Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänimerkki herkesi huutamaan itsekseen S80 vm 07

  • 2 Vastauksia
  • 2449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa diyman

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Äänimerkki herkesi huutamaan itsekseen, paikallaan. Lopetti huudon vasta kun irrotin miinusnavan.  Vartin päästä kokeilin panna akunkenkää takaisin paikalleen - tietokoneiden heräämisen jälkeen jatkuva huuto alko taas. Ensiavuksi etsin ohjekirjasta äänimerkin sulakkeen ja otin sen pois, jotta pääsin kauppareissulle.
Keikan jälkeen panin sulakkeen takaisin - OK, ei huutoa.  Kun lähdin uudelleen matkaan äänimerkki huudahteli villisti (jälleen itsekseen) joko ratin kääntämisestä tai tärinästä - sulake oli irrotettava.   
Päättelin, että ongelma on ratin kytkimissä tai kytkimiä lukevassa ensimmäisessä tietokoneessa.
Saisinkohan jostain tietoa; ovatko kytkimet kuljettajan turvatyynypaketissa, voiko (saako) niiden toimintaa mittailla yleismittarilla?
Ratissa olevassa turvatyynypaketissa lienee prosessori, josta komennot välitetään väylän kautta konehuoneen prosessorille ja edelleen torven releelle. Pääseekös näihin väyliin kiinni korjaamoiden analysaattoreilla?
 

Poissa ilkkajaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • Autoissa on vikoja - Volvoissa ominaisuuksia
Vs: Äänimerkki herkesi huutamaan itsekseen S80 vm 07
« Vastaus #1 : 10.02.2015, 01:22:33 »
Tiedä sitten, miten korjaamot/nurmikkoasentajat näihin ratin sisuskaluihin pääsevät käsiksi, mutta omassa V70:ssä oli samantapainen ongelma ja koska meni (onneksi) myyjän piikkiin, niin sinisellä laittoivat kuntoon. Oli kuulemma jotkin maadoitusnastat liian herkällä ja torvi nappasi oikariin (= soimaan) satunnaisen harmillisesti.

Ilmeisesti hoitivat viilalla  ELK.
142 GL -72 project
S60 2.4 125kW -01 RIP
V70 Summum geartronic 2.5T -08

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Äänimerkki herkesi huutamaan itsekseen S80 vm 07
« Vastaus #2 : 10.02.2015, 08:38:18 »
Siinä turvatyynyn alla on ihan perinteisen mekaaninen nasta. Ratin takana on pari reikää mistä saa jollain meisselillä väännettyä jousen sivuun jolloin tyyny irtoaa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy