Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 2.5-10V käynnistysongelma

  • 4 Vastauksia
  • 1766 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
850 2.5-10V käynnistysongelma
« : 30.07.2014, 20:01:29 »
Hep. Tuli tuohon -95 vuoden bensalahnaan tehtyä perushuoltoa: mm. öljyt, suodattimet, tulpat sekä jakopää. Pari viikkoa huollon jälkeen ilmestyi käynnistäessä häiriöitä. Startti pyörittää ihan normaalisti, ja kone "lupaa" heti käynnistyä, mutta sitten "potkaisee takaisin" ja saattaa vaatia useita starttauksia ennen kuin jää käyntiin. Käynnistysyritysten lukumäärän kasvaessa, alkaa myös bensa hieman tuoksahtaa.

Olisiko bensapumppu tai pumpun rele ongelman aiheuttaja? Jos kuulostaa epätodennäköiseltä, niin mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Pitääkö bensapumpulta kuulua ohjaamoon asti selkeä hurina sytytysvirran kytkennän jälkeen, mikäli pumppu ja rele ovat OK?
« Viimeksi muokattu: 30.07.2014, 20:29:07 kirjoittanut J_J »

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: 850 2.5-10V käynnistysongelma
« Vastaus #1 : 30.07.2014, 23:48:50 »
Kyl se aika vaimea ääni on mikä sieltä tulee, ellei ole juuri uusittu pumppu.

Ja jos bensalle haisee niin eikö silloin sitä tule tankista?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa J_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 850 2.5-10V käynnistysongelma
« Vastaus #2 : 31.07.2014, 00:15:53 »
Niin sitä itsekin pähkäilin. Mutta mistä lähteä vikaa etsimään, normaalia tuollanen ei ole.

Jos olisi "jako sekaisin", niin ei kone kävisi käyntiin lähdettyään normaalisti (jos ollenkaan). Jotenkin sytkäpuoleen kallistuisin itse, mutta mitä sieltä nyt olisi voinut vikaantua? Tulpanjohdot vaihdettu n. 2 vuotta sitten, virranjakajan huollosta ei varmaa käsitystä...

Poissa J_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 850 2.5-10V käynnistysongelma
« Vastaus #3 : 06.08.2014, 23:30:06 »
Virranjakaja kansineen ja pyörijä vaihdettu. Sama vaiva edelleen, mutta ei aina. Sytkän ajoitus toisinaan startatessa väärä, josta syystä antaa kipinän väärällä hetkellä. Eikö kenelläkään ole ehdotusta tai ajatusta, missä vika?

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5-10V käynnistysongelma
« Vastaus #4 : 07.08.2014, 11:37:54 »
nokka anturi / ykk anturi / camshaft position sensor myös normi kulutustavaraa.

Ei ois paha rasti lainata toisesta autosta ja testata ( T40 torx * 2 pulttia ).

Risa nokka anturi "lupaa" kiusallaan käynnistää, antaa ykköselle ziginää ja kone hörähtää. Oiskohan tuo kampianturin heiniä. Jos se heittää pois kipinän antamisen ( kysy naapurista esim ajoituslamppua ) niin äänestäisin nokkaanturia. En osaa sanoa näkeekö kiekkamitarin viisarista antaako ecu ziginää. Veikkaan että -vikakoodilista on piitkä.

juutuupissa löytyy , esim youtube.com/watch?v=J3aHfMGhGZE

 

RallyBaron  Samppasport