Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850 -96, puhallin sammuu satunnaisesti kun AC päällä

  • 0 Vastauksia
  • 1178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Eli otsikon mukasesti sisätilan puhallin saattaa sammua ja useimmiten tämä tuntuu tapahtuvan kun AC on päällä. Autossa on automaatti-ilmastointi.

Heti startin jälkeen puhallin toimii normaalisti, sitten REC- ja AC-valot vilkkuu vian merkiksi, sitte puhallin todennäkösesti sammuu. Jos starttaa niin, että ilmastointi on pois päältä, niin ongelmaa ei esiinny.

Välillä saattaa mennä montakin päivää, että minkäänlaista ongelmaa ei esiinnyy ja puhallus toimii AC päällä hienosti. Sitten taas monta päivää että AC:tä ei voi käyttää ollenkaan tai puhallin sammuu saman tien.

Kun puhallin sammuu, niin se ei reagoi puhallusnopeuden säätimeen mitenkään. Viimeksi kun puhallin sammui, niin mittasin puhaltimen moottorille menevän johtosarjan liittimien väliltä 8,6 V, eikä se muuttunut miksikään vaikka säädintä siirsi eri asentoon. Kaiketi tuo jännite jumitti siihen kohtaan, missä säädin sattui puhaltimen sammuessa olemaan. Mutta miksi puhallin ei pyöri jos sinne kerran tuon verran jännitettä tulee? Liitin on putsattu, irroteltu ja laitettu takaisin eikä siltikään puhallin sanonut mitään.

Tehty hiljattain:

Vikakoodit luettu: 3-2-5 eli "Recirculation Damper Motor Active Too Long"
Uusi puhallin moottoreineen vaihdettu vanhan tilalle.
Ilmastointi juuri huollettu.
Ilmastoinnin kompressorin magneettikytkimen välys säädetty.


Miten rikkinäinen puhaltimen vastus vaikuttais puhaltimen toimintaan? Hyvät neuvot tarpeen tässä kohtaa.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 19:43:25 kirjoittanut aprilli »
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

 

RallyBaron  Samppasport