Autoracing  KL-varaosat

moniurahihna vinokoneeseen

  • 14 Vastauksia
  • 4624 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1070
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
moniurahihna vinokoneeseen
« : 12.07.2014, 21:38:22 »
Löytyykö foorumilaisia, jotka ois moista toteuttanu?
Oon jossain nähny jonku vähä piristetyn koneen, jossa oli moinen homma tehty.
Tuli vaan mieleen jos palikoita löytys valmiina jostain vai pitäskö kaikki tehä nollista...

Tuohon 16v b204ft:n siis olis tulossa.
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2306
  • www.vrcf.fi
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #1 : 12.07.2014, 22:15:54 »
8V koneelle suunnittelin just moista, ku kävin ostaan uudet continentalin 10x925 remmit laturille. Paikalleen punomisen jälkeen totesin remmien pituuksissa olevan reilun 10mm heitto :tickedoff:

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1070
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #2 : 12.07.2014, 23:01:55 »
Olispa kumman kuulonen vinokone jos tuokin äänilähde jäis pois. ;)

KL Racing näyttäs myyvän valmista palikkaa, joskin ei taida käydä suoraan tohon orkkis 16v koneeseen vaan tarkotettu 8v -> 16v muutoksiin.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/multiremhjul-sats-volvo-b230-16v.html

Tehostimen ja ilmastoinnin hihnapyörät pitäs keksiä jostain, varmaan tosta kutoskoneen vastaavista vois vaihtaa...
« Viimeksi muokattu: 12.07.2014, 23:06:09 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7246
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1070
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #4 : 13.07.2014, 21:04:06 »
Hienolta näyttää.  :)

Kyselin KL Racingiltä käykö tohon 16v koneeseen ja vastaus on ei.
Tasapainohihnan takia näissä on erilainen kampuran ratas, jakoremmi on ulompana ja ilmeisesti nuo hihnapyörät ei sitten asetu linjaan.
Jos nyt käsitin oikein.

Eli tommoseen b230:n pohjalle tehtyyn 16v koneeseen käy kyllä.
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2042
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #5 : 13.07.2014, 21:17:52 »
Hienolta näyttää.  :)

Kyselin KL Racingiltä käykö tohon 16v koneeseen ja vastaus on ei.
Tasapainohihnan takia näissä on erilainen kampuran ratas, jakoremmi on ulompana ja ilmeisesti nuo hihnapyörät ei sitten asetu linjaan.
Jos nyt käsitin oikein.

Eli tommoseen b230:n pohjalle tehtyyn 16v koneeseen käy kyllä.

Ainakin palikoiden tarjonnasta päätellen länsinaapurissa ei varmaan juurikaan 16v-lohkoja käytetä. Sen verran hyvin on tarjolla tuohon b230+16v komboon hilua... :D Laita vaan sääkin tämmönen! ;)
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1105
  • www.vrcf.fi
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #6 : 16.07.2014, 06:56:29 »
Kattelin tuon juhau:n kuva niin, tuo toteutus menis vielä johonkin "jäärata" autoon   8) mutta sullahan on siinä 960 paljon enemmän pyörittäviä hiluja .Onko kaikki tarkoitus saada moniuralla pyörii ?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5086
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #7 : 16.07.2014, 09:34:44 »
Vaihtoehtoisesti voi myös soveltaa osia muista malleista ja loput sorvailla itse :)


Poissa Vauxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #8 : 16.07.2014, 11:30:30 »
Kyl suosittelen soveltamaan automaattisen kiristimen moniurahihnoille. Voi jeesus mitenpaljon on saanut tapella työnpuolesta japsien kanssa missä eiole missäään automaattista kiristintä. Aina jää joko löysälle. Tai sitten on pari kk hyvä ja sitten alkaa vinkumisen ja kiristämisen loputon kierre.
960 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1070
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #9 : 17.07.2014, 19:59:34 »
Ainakin palikoiden tarjonnasta päätellen länsinaapurissa ei varmaan juurikaan 16v-lohkoja käytetä. Sen verran hyvin on tarjolla tuohon b230+16v komboon hilua... :D Laita vaan sääkin tämmönen! ;)
Pitäähän jonku olla erilainen nuori ja tehä tosta b234 alakerrasta. ;)
Tää moniuraremmi-ajatus nyt oli vielä kovin teoreettinen, ajattelin vaan jos suht pienellä vaivalla ois ollu toteutettavissa. Itellä kun ei oo mahiksia sorvailla osia, joutuis teettään kaikki ja sehän on tunnetusti halpaa... 8v koneeseen joku oli tehny kiinnityksen 850 Volvon apulaite-telineelle ja käytti sen laturia ja tehostinta. Vesipumpun pyörä olla jostain Mustang-mallista.

Bolinder: Hihnan pitäs tosiaan pyörittää kaikkia apulaitteita mitä kiilahihnatkin vakiona.

Tuo Kulmamiehen kone...  P>
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014, 20:01:29 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 349
  • www.vrcf.fi
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #10 : 09.06.2019, 16:09:15 »
Nostellaan vanhaa topiccia....

Pitäisi saada kymppisarjalaiseen moniurahihna viriteltyä. Onko kukaan mallintanut vesipumpun ja kampiakselin hihnapyörää, tai muuten vaan valmista ” reseptiä ” jonkin muun vekoittimen osista joista säveltämällä suht järkevästi saisi tehtyä. Kampuran päässä saisi olla vakiota pienempi kun konetta pyöritetään ylemmäs.

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2211
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #12 : 11.06.2019, 19:14:49 »
Valuakselilla olevaan satkusarjalaisiin ehdottomasti toi kumilla vaimennettu. Vaikkakin 4 koneisessa sitä värinää ei niin paljoa olekkaan kuin kutosessa.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 349
  • www.vrcf.fi
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #13 : 11.06.2019, 20:17:41 »
Kävin dyykkaamassa hajallisia moottoreita... Otin 5 uraisia 115mm teräspyöriä kaksin kappalein. Kampuran päähän sorvailin jo toisen valmiiksi, vesipumpun osalta joutuu vähän enemmän soveltamaan. Laturin päähän todennäköisesti sorvaan hihnapyörän itse alumiinista.

Poissa kuppe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: moniurahihna vinokoneeseen
« Vastaus #14 : 12.06.2019, 18:27:04 »
Valuakselilla olevaan satkusarjalaisiin ehdottomasti toi kumilla vaimennettu. Vaikkakin 4 koneisessa sitä värinää ei niin paljoa olekkaan kuin kutosessa.
Mulla onkin Datsunin akseli (sd25?) josta tehty 98mm iskulle  ;D. Mutterille joutui sorvaamaan syvennyksen hihnapyörään ja linjauksen takia 6mm pois takaa.
Ei lujaa mutta täysillä!!

 

TamCar  KKD Motorsport