Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

b230et puristukset e85 +350hv

  • 9 Vastauksia
  • 5897 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
b230et puristukset e85 +350hv
« : 08.08.2014, 10:40:10 »
puristuksista että uskaltaakos b230et lohkosta koneistaa 2-3 milliä pois jotta puristukset nousisivat e85 sopivammaksi, vai mikä on järkevin ratkaisu?
männäksi wiseco tai wössner  ?
holset hx40 16#  kansi 531 nosto 11,2..  huhhuh ihan pihalla :-[

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #1 : 08.08.2014, 11:53:25 »
puristuksista että uskaltaakos b230et lohkosta koneistaa 2-3 milliä pois jotta puristukset nousisivat e85 sopivammaksi, vai mikä on järkevin ratkaisu?
männäksi wiseco tai wössner  ?
holset hx40 16#  kansi 531 nosto 11,2..  huhhuh ihan pihalla :-[

Vaihda sinne B230FB männät kankineen, jolloin puristukset nousee 531 kannella 9.3 ja 530 9.8.
citikka

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #2 : 08.08.2014, 15:08:41 »
Muttaku mulla on jo h profiili veivit 152mm, kuulin huhua et vois lohkoa koneistaa sen verta
Ja mulla on motti koneistamolla jo porauksessa, et männät tarvii hommata.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #3 : 08.08.2014, 16:14:24 »
Helpointa hommata vaan mittatilauksella männät?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #4 : 08.08.2014, 16:46:28 »
Muttaku mulla on jo h profiili veivit 152mm, kuulin huhua et vois lohkoa koneistaa sen verta
Ja mulla on motti koneistamolla jo porauksessa, et männät tarvii hommata.

http://motornord.se/system/webshop.asp?HID=256&FID=313&HSID=3054
Tuolta valitset Volvo, je kolvar ja noi ylimmät männät 96.5 halkaisialla.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2014, 16:58:34 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #5 : 09.08.2014, 00:45:41 »
Kun hommat normi kokoset männät niin asettuu aikaslailla lohkon tasolle 152mm kangilla. Se riippuu ihan kangista mihin asettuu. Kato että männän tapin keskeltä laelle on 39.7mm muistaakseen eli sama kuin vakiossa. Itse koneistin lohkosta vielä 0.5mm pois, niin asettu männät tasoon ja puristus suhteeksi tuli jotain 9.5. männissä oli 14ml kuoppa. Kantena 531 mikä suoristettu. Itsellä wisecon männät. Tommi koivulalta sai edukkaasti satsin. http://tkms.suntuubi.com/ Soittelee tonne nii sieltä löytyy. Eikö lohko kannattaisi koneistaa vasta kun männät saa käteen ja vietyä koneistamolle mukaan nii saa porattua siellä oikeaan kokoon? Ja sitten tehdä koneen koe kasaus ja katsoa mihin männät asettuu ja sitten vasta lohkon pinnan suoristus ja mahdollisesti ottaa sitten pois vähän jos tarvii. Lohkon tason koneistusta en suosittele ensimmäisenä. ei ole ilmaista lystiä tollasia määriä 2-3mm koneistaa ja alkaa tulemaan muita ongelmia moottorin kasauksen kanssa esim. jakoremmi ei enää kiristy. kiristin menee tappiin, joko sitä joutuu modaa tai laittaa lyhyemmän remmin. vesipumppu meneekö enää kunnolla paikalleen, jääkö kantamaan? öljykanava ja vesikanavat? Kansipultteja saatat joutua lyhentämään mahdollisesti? en ole mitannut/ katsonut noita muutamia juttuja mitä nopee tulee mieleen. Pitäis hx35 riittää tuohon +350 tavotteluun. Heräilee paremmin ja saa pidemmän vetoalueen. Eipä isompi ahdin tietysti pahitteeksi nälkä kasvaa syödessä. :D
Jospa näistä vinkeistä olis jotain hyötyä ja pääsisi alkuun.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #6 : 10.08.2014, 13:06:06 »
joo eli korjaan vähän että lohko on koneistamolla poraukseen menossa kunhan saan männät käteen ja vietyä sinne. ja KIITOS vinkeistä ja linkeistä :) nyt valinnan vaikeutta vaan että kummasta ottaa männät sais nopeesti tulla et saa koneistettua lohkon..
mites ton kansipahvin kans tilaanko cometicin vai laitanko tiivistesarjan mukana tulleen vakio pahvin ?

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #7 : 10.08.2014, 18:28:57 »
Jos pinnat suorat nii pitäis toi vakio tiivistekin pitää. cometillä oltava pinnat suorat. jos haluaa tiivisteeseen sijoittaa nii osta se metalli tiiviste. kestää sitten ottaa lisää löylyä kun nälkä kasvaa :D  koivulalta jos männät ottaa taitaa se 1kk suunnilleen mennä jos ei satu hyllyssä olee.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #8 : 11.08.2014, 21:44:26 »
joo o en epäile nälkää yhtään.. megasquirt, h profiilit, hx40 ja 1000cc suuttimet on jo et kai näillä sit johonki pääsee nyt kun saan männät viel S*

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b230et puristukset e85 +350hv
« Vastaus #9 : 12.08.2014, 00:36:03 »
Jos bensansyöttö ja sytytyslaitteisto on kunnossa, vakiopahvi kestää ainakin 408hv/664Nm penkissä, luultavasti yli 500hv, koska nuo lukemat otettiin 1,45bar paineilla, ja nyt 2,1bar.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Carcom Oy  Elekma