Vaikka tämä yksinkirjoitteluksi meneekin niin laitetaan silti tilannepäyvitystä, jos tästä vaikka jollekkin muulle olisi joskus apua.
Keskusautohallissa on siis vierailtu pariin otteeseen ja tässä löydökset:
Ekana asentaja havaitsi, että jokin öljyhöyryjen kierrätysputki on poikki. Asentaja ajatteli, että saattaa sen takia imupuolen vuoto ja vaihtoi sen ehjään. Vika ei lähtenyt pois, vaikka toki tämä olisi kuitenkin pitänyt vaihtaa. Ennen tätä oli paineilman kanssa koittanut, että hukkaportti aukeaa takkuamatta. Koeajon jaälkee asentaja huomasi, ettei vika poistunut ja alotti selvittämään uudestaan mikä vian aiheuttaa.
Kytki letkujen väliin ahtopainemittarin ja vei sen kuskin paikalle. Samalla katsoivat mitä auton softa sanoo ahtopaineista. Auto väitti 2,2baria ja asennettu ahtomimttari 1 bar. Osaa ei hyllyssä, joten tilaukseen ja uutta korjaamoaikaa varaamaan. Epäily nro 2. (ahtopaineanturi) vaihdettiin tänään, mutta vika ei poistunut. Asentaja ei saanut kyllä vikakoodia (lyhyellä?) koeajollaan tulemaan, mutta totesi ettei se kyllä vieläkään liikahda kuten sen pitäisi.
Bussibysäkiltä käsin kellotettuna 19,3 sekkaa 0-100km/h (mittarin mukaan 100, todellinen 96).
Seuraavaksi katsotaan onko sama vikakoodi syttynyt ja tod.näk. tutkitaan/säädetään hukkiksen tankoa.
Onnekseni liike josta auton ostin (Visa-auto) on maksanut kaiken tähän asti mukisematta. Mitään hajua tahänasti kertyneestä laskusta ei ole, mutta eka vikakoodienluku, diagnoosi, letkun vaihto (letkun hinta oli 30€) oli noin 350€ luokkaa, joten tod. näk. nyt puhutaan jo noin 600€ summasta. Tiedossa kuitenkin on, että jos menee koko turbon vaihtamiseksi eivät ota sitä kokonaan kontolleen.