Suuttimien toimitus aika venyi muutamien muuttujien kanssa yli kuukaudeksi mutta nyt lopussaan perjantaina ne saapuivat.
Perjantai iltana ajoin auton hallille ja kaverin kanssa ruvettiin touhuamaan, aloitettiin sähköisen siirtopumpun asennuksella.
Pumpulle löytyi passeli paikka peräkontista vararengas kotelosta johon se laitettiin telineineen kiinni. Pumpulle vedettiin virtapiuha vasenta puolta pitkin muun johtosarjan mukana ja rele tuli auton sulakerasian yhteyteen ja ennestään vapaana ollut polttoainepumpun sulake otettiin käyttöön, eipähän ole ylimääräisiä johtoja ja releitä pitkin autoa.

Kuvassa ei ole vielä letkujen kiinnikkeitä paikallaan ja johdot on myös niputettu.
Seuraavana vuorossa oli polttoaine linjan veto uusiksi imupuolelle, linja tuli 10mm sisähalkaisijalla olevasta nylonputkesta.
alkuperäinen imulinja jätettiin paikalleen paluulinjaksi ja alkuperäinen paluulinja purettiin pois.
Tämän jälkeen oltiinkin sen verta useat asennus oluet otettu joten lähdetiin paikalliseen rentoutumaan


Polttoainelinjan vetoa...
Lauantaina könyttiin kaverin kanssa hallille iltapäivästä ja jatkettiiin siitä mihin jäätiin.
Tarkoitus oli asentaan isompi tankki alkuperäisen tilalle, mutta kun oltiin saatu purettua entinen tankki pois sekä kardaani sekä saatiin nostettua uusi tankki paikalleen niin huomattiin ettei pienemmän tankin kiinnikepannat käyneetkään yhteen, tuli siinä sitten turhaa työtä parisen tuntia. Jos joku ihmettelee miten niin kauan saatiin aikaa menemään niin nyhrätkää ite lattialla maaten ja auto pukkien päällä, voin sanoo että oli aika persiistä ja ensi kerralla vastaavaan savottaan ryhdyn vain nosturilla

Isomman tankin mukana ollut tankkivaruste laitettiin sitten alkuperäiseen tankkiin koska oli muovinen eikä se vanhanmallin ruostuva malli. Tankkivarusteeseen kairattiin reikä uudelle linjalähdölle jotta saatiin myös imuputki suurennettua 10mm sisähalkaisijalle, alkuperäinen imuputki poistettiin ja lähtö tulpattiin.
Tämän jälkeen laitettiin tankkivaruste paikalleen ja saatiin imu- ja paluulinjat kytkettyä sekä päästiin testaamaan toimiiko pumppu ja sen kytkennät. Kaikki toimi hienosti ja pumppu kytkettiin siten että se lähtee aina päälle kun virta on sytytysasennossa.
Seuraavana oli vuorossa entisen suodatin jalan purku pois konehuoneesta ja uudelle jalalle telineen teko.
Telineen tein 2mm vahvuisesta lattaraudasta ja siitä tuli tosi jämäkkä.
Kun sain suodatin jalan konehuoneeseen päästiin kytkemään polttoainelinjat kiinni, samalla isonnettiin syöttöpumpun ja suodattimen välinen letku isommaksi.
Sitten kun kaikki liitokset oli kiinni niin ruvettiin ilmaamaan järjestelmä mikä oli lapsellisen helppoo, virta päälle ja ilmausruuvit auki ja eipä mennyt kauaa kun oli suodattimet täynnä naftaa


Autoon tullut suodatinjalka ja suodattimet, tuon jalan maalasin vielä mustaksi ennen asennusta.
Seuraavaksi ja viimeiseksi ruvettiin itse suuttimien vaihtoon missä ei ongelmia ollut, suuttimet lähti helposti kannesta irti ja myös asennus onnistui kerralla. Samalla vaihdettiin kaikki paluuletkut uusiin.
Suuttimiin tuli 0.320 kokoiset kärjet.
Sitten vaan starttaamaan ja TDI pannu hörähti melkein heti tulille ongelmitta, tässä vaiheessa tarkisteltiin että mistään ei vuoda mitään ja että kaikki on kiinni.
Kello oli tuossa vaiheessa 2.30 lauantaina ja sunnuntain välisenä yönä niin ei jaksettu kaverin kanssa hallia enää ruveta siivoamaan vaan laskettiin auto pukeilta ja suoraan koeponnistamaan miten kävi.
Ja hyvinhän siinä kävi, on ihan eri maailmasta nyt tuo moottorinkäytös, voimaa tuntuu olevan kun ei saa pitoja millään kun sopivasti nakkasi samalle yötä lunta kuiville teille niin ei päässyt testailemaan varsinaisesti kunnolla mutta jaksaa tuo nyt luisussa mennä millä tahansa vaihteella vaikka renkaina on uudehkot hakkapeliitta 7 nastat.
Ahtopaineet säädettiin tänään 1.9 bar ja iloisesti kyllä laulaa ylhäällä painepäällä, ei kuulosta yhtään dieselmoottorilta

Holsetti myös herää todella hyvin nyt.
Tänään käytiin sitten vielä kaverin kanssa siivoamassa halli ja samalla pestiin auto ja konehuone myös puhtaaksi.
Seuraavaksi pitää vähän ajella ja hakea viimeisiä säätöjä ja sitten voisi käydä penkittämässä mitä irtoaa
