Proturbo  Autodiagnoosi

Kolina

  • 4 Vastauksia
  • 1927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Kolina
« : 25.07.2014, 22:28:40 »
Mistähän mahtaisi kuulua kolahtelu edestä ja joskus takaakin.Ilmenee kun ajaa vinottain vaikka kanttarin yli,suoraan ajaessa kanttarin yli/monttuun ei ääntä kuulu.Uusittu 20th sisään iskarin yläp.laakerit/kumit.Koiranluut eteen.Nivelissä ei välystä tunnu.Voiko nuo tukivarsien helat olla väljät tms..?

Poissa sandux

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Kolina
« Vastaus #1 : 25.07.2014, 22:58:51 »
Oletko koitellut etutukivarsien puslat? Pallonivelet? Yks paikka mistä voi myös kolinoita tulla on jousien alapää, jos kumi on kulunu puhki siitä lautasen ja jousen välistä niin voi pitää kovaakin pauketta. Auton malli/vuosimalli ja kilometrilukema olis kanssa kiva tietää
V70 2.5t geartronic -06

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: Kolina
« Vastaus #2 : 25.07.2014, 23:10:58 »
Etutukivarsien puslia en ole vielä ehtiny tarkastaa,alapallot/raidetangon päät välyksettömät,vaihdoin 4kk sitten autoon madallusjouset,niissä oli valmiina edessä kierrejousen alap.muoviputkea muutaman kierroksen verran,tuskin on kulunut puhki.Täytyy tarkastaa ekaksi nuo tukivarret.Auto v70 d5 vm02 km 386000.Tukivarsiin saa vissiin vaihdettua erikseen puslat,?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Kolina
« Vastaus #3 : 26.07.2014, 11:04:00 »
Puslat sas vaihdettua suht helposti. Täälläkin juttua niistä ja juutuupista löytyy myös hakemalla juttua.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Vs: Kolina
« Vastaus #4 : 27.07.2014, 14:12:50 »
Vakaajatangon kiinnityshelat. Volvon kanssa ei ole noista tarvinnut murehtia vielä, mutta madallettu golf 4, aikoinaan hieroi noita loppuun.

Siitä pirullinen etsittävä ääneksi, että se hela ei käsikopelolla tutunut mitenkään väljältä, mutta kuormitettuna kolisi jo kunnolla. Purkaessa kolinan syy oli sitten selvä. Uuden helan reikä oli muokkautunut lähes kaksinkertaiseksi, joten välystä oli. Näissä taitaa olla nuo helat vulkanoitu tankoon kiinni, joten varaosana ei löytyne pelkkiä heloja?

Yleensähän tuo vian kuvaus, että suoraan ajettaessa ei kolahda, mutta vinottain, kun pyörät ylittävät esteen eri vaiheissa kolahtaa, viittaa juuri vakaajan niveliin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy