Autodiagnoosi  Carcom Oy

Takapenkin nitinä

• 10 Vastauksia
  • 3743 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hapsu85

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Takapenkin nitinä
« : 30.07.2014, 09:31:05 »
Moi,

Eli olen huomannut viimepäivinä erittäin ärsyttävän ominaisuuden omassa Volvo V50:ssä. Ongelma ilmenee kun joku istuu takapenkillä kuskin takana, takapenkin selkänoja alkaa ääntelemään niinkuin jossakin olisi parvi pikkulintuja lisättynä nitinällä ja natinalla. Hankala selittää sitä ääntä :)

Ongelmaa ei esiinny silloin kun takapenkki on tyhjä. Eli oisko kellään tietoa mikä siellä on mahdollisesti löysällä.

Br:
Janne

Poissa akema

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Takapenkin nitinä
« Vastaus #1 : 30.07.2014, 10:20:32 »
Täällä sama ongelma ja ei ole vielä tulltu selvitettyä että mikä siellä ääntää.
Kuulosta pikkulinnulta, semmonen "tsirp tsirp" ääni kuuluu jostain kohtaa takapenkkiä.

...eli valitettavasti apua ei ollut antaa mutta muillakin tuota vikaa/ominaisuuta on.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa adrock

• Grand Luxe Touring
    • That´s me!
« Vastaus #2 : 30.07.2014, 10:32:18 »
Samaa teki minulla vanha V70.
Se selkänojan kaatomekanismin lukko siellä nitisee. Joku laittanu korjaukseksi väliin sähköteippiä, paperia tms.
Siellä on siis lukkohakanen ja vastatappi metalli metallia vasten.

Poissa hapsu85

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 30.07.2014, 21:24:35 »
Kiitoksia, pitää huomenna kokeilla tuota teippi ratkaisua

Poissa Janhu

• De Luxe
  • *
« Vastaus #4 : 31.07.2014, 22:10:44 »
Omassa autossa nitisee ja natisee apukuskin penkki kun joku siinä istuu. Pitäs alakaa selevittelemään mistä se johtuu, tympiän kuulonen  ???
Volvo V50 -05

Poissa s.h

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 01.08.2014, 18:49:22 »
Mulla lähti nitinät kuskinpenkistä kun suihkin voiteluöljyä penkin alareunan laidoissa oleviin niveliin. Sen jälkeen ei ole nitissyt kertaakaan. Oli muuten rasittava kaikissa käännöksissä yms...

Poissa Janhu

• De Luxe
  • *
« Vastaus #6 : 01.08.2014, 20:39:01 »
Mulla lähti nitinät kuskinpenkistä kun suihkin voiteluöljyä penkin alareunan laidoissa oleviin niveliin. Sen jälkeen ei ole nitissyt kertaakaan. Oli muuten rasittava kaikissa käännöksissä yms...

Pitääpä kokkeilla tuo öljyäminen itelläki ensimmäisenä.
Volvo V50 -05

Poissa Furry

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 21.08.2014, 21:29:46 »
Mulla oli täysin vastaavaa vikaa. Aina kun joku istui kuskin takan kuului nitinää. Vika paikallistettiin vasemmalla takana istuvan turvavyöhön. Öljysin sen ja ääni loppui kuin seinään. Kun turvavyö rullattuna ääntä ei tullut

Poissa Mosku

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 22.08.2014, 13:48:14 »
Mulla taas kuuluu joku pirun naksahdus penkistä käännöksissä. Pitäis vaan jaksaa alkaa selvittelemään että onko penkissä jokin paskana vai selviäsikö ihan voitelemalla

Poissa Taikaratsu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 22.08.2014, 22:38:10 »
Mulla taas kuuluu joku pirun naksahdus penkistä käännöksissä. Pitäis vaan jaksaa alkaa selvittelemään että onko penkissä jokin paskana vai selviäsikö ihan voitelemalla

Penkin alustan ja kaikkien nivelien ym. rasvaus todennäköisesti poistaa tuon vian, auttoi ainakin omassa naksuntaan.
Vikakoodien lukua pk-seudulla. Myös RTI navien korjaukset ja kartat.

Poissa Mika_L

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 01.06.2020, 07:31:08 »
Moi. Vanha aihe, mutta laitetaan tänne silti. Mulla kuului omassa volvossa epämääräistä naksuntaa auton oikealta puolelta takaa. Kävin kaikki nivelet läpi ja pitkään selvittelin, että mistä johtuu naksuminen. Kuului kaikissa pikku töyssyissä ja sillan saumoissa pieni naksunta.. ääni oli pieni, MUTTA ERITTÄIN RASITTAVA! Eilen tutkin mahdollisia paikkoja ja viimein se löytyi. Takapenkin selkänojan lukko oli väljä ja se naksui kun heilutti selkänojaa. Pikafiksinä rätti väliin ja heti hiljeni! Mukavasti meni työmatka ilman naksumista tänään :)

Autoracing  KL-varaosat