Tämä ikuiset öljyt teoria perustuu aika lailla siihen millonka auto vaihdetaaan uuteen. Saksassakin autojen keski-ikä kun on aika paljon nuorempi kun suomessa ja insinöörit on muutenki laskenu sen että auton elinikä on 5-vuotta ja sitten se lähtee paaliin.
Ajatuksenakin 5-vuoden auton kestoikä tarkoittaa sitä, että autoilu (€50000 auto) maksaa pelkän auton osalta €10 000 vuodessa, ilman mitään korkoja, huoltoja tms. kuluja.

Lienee tuon on laskenut joku koulusta juuri päässyt dynaaminen ekonomisti, joka asui vielä kotona tai markkinointi-puolen visionääri!

Saa olla porukalla melkoiset tulot, jotta tuo toteutuu! Normaaleilla mediaanipalkoilla tuollainen on utopiaa!
Samoja "ikuisia" öljyjä esiintyi mm. V70 tomaateissa siinä -00 nurkilla. "Ei tarvitse vaihtaa koskaan" ja silti ukon V70:n vaihdettiin laatikkoöljyt 150tkm huollossa tuossa muutama vuosi sitten....
Markkinointia pitkälti ja sen kikkailua tuo on. Sitä esiintyi monessa autossa tuossa 2000-luvun taitteessa.

Homma loppui aikas pitkälti siihen, kun noita autoja alkoi porsimaan laatikostaan siinä alle 200tkm ajomatkoilla.

Ei tarvitse olla kovin Einstein tajutakseen, ettei ikuisia öljyjä ole olemassakaan!

Mutta tämä oli OT:ta.
Lisäksi autojen käyttö on kovin erilaista, joten mitään absoluuttista kilometrimäärää (isoa) ei minusta kannata antaa vaihtoväliksi. Tässä nykytekniikka pystyy auttamaan ja laskemaan vaihtotarpeen suuruutta esim. käytetyn kuormitusasteen mukaan.
Minulle sopiva laatikko-öljyjen vaihtoväli on noin vuosi AW:n kanssa. Vuoden jälkeen loota-öljyn ominaisuudet alkavat olla lopussa normaalissa ajossa. Saatanallisessa säätämisessä se aika laskee alle puoleen.