Sain käsiini portterista lähtöisin olevan männän ja kiertokangen ja niiden tutkiminen paljasta taas lisää näistä "Volvon" ja VW koneiden eroista vaikka pitäisi olla "ihan samoja koneita"
Kiertokankien pituus ja pesien mitat on keskenään samat kuin myös mäntien halkaisija, mutta siihen ne yhteisyydet jääkin.
VW Kiertokanki on paksumpi kuin volvon.


Volvolainen

VW
Myös männissä on eroa.

Volvolainen

VW

Kiertokangen pultit myös ovat erimittaiset, pitempi (ylempi) on VW.

Laakeriliuskojen mitta-erot.

Volvo

VW
Kiertokankien ohjaus on myös erillainen, volvossa se on tehty mäntään ja vw:ssä on se tehty kampi-akselin puolelle.
VW kiertokanki käy kuitenkin Volvon kampuraan ja ohjauskin on kunnossa, alla kuva siitä.

Tästä yhteenvetona, mulla on noihin VW veiveihin sopiva laakerisarja joten hommaan täyden sarjan noita kankia ja koneistutan niistä yläpään sopivaksi volvon mäntiin.
Näin saan käytettyä lohkossa vahvempia veivejä (saa tarjota) sekä alkuperäisiä mäntiä joihin asensin jo uudet männänrenkaat.