Samppasport  Futurez

850 2.5-10V 106kW (1995) kysymyksiä

  • 17 Vastauksia
  • 4984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 711
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.4-10V 106kW (1995) kysymyksiä
« Vastaus #15 : 11.07.2014, 03:02:17 »
Eikö se nyt ole se 144 hampainen 10-venasessa b5252s-koneessa??

Ei kai sinne nyt monta erilaista hihnaa voi työntää??

Itse ajelen vanhalla kiristimellä ja vesipumpulla (original ja 250tkm alla).
Kiristin pitää puristaa penkissä _todella_ hitaasti kasaan ettei hajoa.

Good luck, minun Volvo-merkkisessä ykkösautossa ei ole mitään hihnoja tai ketjuja saati kiristimiä :)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 03:07:30 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2545
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 850 2.4-10V 106kW (1995) kysymyksiä
« Vastaus #16 : 11.07.2014, 11:05:02 »
Skruuvattikin antaa 144-hampaista. Mutta siis mikä se OIKEA moottorin numero lopulta on... Se 6-numeroinen, mikä on lohkoon raavittu sekä tarrassa jakopään kotelossa? Vaiko tämä alumiinisessa suuttimien suojassa oleva 7-numeroinen?

Se mikä on siinä suutinsuojassa.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa J_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 850 2.5-10V 106kW (1995) kysymyksiä
« Vastaus #17 : 13.07.2014, 07:47:31 »
Muutama päivä lisää kokemusta hankinnasta, tyytyväisyys kasvaa päivä päivältä.

Olisikohan kytkimen painelaakeri, mikä "rapisee" etenkin kylmänä? Kytkimen painaminen vaientaa rapinan täysin. Nostaessa polkimen rapina alkaa uudelleen ja sen taajuus vaihtelee kierrosten mukana.

Sitä kun itse muistelee inttiaikaista "työsuhdeautoa", eli -96 mallista 850 2.5-20V:tä, jossa oli "vain" manuaali-ilmastointi... Ja sitä, miten hieno peli silloin oli kyseessä... Toki aikaa on kulunut tuostakin jo 16 vuotta, mutta enpä tuolloin olisi ihan helposti kuvitellut, miten hieno ja "nykyaikaisen" tuntuinen kasipuolikas olisi vuonna 2014

 

Kulkukoira  Proturbo