Työmaalla varaosa autona ollut 740 sai paalituomion joten siitä lähti minun käyttöön vain taka-akseli, muuten autossa ei ollut mitään arvokasta. Tänään purin akselin ihan murusiksi. Sisältä löytyi 4.10 välitys.
purkamisen jälkeen koputtelin vasaralla paksuimmat ruosteet pois, enempäsä oli paksusti ruostetta tuossa.
Peräkoppa oli myös ruostunut puhki.

Perä purettuna

Ja enimmät ruosteet koputeltuna pois, lähtee tästä sitten hiekkapuhallukseen.

Tämä sitten aiheutti pientä ihmetystä.
Eli vasemmalla on 3.31 välitys mikä tulee tuohon akseliin kiinni ja oikealla on 4.10 välitys mikä akselissa oli paikallaan.
Kuten kuvasta näkee on Pinjonin rattaan puoleinen laakeri paljon isompi tässä 3.31 kuin tuossa 4.10 ?
Eli onkos tuo 3.31 sitten purettu pikkuperästä vai mistä tuo laakerin kokoero johtuu ?
Itsellä kun ei ole mitään hajua mistä akselista tuo 3.31 on purettu.
Tulevalla viikolla tarkoitus irroitella työpaikalla laakerit noista murikoista ja pinjonista niin pääsee kasailemaan jossaihn vaiheessa paikalleen, simmaus hommiin joutunee sitten.