Siirtelin muutamat "projekti" kuvat koneelle ja kuvapalvelimelle.

Lisään muutamat tännekin.

Pääsin keskiviikkona kaverin korjaamolle laittamaan tuota, alun perin piti mennä aamulla jo mutta "ylim." nosturi hajosi sitten niin pääsin 17.00 aikaan aloittamaan, kotona olin vasta yöllä...

Alotin etupäästä, ensin tolpat työn alle jotta sain uudet yläpäät laitettua. Sain purettua oem yläpäät pois ja aloin uusia laittamaan. Ensinmäinen vastoin käyminen ilmeni kun piti uniball:in holkit laittaa paikalleen. Alemman holkin reikä oli 15mm ja Ta-Technix:in iskari 16mm, onneksi kaverilla oli 16mm uusi poranterä joka puri hienosti ja sain tehtyä iskariin sopivan siitä. No samajuttu oli yläholkin kanssa jossa oli kierteet, muuten sopiva mutta väärä jenka, porasin siitä kierteet pois samalla 16mm terällä ja sain vanhalla nylocmutterilla kasaan.

Nuo paikalleen ja sitten alatukivarret vaihtoon ilman ongelmia.

Etujarrut vaihtoon sen jälkeen.

Etupään sai sitten ilman ongelmia loput kasattua.
Sen jälkeen takapään kimppuun, purku meni ihan kivasti. Levyt sain purettua mukavasti pois ja navat putsattua, sitten aloin laittaa camber levyjä taakse. Oik.puoli lähti kivasti kaikki auki ja sain laitettua paikalleen. Vas.puoli meni sitten pillillä kuumaksi touhua ja turbohylsyn kera toinen alempi pultti pois.
Kun camber levyt saatiin paikalleen niin aloin laittaa jarruja nippuun, jarrujen niputus meni ihan hyvin kunnes aloin laittaa Vas. takasatulaa paikalleen ja ja.. Juntturi ei kiristy vaan pyörii ympäri.. Sitä sitten ihmeteltiin ja todettiin että "uudessa rempatussa" satulassa on jengat kärsineet, uudella juntturilla kokeilin ruuvata siihen ni alkoi ala kierteillä ottaa hyvin kiinni. Samassa kun otin irto juntturin pois niin alkoi näkyä kierre säikeitä satulassa ja saatiin putsattua satulaa jenka jäämistä. Uloimmat jengat oli kärsineet, päätettiin kokeilla uudella juntturilla eli putkesta pala pois ja uutta juntturia tilalle. Ei aluksi millään meinannu lähteä ja sitten alkoi kiristyä

Huuh, kello oli jo 22.30 tietämillä. Olis ollu vaihtoehtona 12x1.0mm jenka vääntää satulaan mutta ei sellasta kierretankoa ollu missään. Onneksi tosiaan otti kiinni uudella juntturilla tuntui kiristyvän. Ilmauksessa kuitenkin kaikki vielä ihan hyvin, kun poljin polkimestä jarrut tiukkaan kun takapäähän tulleita 20mm spacereita laitettiin kiinni sanoin vaan että poljin painuu ja samassa katoin että tippaa tippuu satulasta... Vielä oli varaa vähän kirrata sitä ja se pieni lisäkiristys auttoi ja toimii!!
Seuraavaan päivään.. Töihin lähdin 15.00 aikaan ja otin 16.00 aikoihin luvallisesti vermeen "omalle" nosturille ja aloin takacambereita hienosäätää kun tuo 3asteen camberlevyt olikin kohtuuttoman överit :O Ainakin 5astetta oli niiden kanssa, en tohkinu irti ottaa vaan laitoin vaan yläpulttien väliin sitten 2mm isot prikat jotka miedonsi silmille sopivammaksi camberia.

Ja nippuun, vielä mahtuu olemaan 20mm spacerin kanssa. "wheelcap" 3mm

Onnistunut! jeij!
Etulipan laitoin myös takasin paikalleen ja etupään korkeuden säädin mittanauhan voimin kohdilleen.
Sitten aurauskulmien säätöön, säädöt meni ihan mukavanoloisesti mutta lähtökohtana oli auraus yli 2astetta pielessä ja kohdilleen säätö tuotti työtä..
Itse säätö toimi hyvinkin mutta lukitus mutterit olivat tiukassa, sen löysääminen oli hommansa että sai ylipäätään tankoa pyöriteltyä tarpeeksi jotta sai aurauksen kohdalleen, yllättävää vas. puolta sai sitten lämmittää reilusti ja silti oli enempi kun tiukka. Oli jo pinna palaa....

Sitten pölysuojus haitarikin päätti sulaa rikki... Booh.. Ja kun viimein sain kulmat kohdilleen ja lähdin kotiin kellon hieroen 18.00 paikkeita huomasin ohikulkutien alussa että ratti vinossa. Ja vit*u Stana. Lenteli kabiinissa ja tiistaina säädetään työpäivän jälkeen kulmat uudelleen.
Tällänen rojekto tää oli tällä kertaa..
Takapään "jarruhuolto" tuli sopivaan väliin, sillä kitkapintaa oli jäljellä n. 1mm

Mutta on ajettuvuus jämäkkä, ei kolise mistään enään, eikä natise. Ohjaus on tarkka.

Vähän kuvasaastetta

Uudet vs vanhat


Uutta edessä.


Takapää levällään


Camberlevy

Kasattu takajarru

Takapää nipussa


Överi, yök



Kulmiensäätöä vaille valmista!


Wheelalig!


Takacamberin hienosäädön jälkeinen camber.

Toistaiseksi pitävä. N. 3astetta

Edit: PS. Otan kesälook kuvia kun tuo aurinko paistaa. Pitäisi sunnuntaina paistaa, huominen vielä synkkää ja tänään sadellu vettä...
Toivottavasti AtAi:ilta löytyy taakse jäykempiä jousia.
