Täyttöhuollon alipainetesti ei kerro juuri mitään vuodoista, ellei siellä ole suurta reikää. Pahimmassa tapauksessa alipainetesti vielä imee sen olemassaolevan reiänkin kiinni testin ajaksi. Kun sitten ajetaan aineet sisään ja laitetaan kompura päälle, paineet järjestelmässä nousee hyvin korkeiksi ja pienikin reikä saa aineet vuotamaan ajan kanssa ulos. Siksi testit pitäisi tehdä ylipaineistamalla "oikeassa" ilmastointihuoltoa osaavassa paikassa.
Kävi esim. minulle tuon II-koppaisen lauhduttimen kanssa, että vasta ylipaineella löytyi kiven tekemä reikä. Kuvaavaa oli ettei väriainetta näkynyt ollenkaan vaikka sitäkin sekaan oli laitettu edellisessä täytössä.
Hankin itse lauhduttimen ja kuivaimen. Vaihtotyön teki Volvon oma huolto, hintaa tuli 290€ sisältäen työt ja ilmastoinnin uudelleen täytön. Aikaa meni 3,5 tuntia.
Taas kelpaa ajella
