Myös kick-down-vaijeri voi aiheuttaa vaihteisto-ongelmia. Se voi olla kulunut, likainen ja jumissa. Vaijeri kannattaisi varmaan irrottaa, tarkistaa, puhdistaa ja öljytä huolella. Sehän menee kaasutinrullalta laatikon (muistaakseni) oikealle reunalle. Jonkinlainen säätö taitaa olla siinäkin, josta en nyt kyllä osaa sanoa mitään.
Se laatikko on vietävän mutkikas vekotin ja on senkin vuoksi aika tarkka näiden huoltotoimenpiteiden suhteen. Jos huoltohistoriaa ei ole tiedossa tuolta osin niin öljyt voivat hyvinkin olla 10-20 vuotta vanhat. Omassa autossa oli myös vaihtamisessa ongelmia, jotka korjautuivat täydellisesti öljypohjan puhdistuksella, öljyn ja suodattimien vaihdolla ja kick-down-vaijerin huollolla. Jos öljyt osoittautuvat kovin likaisiksi tai vääränlaisiksi (type F on punaista), niin ne voisi vaihtaa vielä jonkin ajan kuluttua uudestaan.