Käsijarrunvaijerissa on säätö auton sisällä. Kahvan juuressa. Tavaralokeron sisällä on pieni luukku mikä pitää avata, siellä on kuusiokolo ruuvi mitä pyörittämällä vaijeri kiristyy.
ei tosta mitään käkkäiä säädetä...vaan kahvan liikettä..
Topicin aloittajalle kuinka saada käsijarru pitämään ylä-sekä alamäessä, tämä ohje on VADIS-ojelmasta ( hieman soveltaen):
- varaa työkalut: ohut vartinen talttapäinen meisseli, tunkki, pyöränpulttien avain
- nosta ensin toinen puoli ilmaan, pyörä irti ( paras vaihtoehto, jotkut roplaa pultin reiästä)
- jarrurummun sisällä kengät ( hihnat ) kuuluvat olla lähellä rummun pintaa joten ne tulee säätää lähelle kenkien yläpäässä olevasta säätöpyörästä
- löysytä käsijarru laskemalla jarrukahva ala-asentoon
- työnnä meisseli renkaan kohdistus tapin reiästä säätöpyörään ja säädä kengät aivan kiinni rumpuun, sitten viisi (5) naksausta takaisin päin ( naksaus kuuluu siitä kun säätöpyörä eli ratas menee jousen yli )
- tee sama toisella puolelle
- joskus nämä säätömutikat voivat ollakin peilikuvana toiseen puoleen nähden joten säädä rauhassa ettei kengät loittone rummusta vaan lähenevät
- säädä käsijarrukahvan liike sopivaksi
- renkaat paikalleen ja liikkeelle ja toteamaan että käkkäri toimii

Näin olen säätänyt aina omista 850 käkkärin ja kyllä pitää