Elekma  Autoracing

Talvi rojekti

  • 106 Vastauksia
  • 31290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 891
  • TDI POWER
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #90 : 28.03.2015, 21:35:26 »
on kyllä komia  S*

Samaa mieltä, mukavasti ajan patinaa :) meneekö liikenteeseen sellaisenaan vai onko tarkoitus maalata ja puunata viimeisen päälle?
« Viimeksi muokattu: 28.03.2015, 21:37:39 kirjoittanut oh850 »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #91 : 29.03.2015, 12:23:33 »
Nyt on tarkotus saada leimattua jotta pääse vähän kruisaileen
Kattotaan tossa ens talvena mitä tehdään ja kuinka rittää intoo
sehän on toin innostus aina vähä tommonen katoova luonnonvara eikä sitä ole edes motsennetissä myynnissä
biltemasta en tiedä
Tässä näyttäs toi laatikko jonkun verran vuotavan että se on varmaan seuraava kohde
Ei muuta kun odotellaan että kilvet tulee konttorille
 8) 8) 8)

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #92 : 01.04.2015, 10:03:23 »
APUVA
Nyt on ongelmana semmonen
eilen kävin päästömittauksessa hyvät arvot
mutta takasin tulo matkalla tuli ongelmia
putos toi tankissa oleva pumppu sittä oli se liitos holkki hapertunu pois sen korjasin
mutta nyt ei saa autoo käyntiin millään v---tul käy kyllä kun antaa huikkaa imu ilmaan mutta sammuu heti kun lopettaa huikan
oon yrittäny ilmata tota jakajaa ??????
 :-\ :-\ :-\

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #93 : 01.04.2015, 15:43:43 »
Pääpaine pumppu pyörii ja bensaa tulee kunnonpaineella määräjakajalle?Mittaa paine ;),Pääsikö pääpumppu pyöriin pitkään kuiviltaan tai sillain että sai ilmaa sekaan jo jonkun aikaa kun auto viel jotenkuten kulki?
Saattaa hyvinkin olla ja jopa todennäköistä että pääpumppu otti kipeetä ja kulahti tai pumpun rullat jumiutu(muistaakseni rullalamellipumppu) jonka takia ei kehi enään tarpeeksi painetta ;)En nyt äkkiseltään tarkkaan muista paljonko noissa on se suuttimien avautumispaine mutta jossain 2-3 kilon paikkeilla varmaan,enkä muista ohjauspainettakaan,mutta voisin veikata että jos pumppu ei tuota vähintään 4 barin painetta niin suuttimille ei tule niin paljoa painetta että ne ylipäätään aukeaisivat ;)
Ehjän K-Jetronickiin tarkoitetun pumpun tuottama paine on muistaakseni jossain 5-6.5 barin paikkeilla ;)
Jos pumppu vika niin Kiinakopiopumputkin on yllättävän hyviä ja kestäviä(esim.Piliteemasta) ;)
Määräjakaja ei tartte mitään ilmailuja ilmaantuu itestää kun ylimääräinen bensi kiertää läpi ;)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2015, 15:46:55 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #94 : 01.04.2015, 17:32:05 »
 S* S* S* S* S* S* S* :hello:
Kyllähän totuus on se että aika pitkä päivä tuli tehtyä
aamulla 7 alotin   ja tulin juuri kotiin
KATSASTETUULLA  AUTOLLA kilvet mukana

 :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
pikkasen meinas toi pensa puoli risata mutta nyt toimii
OTan olutta sen kunniaks ja meen siivoomaan tallia
Haaskaa pääsiäistä kaikille
 

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #95 : 01.04.2015, 18:42:30 »
otahan enempi kuvia ulkoasusta näin pestynä :)

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #96 : 01.04.2015, 18:50:53 »
 :pomo:Komia on peli 8)
Mikä siel bensipuolella sit loppujen lopuks mätti?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #97 : 01.04.2015, 18:55:41 »
Tässä näyttäs toi laatikko jonkun verran vuotavan että se on varmaan seuraava kohde

Vuotaako laatikko vielä? Mulla oli sama ongelma ja korjautu kun irrotin öljypohjan, pestiin se ja laitettiin uudet tiivisteet ja suodatinsiivilä. Ne saa vielä siniseltä, hintaa reilut kolmekymppiä. Myös laatikon perän tiivisterengasta ja holkkia löytyy vielä. Vuoto voi tietysti tulla monesta muustakin paikasta, esimerkiksi jäähdytinputkien kiinnityksistä (O-rengastiivisteet) ja edestä jostain väännönmuuntimen saumoista.

Onnea vaan katsastetun auton johdosta. Mukava nähdä että joku pelastaa vielä näitä. Ei taida olla enää kovinkaan montaa jäljellä Suomessa. Uusimmassa Automobiili-lehdessä taisi olla muuten juttu erään tällaisen kulkineen kunnostuksesta.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2015, 19:48:24 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #98 : 01.04.2015, 20:57:53 »
Siis se pensa juttu oli alkujaan toi tankki pumppu
mutta myöhemmässä vaiheessa johto irti , toinen johto irti , molemmat johdot iri
Siis HUOLELLISUUS kuten joku taisi aiemmin todeta  on valttia S*
se siitä
Seuraava asia toi automaatti loota
se hiukan hakee pykälää ??
mikä vaikutus öljyillä mitä öljyä miten toi öljyjen vaihto pitää tehdä :hello:

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #99 : 01.04.2015, 22:30:23 »
mikä vaikutus öljyillä mitä öljyä miten toi öljyjen vaihto pitää tehdä :hello:

Laatikon alareunassa vasemmalla puolella on putki (öljyntasontarkistus), joka irroitetaan alhaalta. Voi olla aika tiukka ja ajon jälkeen ölkkä on tosi kuumaa. Lasketaan öljyt astiaan ja irrotetaan öljypohja. Siellä on vaihdettava suodatinsiivilä ja magneetti, joka puhdistetaan. Ehkä sen siivilän pystyy myös huuhtelemaan puhtaaksi jos ei halua vaihtaa. Se on kiinni pienillä pulteilla (ks kuva). Siivilän reunassa on myös erillinen tiivistepahvi. Magneetti on BW55:ssa ylhäällä. Öljypohjaan laiteetaan uusi tiiviste ja pohja kiristetään takaisin paikoilleen. En muista nyt momentteja mutta voin etsiä korjausoppaasta ne arvot kun vaihdat ne öljyt. Tuossa kuvassa näkyy kulmikaan muotoinen siivilä ja pyöreä magneetti siinä vieressä.

Öljyn pitää muuten olla ATF type F. Saa esim. Motonetistä löytyy jotain 7-8 euroa litra. Öljytilavuus taitaa olla yli 6 litraa mutta ei siitä tällä tavalla valuttamalla saa varmaan vaihdettua kuin reilun puolet kerrallaan.

« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 09:10:10 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #100 : 02.04.2015, 16:35:02 »
Niin noissa ei taida turbiinissa olla tyhjennysproppua jotta sais kaik öljyt kerralla pihalle niinkuin monissa tomaateissa on,vai onko en muista?
Ja kyllä,öljyllä on tomaatin toimintaan iso vaikutus jos vanhat oikein huonot tai vääränlaiset ;)
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 16:38:35 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #101 : 02.04.2015, 17:34:18 »
Myös kick-down-vaijeri voi aiheuttaa vaihteisto-ongelmia. Se voi olla kulunut, likainen ja jumissa. Vaijeri kannattaisi varmaan irrottaa, tarkistaa, puhdistaa ja öljytä huolella. Sehän menee kaasutinrullalta laatikon (muistaakseni) oikealle reunalle. Jonkinlainen säätö taitaa olla siinäkin, josta en nyt kyllä osaa sanoa mitään.

Se laatikko on vietävän mutkikas vekotin ja on senkin vuoksi aika tarkka näiden huoltotoimenpiteiden suhteen. Jos huoltohistoriaa ei ole tiedossa tuolta osin niin öljyt voivat hyvinkin olla 10-20 vuotta vanhat. Omassa autossa oli myös vaihtamisessa ongelmia, jotka korjautuivat täydellisesti öljypohjan puhdistuksella, öljyn ja suodattimien vaihdolla ja kick-down-vaijerin huollolla. Jos öljyt osoittautuvat kovin likaisiksi tai vääränlaisiksi (type F on punaista), niin ne voisi vaihtaa vielä jonkin ajan kuluttua uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 17:36:09 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa sepnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #102 : 03.04.2015, 08:40:23 »

Juu kyllähän toi mönjä jota tuolta lootasta ulos tuli
ei kauheesti muistuta tota mitä määsinne tlaiton takasin

Ajoin uutta öljyä kolme kertaa sisään ja pois niin rupes se väri hiukan muuttuun
Sitten toi mangneetti oli niinku peikon pää Suodatin oli aika siisti  öljypohjassa oli semmonen puolen sentin karrp
jonka pesin pois
Nosen verta kävin kokeilemassa että toimii Mutta loppu pensa eikä päässy kunnolla ajaan

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #103 : 03.04.2015, 11:03:25 »
Aika mäskiä tuo vanha öljy! Kick-down vaijerin säätö kannattaa tosiaan tarkastaa. Linkissä vihreäkantisia myös Bw55 laatikkoa koskien.

http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/?browse=Section+4+-+Power+Transmission

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: Talvi rojekti
« Vastaus #104 : 03.04.2015, 11:21:55 »
Kannattipa vaihtaa ölkät. Mukavahan tuolla on kruisailla kylätiellä kevätauringossa  :pomo:

Kolmas
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Minkähän lainen käkätin mahtaa tulla noitten letkujen päähän

En huomannut kenenkään vastanneen tähän vanhaan kyssäriin (sivulla 1) mutta ilmastoinnin kompurahan tuosta puuttuu. Ilmastoinnin kuivain pitäisi olla siinä edessä pystyssä oikeanpuoleisen lyhdyn vieressä (kuvassa aivan alareunassa näkyy kuivaimen kurkistuslinssi). Sulla näyttäisi olevan siinä asennusteline venttiilikopan päällä paikoillaan. Tässä esimerkkikuva (tosin Ruotsista vuosimallista 1981) jonka voi klikata suuremmaksi:



Lieköhän sun autossa ollut vielä vakionopeudensäädintä? Yllä olevassa kuvassa sen sylinteri on vasemmalla iskaritolpan kyljessä kiinni, josta vaijeri menee kaasutinrullalle. Vakkarin myötä siinä on 3 rullaa päällekkäin.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2015, 11:36:58 kirjoittanut LaitinenP »

 

Kulkukoira  Proturbo