Autoracing  KL-varaosat

V70 vm. 2005 ja 2006 erot? (korjauskäsikirja)

• 9 Vastauksia
  • 3970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariFS

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V70 vm. 2005 ja 2006 erot? (korjauskäsikirja)
« : 13.08.2014, 17:06:40 »
Tervehdys tuoreehkolta Volvon omistajalta!

Auto on 2006 V70 "oussönreis-spesiaali", 2.4 vapaastihengittävä, 5 vaihteinen manuaali. Teetin nokkahihnan vaihdon ym määräaikais- ja rästihuoltoa tuossa juuri ja siinä yhteydessä tuli huomautus ohentuneista jarrulevyistä ja mahdollisesti jumittelevista takasatuloista. Kustannusarvio jotain 900 euroa, pajalla kun on kassatiskin kumimaton alla marmorilevy...

Noh, olosuhteiden pakosta nuukana aloin katselemaan josko löytyisi korjausopasta josta katselisi osviittaa miten nuo palaset vaihtuisivat. Opuksia löytyy tarjouksessa vuosimalleille (jotainjotain)=> 2005. Kirja on painettu 2006. Itse en aio lampunvaihtoja ja tällaista jarruhommaa kummempia tehdä, ehkä öljyt+filtterin vaihtaa ym nesteitä jos oikein innostun. Samoin sisustuksen valoja, mahdollisesti ovien tai kojelaudan sisuksia ropata myös (kaiuttimet, sähköikkunat...). Isommat hommat jätän ammattilaisille. Onko tämän kirjan ohjeet kelvollisia myös vuotta tuoreemmalle mallille?

Mites nuo Motonetin jarruosat, onko kelvollisia?

Taustaa sen verran että työkaluja on jonkin verran ja ne pysyvät kädessäkin kohtuuhyvin mutta nykyään katselen mieluummin etukäteen ohjeet ennenkuin alan hommiin, vähempi päänsärkyä sillai ;)

(Ratin asentoanturin 730 euron kust. arviosta myöhemmin jahka olen asian saanut sulateltua :( )

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 vm. 2005 ja 2006 erot? (korjauskäsikirja)
« Vastaus #1 : 13.08.2014, 17:24:31 »
Jarrujen osalta ja miltei koko autonkin osalta 2005 korjausopas on varsin yhteensopiva  myös 2006 mallin kanssa. Jotain moottori- vaihteistokohtaisia eroja saattaa olla, mutta pääpiirteitään ovat ihan samanlaisia autoja.

Motonetin jarruosista voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä sieltäkin joskus ihan hyviä osia saa, kun ei vaan osta kaikkein halvinta vaihtoehtoa.

Poissa Timo

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #2 : 13.08.2014, 18:21:42 »
(Ratin asentoanturin 730 euron kust. arviosta myöhemmin jahka olen asian saanut sulateltua :( )

Tuskin maltan odottaa.  ;D Kahdelta tiskiltä kysyin tarjouksen ja omani vaihdatin, 430€ Wetterillä. Että jossainko on kalliimpaakin?  :o
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #3 : 13.08.2014, 18:22:12 »

Kulmamies vastasi jo muihin, niin itse otan tämän tästä esiin, vaikka sanoit palaavasi myöhemmin.
Jos ollaan samalla aaltopituudella, eli kyse samasta osasta, niin tuo tunnistinhan maksaa vähän reilu 300€ +työ, en keksi, että mitä muuta siihen siten tehtäisiin, että siihen tulisi noin paljon lisää hintaa.

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 13.08.2014, 20:31:55 »
Jarruremppa on ainakin kyllä kohtuullisen helppo. Ainut erikoisempi työkalu on 7mm kuusiokoloavain liukutappien avaamiseen. Käsijarruosien kanssa voi joutua aikaa käyttämään jos rumpujen puoli on kovin kulunut ja levy/rumpu meinaa jumittaa käsijarrukenkiin.. Muuten melkeimpä pura, puhdista, uudet osat ja kaikki kasaan.

Jos takajarrut jumittaa, niin männät voi joutua isomminkin herkistelmään. Jos vika on käsijarrun puolella, niin ongelma voi olla mm. irronneissa jarruhihnoissa.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2014, 09:36:19 kirjoittanut Itsok »

Poissa Överi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 13.08.2014, 20:51:43 »
Ja sitten lopuksi, muttei vähäisempänä jarrunesteiden uusinta, niin pysyy jatkossakin satulat toimivina  :)
Parempi olla volkkari perheessä siltä varalta jos kuitenkin volvo menee rikki ;)

Poissa V70 D5-07

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 14.08.2014, 17:39:08 »
Tervehdys tuoreehkolta Volvon omistajalta!

Auto on 2006 V70 "oussönreis-spesiaali", 2.4 vapaastihengittävä, 5 vaihteinen manuaali. Teetin nokkahihnan vaihdon ym määräaikais- ja rästihuoltoa tuossa juuri ja siinä yhteydessä tuli huomautus ohentuneista jarrulevyistä ja mahdollisesti jumittelevista takasatuloista. Kustannusarvio jotain 900 euroa, pajalla kun on kassatiskin kumimaton alla marmorilevy...

Noh, olosuhteiden pakosta nuukana aloin katselemaan josko löytyisi korjausopasta josta katselisi osviittaa miten nuo palaset vaihtuisivat. Opuksia löytyy tarjouksessa vuosimalleille (jotainjotain)=> 2005. Kirja on painettu 2006. Itse en aio lampunvaihtoja ja tällaista jarruhommaa kummempia tehdä, ehkä öljyt+filtterin vaihtaa ym nesteitä jos oikein innostun. Samoin sisustuksen valoja, mahdollisesti ovien tai kojelaudan sisuksia ropata myös (kaiuttimet, sähköikkunat...). Isommat hommat jätän ammattilaisille. Onko tämän kirjan ohjeet kelvollisia myös vuotta tuoreemmalle mallille?

Mites nuo Motonetin jarruosat, onko kelvollisia?

Taustaa sen verran että työkaluja on jonkin verran ja ne pysyvät kädessäkin kohtuuhyvin mutta nykyään katselen mieluummin etukäteen ohjeet ennenkuin alan hommiin, vähempi päänsärkyä sillai ;)

2000-2004 vuosimallin suomenkielisellä kirjalla on tullut ainakin tehtyä tuohon omaani(-07)jarrurempat,yms noi sinun tiedustelemat asiat ja tarvittaessa muutakin jos kiinnostusta löytyy.
Keltaisessa pörssissä joku myi kyseistä opusta jokinaika sitten 12.90€+toim.En tiedä onko enään myynnissä,mutta jokinaika sitten vielä oli
Edelliset:2Xv40 ja S60 D5 Aut.V70 D5 Aut.
Nyt: Cooper-66,Can-am outlander 650 abs-18.Volvo V60 D4 AWD-20.Valmet 604-83.Valmet 361D-62

Paikalla Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #7 : 14.08.2014, 21:59:57 »
Mulla on vaan 2003-2005 V70:stä kokemusta mutta täytyy mainita että ostin sekä Alfamerin S80/V70 korjauskirjan että Haynesin englanninkielisen alkuperäisteoksen ja kyllä kannatti: Alfamerista ei esim. verhoilun purussa ollut mitään apua kun Haynesissa oli jokaisen palan irroitus selostettu vielä kuvien kanssa. Sivumäärä on sama mutta fontti pienempi ja asiaa enemmän.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa KariFS

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 27.08.2014, 17:01:54 »
Kulmamies vastasi jo muihin, niin itse otan tämän tästä esiin, vaikka sanoit palaavasi myöhemmin.
Jos ollaan samalla aaltopituudella, eli kyse samasta osasta, niin tuo tunnistinhan maksaa vähän reilu 300€ +työ, en keksi, että mitä muuta siihen siten tehtäisiin, että siihen tulisi noin paljon lisää hintaa.

Nojuu, siellä seudulla on kuulemma joku digiboksi joka kanssa herjaili. Ohjauspyörän ohjausyksikkö tai joku ??? Kulma-anturi ei muistaakseni varsinaisesti ollut viallinen mutta kuulemma kannattaa vaihtaa sekin. Tai jotain. Nyttemmin on menty vaan kuittaamalla huollontarveilmoitus aina startissa, ajossa se ei herjaa.

Melko hintavaa on ollut tämän "menestyksen merkin" ylläpito. Kytkimen työsylinteri mossahti (tai alkoi vuotaa reilusti) viime kesänä, se remppa oli jotain reilun tonnin kun "samalla kannatti" laittaa kytkinasetelma uusiksi, nyt nuo tehdyt hommat tonnin, jarrulaikat marmorilta ja marmorilattialla asennettuna tonnin, ohjauspyörän ohjauspoksi 700... Mää luulin että Saabin ylläpito oli kallista :buck2: No ne jarrut tosiaan laitan itse Motonetin kamoilla, vastaavat Passattiin olivat aika edukkaat ja yli 100tkm niilläkin mentiin eivätkä olleet millään muotoa lopussa kun sen auton myin.

Poissa KariFS

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 27.08.2014, 17:04:09 »
Niin, tosiaan kiitokset kaikille vinkeistä, hommaan sen vanhemman mallin kirjan sitten jos löydän halavalla.

Haynesin kirja saattaa tulla ajankohtaiseksi myös jossain vaiheessa.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron