Hei!
Tuli hankittua otsikon mukainen kartano-Volvo. Kilometrejä mittarin mukaan takana 307 tuhatta, vaikuttaa varsin luotettavalta lukemalta siitä huolimatta, että ensimmäisen puolen tähänastisesta elämästään auto onkin viettänyt Germaaniassa... Jakoremmi on hieman yli 4 vuotta vanha, ja se menee vesipumpun kanssa vaihtoon välittömästi muun "neste-/öljyperushuollon" yhteydessä. Kaikki suodattimet ja jarru- sekä pakkasnesteet ja öljyt ajattelin myös vaihtaa, samoin apulaitehihnan. Edellisistä jarru- ja jäähdytysnesteiden vaihdoista ei ole tietoa, vaikka jonkinlaista huoltomuistiota auton edelliset omistajat ovatkin pitäneet yllä. Mm. kampiakselin pään stefa, kytkin ja paljon muuta on tehty viimeisten kolmen vuoden aikana.
Tuosta nokkaremmistä kyselisin, että missä tämä hihnan tyypin määrittävä moottorin numero sijaitsee? Jakoremmin kotelossa on valkoinen tarra, onko se oikea paikka etsiä? Entä tuleeko tähän moottorityyppiin (B2525S käsittääkseni) vaihtaa aina hihnan vaihdon yhteydessä myös automaattikiristin? Niitäkin varaosaliike tarjoaa kahta eri tyyppiä moottorin numeron perusteella. Autossa on automaatti-ilmastointi, joka yllätyksekseni jopa toimii tehden todella hyvin kylmää. Täyttöhuolto sillekin tehdään varmuuden vuoksi.
Ajossa auto tuntui oikein hyvältä hintaisekseen, ostin sen näkemättä... Olisiko arvon foorumilaisilla vinkkejä tarpeellisista tarkastuskohteista jo mainittujen lisäksi? Ajossa korvaan kuului pieni "säksätys" vedättäessä moottorin suunnalta, eikä se oman aiemman rivivitoskokemuksen perusteella ollut normaalia "pörinää". Alipainevuoto jossain tai vastaavaa?