Terve
Vaihdoin lämppärin puhaltimen autooni, mutta uusi (vähän käytetty) puhallin ei toimi. Koitin myös vanhaa moottoria takaisin, mutta sekään ei enää toimi, ennen poistoa toimi, mutta vikisi. Uusi moottori kyllä pyörii kun sille antaa virtaa suoraan moottorin johtoihin.
Nyt epäilen, että rikoin etuvastuksen kun siirsin sen vanhasta moottorista uuteen. Rikoin sen varmaan siinä kun paukuttelin vasaralla vanhan moottorin akselin päähän irrottaakseni "potkuriosan" akselilta. Tässä kohtaa etuvastus olis siis vielä vanhassa mötissä paikallaan. Älkää kysykö miksi se piti irrottaa tai miksi tein näin.
- Volvon syövereistä tulee etuvastukselle johtonippu, jossa on kaksi paksua johtoa, musta ja punainen. Näiden johtojen välille saan saman jännitteen kuin on akulla.
- Nipusta tulee myös ohuemmat sininen ja keltainen johto. Sain neuvon, että mustan ja sinisen välinen jännite pitäisi muuttua samalla kun lämmityslaitteen puhaltimen säätöä säädetään ohjaintaulusta. En kuitenkaan saanut tähän mitään jännitettä.
Eli kysynkin, että miten mittaan onko etuvastus rikki vai onko jotain muita ideoita mistä vikaa etsiä?
Se siitä halvasta huoltotoimenpiteestä sitten :/