoona koppaan
-Neulaventtiilin tulee olla 2,5mm reijällä. Jos on 2mm niin sen voi varovasti porata 2,5milliseksi
-Bensapumppuna tulee käyttää ruiskupumppua ja kaasarimallin säädettävää turbo bensapaineensäädintä (moposport)
-Bensanpaine säädetään niin, että painetta nostetaan niin kauan kun kaasari tulvii ja sitten hieman takaisin ettei kaasari enää tulvi
-Bensan pinta säädetään kohon peltiä vääntämällä mahdollisimman ylös eli pinnan pitää näkyä lähes suutinputken ylä päässä
-Neulankärki tulee olla juuri ja juuri suutinputken sisällä luistimen ollessa yläkohdassa lyhennetään varovasti tarvittaessa.
-Neulan pään tulee olla ensimmäisen 10mm matkalta mahdollisimman ohut

Tälläisellä kaasuttimella ajoin peltisarjalla ja kiina T3/4 ahtimella 1,5bar ahdoilla aika paljonkin ja suurella kaasulla eikä porsinut ainakaan mulla.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014, 21:14:43 kirjoittanut Brick »
citikka

 

Autoracing  KL-varaosat