Moro eli aika olisi alotella omaan projektia ja tännehän näitä tuntuu mahtuvan. An other turbo 240

Volvojen kanssa on tullu nyt pelattua kolmisen vuotta ja nyt olisi vihdoin ja viimein tarkoitus alottaa omaan pientä projektia. Auto siis Volvo 240 SE ajettu 170tkm ulkoisesti ja teknisesti hyvässä kunnossa ja täysin alkuperäinen. Tarkoitus olis heittää keulille -96 mallisesta 940 volvosta B230FK ja M90 kiinni. Auton käyn hakemassa maanantaina koska halvalla saan. Eli luovuttaja autosta saa suoraan kaiken tarvittavan näin alkuun ainakin.
Ihan ensimmäisenä olisi tarkoitus saada auto katsastettua leimalle ja sen jälkeen hieman piristää. Vaihdelaatikoksi joko tuo M47 näin aluksi tai sit heti jo m90 kiinni. M90 tulee jossain vaiheessa kiinni kuitenki...
Autohan on vähänpäästöinen mutta katsastukseen sen ei pitäisi tuottaa ongelmia koska luovuttaja auton tekniikka on myös vähänpäästöinen eikö näin??
Muutoksia jota joutuu tekemään tekniikalle:
-Päätyjakajan vaihto lohkoon
-Imm vaihto pakopuolelle
-Moottorin kiinnikeiden vaihto 240 sopivaksi (saa vanhasta tekniikasta)
-Letkujen muokkaaminen sopivaksi
Muita muutoksia joita joutuu ottamaan huomioon? Sähköjen yhteen sopivuus? M90 asettaminen 200-sarjalaiseen, muutokset?
Aluksi olisi tarkoitus vain saada auto toimimaan uudella tekniilla sen jälkeen muita muutoksia. Tarkoituksena olisi pitää auto alkuperäisen näköisenä ei mitään radikaaleja muutoksia. Vanteet vaihtuu ja jotain retro tyyliä ajattelin, turbon orkis look esim. Aika näyttää mihin mennään.
Eli kaikki vinkit koneen vaihtoon b230f->b230fk on tervetulleita kyseessä ensimmäinen kunnon auto projekti joten jos löytyisi tyhmiin kysymyksiin vastaajia niin olisin todella kiitollinen.


Siinä kuvia autosta, ainoat mitkä oli koneella. Tällä hetkellä auto seisonnassa ja jo ollut puoli vuotta


Kuvia luovuttaja autosta ja tekniikasta.
Tästä se lähtee kaikki vinkit ja kommentit siis tervetulleita
