Morjensta! Piti nyt itsekkin tämmöinen showroomi tehdä ajan kuluksi.

Eli alkajaisiksi, auto tosiaan on ysinelikymppinen farmari vuosimallia -94, B230FT koneella ja M90 laatikolla, mittarissa hieman yli 400tkm, tarkkaa lukemaa en muista. Autosta löytyy ilmastointi, mustat puolinahka jakkarat, sähkölasit/peilit, yleisesti auto vaikuttaa koneeltaan hyvä kuntoiselta ja kori on myös hyvännäköinen, ruostetta en ole vielä löytänyt

. Ja vanhan omistajan toimesta, kone laakeroitu uudelleen sekä männän renkaat vaihdettu n. 60tkm sitten.

Autoa ostettaessa itsestään selvyys oli että autosta tullaan tekemään omannäköinen, mitään suuria muutoksia nyt ei olla tekemässä ainakaan vielä

Autoon tehdyt muutokset
- Tonin sytkä ja bensalastut
- BSR - vapaavirtaussuodatin ja lämpöpelti
- BSR - ahtopainemittari
- Ledinen jännitemittari
- Etu-umpiot tummennetut (bilteman kalvolla)
Pakko maininta, takalasiin laitettu "Old volvos never die, they just get faster" - tarra omistettu bmw sekä mersu kuskeille 

Autoon tulevat muutokset
- Madallusta, sitä tämä auto huutaa! Näillä näkymin madallus toteutetaan seuraavanlaisesti, eteen tulossa lesjön -35mm madallusjouset joista tarkoitus laikata
pois vajaa kierroksen verran, ja taakse tulee kuormajouset koska perä pyritään pitämään ryhdissä vaikka joutuisi vetämään kärryä tai ajamaan auto täynnä.
- Uudet vanteet, ainakin täksi kesäksi vanteiksi tulevat volvon omat Thor-vanteet ja 25mm spacerit eteen sekä 30mm taakse, jos sais edes jonkunlaista näköä
autoon näillä
Pieni koe sovitus, ilman mitään spacereita

- Rajapaineventtiili
- Äänentoisto, tästä vielä hieman epäselvyyttä, mutta ainakin jotain perus laitteita tähän tulee, jonkinlainen erkkasarja sekä subbari, tätäkin ostastoa
parannellaan sitä myötä kun rahaa on.
- Suoraa putkea!

Tarkoitus olisi katti, ja välipönttö ottaa pois ja korvata suoralla putkella, jos liian kovat äänet tulee, niin täytyy hakea joku läpivirtaava
pönttö ja laittaa se. Eikös tuo välipönttö näissä jonkun verran kurista?

- Taakse tarkoitus hankkia spoileri, sekä add-on etu- ja takapuskurit ja merkitön maski tulossa, ja voi olla että koriin tullaan jotain pikkuisia hifistelyjä vielä
tekemään.

- Myös cooleri olisi tarkoitus päivitellä
Tässä vielä parit kuvat, ei mitään hyviä kuvia mutta toivottavasti niistä nyt joitain selkoa edes saa että miltä auto näyttää.



Autoon joskus tulevat muutokset ellei tule jotain toista projekti autoa erikseen
- Kunnon alustasarja/iskarit Bilsteinin B8 tai vastaava.
- T19 - turbo, ja eikös sen kaveriksi sovi R - volvon suuttimet. (Tämä osa-alue ei ole aivan täysin selvillä, eli jos joku haluaa, niin voisi mulle selvittää että mitä
kaikkea nyt pitäisi hankkia jos meinaa joskus tuon T19 - turbon hankkia ja saada auton sillä vielä toimimaan normaalisti)
- 3 tuuman putkisto, tai ainakin downpipe, ja loppu putkisto joko 3 tuuman tai 2,5!
Lisäilen autosta tänne kuvia, kun vanteet vaihdettu sekä autoa madallettu, muutenkin pitäisi parempia kuvia yrittää napsia... Päivittelen tänne aina sitä mukaan kun autolle jotain tapahtunut/tapahtumassa/meinaa tapahtua joskus

Noniin, vähän päivitystä tännekkin.
Elikkäs Volvo sai uudempaa vannetta alle, nuo saa nyt ainakin täksi kesäksi kelvata.



Vielä odotellaan Lm-r tilausta, että saisi autoa hieman maanläheisemmäksi, sitten rupee pikku hiljaan tuo ulkokuori olemaan kunnossa ainakin hetkellisesti

Seuraavana tarkoitus päivittää auton äänentoistoa, vielä ei tiedossa että mitä kaikkea tulossa mutta eiköhän sekin selviä tässä hiljalleen

Päivitystä nyt vähän tännekkin
Elikkäs madallusjouset ruottista saapuivat kotio viime viikolla, eihän siinä mennytkään kuin 2kk kiitokset L-M-R.se.

Ja nyt ei sitten viikonloppu lähtenyt yhtään hyvin käyntiin, kotoa lähtiessäni huomasin että mikäs lätäkkö auton alla on, noh jäähdytysnestettä tuo oli. Sitten vuotoa tutkiessa vaikutti ensin että kabiinista tuleva lämmitysletku(?)mikä menee lohkoon kiinni vuotaisi mutta, hieman kun purkasi enemmän niin kannen ja lohkon välistähän se ruikki oikein huolella.

Kansi irti, kansi kiero nyt kaksi vaihtoehtoa joko plaanata suoraksi tai yritän metsästää 531 kantta jostain nopeasti saa kaupata! Samalla vaihtuu jakopäänhihna ja kiristimet sekä vesipumppu, tällästä tällä kertaa yritän muistaa päivitellä tätäkin!


Ei ole tosiaan tännekkään hetkeen nyt tullut päiviteltyä, monta kertaa ollut tarkoitus mutta aina vaan jäänyt ja jäänyt

Kansirempan jälkeen volvo toiminut täysin moitteetta tekniikaltaan.
Ainut pieni ongelma joka mietityttää on nyt nuo vikavalot. Elikkäs tämä onkin aika monimutkainen juttu. Vikavalot toimivat siis aamuisin ja iltaisin sekä kostealla ilmalla. Mutta kuivemmalla kelillä tai sitten kun autolla hetken ajanut niin että kuivunut auton sisäilma/tai kone lämmennyt ei vikavalot tahdo enään syttyä kun laittaa virrat päälle. Mittaristo ollut jo pariin otteeseen irti ja paineilmalla putsattu sekä liittimiin laitettu kontaktisprayta mutta ei vaan tunnu auttavan

Se johtokikka "hyppylanka" on jo siis aiemmin laitettu tuonne mittariston taakse ja tämän jälkeen ne hetken toimivat mutta sitten alkoi taas sama ongelma. Jos jollakin tähän jotain apua niin otan ilomielin vastaan.
Ja tosiaan nuo madallusjouset ovat olleet myös asennettuina jo hetkisen aikaa omaan silmään passeli madallus tuo 60/40

Äänentoistoa tullut myös paranneltua subwooferin osalta. Kaverilta ostin perus Rockfordin 12" subbarin itselleni riittää aivan hyvin, että saadaan hieman tuota lisä bassoa. Uuden kunnollisen laatikon tuolle voisi vielä värkätä.

Kova hinku olisi saada lisää voimaa ja kaikkea muuta laitettavaa autoon mutta tällä hetkellä opiskelijana ei vaan rahat tai aika yksinkertaisesti riitä eli, nyt tyydytään tähän. Kyllähän tämä melko hyvä käyttöauto on tälläisenäänkin.

Seuraavaksi varmaan öljyt vaihtoon ja kissan voisi putkesta ottaa pois viimeinkin, se nyt on vähän jäänyt
siinä nyt vielä pari huonoa puhelimella napattua kuvaa 

Noniin elikkäs melko heikonlaisesti on tullut tätäkin päiviteltyä.

Vaikkei mitään suurta autolle nyt olekkaan tapahtunut, saanut vain ajella ilman ongelmia

Kävin auton katsastamassa, ekalla kerralla pomppasi apukuskin puoleisesta alapallonivelestä, vaihdoin sen samana päivänä ja seuraavana päivänä kävin hakemassa leiman nyt saa taas vuoden ajella.

Kaverilta ostin tuommoisen Volvon t16-turbon nyt kun halvalla sain, mietityttää vain paljonko sillä nyt sitten uskaltaa ahtaa, tonin lastut on boxeissa mutta viime aikoina kuullut sen verran paljon huonoa niistä että pistänyt miettimään hieman. Onkos jollakin jostakin muusta lastusta hyviä kokemuksia?
Lisäksi pitäisi alucooleri, isommat suuttimet ja immu ainakin näin alkuun ja katsoa kuinka homma lähtee kehittymään, vaikka hiljaa edetäänkin tiukan opiskelijabudjetin takia

Vähän päivitystä nyt tännekkin.
Eli ei ole autolle paljoa tapahtunut, laturi väsähti viime viikolla mutta uusi tilalle ja nyt mennään taas :hello:
Tässä muutama kuva




