Race.fi  Puotilan autokorjaamo

945:n satunnainen pitkä vieteri

  • 23 Vastauksia
  • 6302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #15 : 21.08.2014, 20:45:23 »
Eilen ei taas mitään ongelmaa, tänään vieteri oli pitkä.

-Lämpöanturi on ehjä.
-Nyt vaihdoin molemmat järjestelmän releet, katsotaan onko apua.
-Ehkä huomenna lähden vähän aikaisemmin ja otan vaimokkeen mukaan avuksi pyörittelemään starttia, luultavasti sillon ei oireile :D

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #16 : 25.08.2014, 09:10:32 »
Onko tässä jo tuo avaimessa oleva ajonestosiru? Omassani -96 tuo aiheutti vähän samantapaista silloin kun avain oli ollut kylmässä ja kun se sitten lämpeni kädessä usean starttiyrityksen aikana niin taas toimi. Tuo siis kylläkin talviaikaan. Testasin tuota sitten monta kertaa peräkkäin viemällä avaimen välillä pakastimeen ja vika varmistui. Tuli vaan tuokin mieleen vaikkei ehkä nyt ole siitä kysymys?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #17 : 26.08.2014, 18:08:14 »
Onko tässä jo tuo avaimessa oleva ajonestosiru? Omassani -96 tuo aiheutti vähän samantapaista silloin kun avain oli ollut kylmässä ja kun se sitten lämpeni kädessä usean starttiyrityksen aikana niin taas toimi. Tuo siis kylläkin talviaikaan. Testasin tuota sitten monta kertaa peräkkäin viemällä avaimen välillä pakastimeen ja vika varmistui. Tuli vaan tuokin mieleen vaikkei ehkä nyt ole siitä kysymys?

Ei ole vielä tämänikäisissä, ajoneston sai kyllä lisävarustepatukkana ja VGA2:ssa on oma ajonestonsa.

Tässä nyt useamman aamun putkeen lähtenyt taas hienosti käyntiin. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 26.08.2014, 18:11:45 kirjoittanut sekokupu »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #18 : 09.11.2014, 15:07:26 »
Ei ole vielä tämänikäisissä, ajoneston sai kyllä lisävarustepatukkana ja VGA2:ssa on oma ajonestonsa.

Tässä nyt useamman aamun putkeen lähtenyt taas hienosti käyntiin. :idiot2:

Tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään, mutta tänään ongelma saapui takaisin :o
Mitään ihmeellistä autoon ei oo tehty siinä välissä, sen verran testasin, että kipinää tulee, bensaa tulee kiskolle, testimoodissa suuttimet naksuu. Mutta käyntiin ei lähde. Jos avaimesta päästää kesken sahaamisen, niin ihan vähän hörähtää. Auto taas ollut hetken ajamatta niin palasi ongelma.

Edit: Sen ajan mitä kävin tämän kirjoittamassa sekä kahvit juomassa, niin oli auto roikassa (about 20min) ja lähti kerrasta tulille.

« Viimeksi muokattu: 09.11.2014, 17:51:47 kirjoittanut sekokupu »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #19 : 09.11.2014, 22:58:56 »
Samankaltaista ongelmaa ollut minullakin tässä loppukesän ja syksyn.

Välillä kone hörähtää tulille avaimesta päästämisen yhteydessä toisinaan pari uusinta starttausta auttaa asiaan.
Ilmiö on hyvin satunnainen.

Syy on minulla se, että kipinä katoaa ajoittain, vaikka puolalle tuleekin jännitteet mutta puolan ohjaus on kateissa tuolloin. Eli suutinrele ohjataan, mutta jostain syystä EZK ei tee mitään tuolloin. Ja se esiintyy vain startti-asennossa, ei ns. kone käynnissä virtalukon asennossa.
Olen tuumannut, että vika lienen virtalukon pohjassa. En vain ole saanut aikaiseksi vaihtaa sitä vielä.

Ilmiötä en olisi ilman skooppia löytänyt, sillä olen pitänyt sitä naku-anturissa ja kipunan ohjauksessa, jotta pystyn erottamaan nakutuksen mekaanisesta melusta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #20 : 10.11.2014, 08:02:30 »
mulla on ysissä todennäkösesti samaa oiretta. Eilen teki sen taas, pitkä yli 5s starttaus eikä luvannutkaan. Avaimet nollille ja sitten välittömästi hörähti uudella yrittämällä  :idiot2:

Kipinä puolta itekkin epäilen kun on tehnyt niinkin että on vaatinut useemman startin ennen kuin on lähtenyt ja silloinkin vaivalloisesti eli kaiketi kasteli tulpat aiemmilla yrittämillä. Vikakin on hankala haettava kun ilmenee vain joskus ja silloinkin ohimenevänä  :-[

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #21 : 10.11.2014, 10:25:51 »
Huono kontakti/maa/hapettuma jossain? Startatessa haukkaa startti virtaa senverran, ettei tule kipinä kutenpitäs? Täsmäisi vuodenaikaankin (kosteaa).

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #22 : 10.11.2014, 19:49:08 »
Huono kontakti/maa/hapettuma jossain? Startatessa haukkaa startti virtaa senverran, ettei tule kipinä kutenpitäs? Täsmäisi vuodenaikaankin (kosteaa).

Alunperinhän teki ihan kuivina vuodenaikoina kuten aikaisemmista viesteistäkin voi päätellä. Joten ei suoranaisesti tunnu kosteuteen liittyvän. Esim tänään ei mitään ongelmaa. Pienikin lämmitys tuntuu heti auttavan.

Lainaus
Samankaltaista ongelmaa ollut minullakin tässä loppukesän ja syksyn.

Välillä kone hörähtää tulille avaimesta päästämisen yhteydessä toisinaan pari uusinta starttausta auttaa asiaan.
Ilmiö on hyvin satunnainen.

Syy on minulla se, että kipinä katoaa ajoittain, vaikka puolalle tuleekin jännitteet mutta puolan ohjaus on kateissa tuolloin. Eli suutinrele ohjataan, mutta jostain syystä EZK ei tee mitään tuolloin. Ja se esiintyy vain startti-asennossa, ei ns. kone käynnissä virtalukon asennossa.
Olen tuumannut, että vika lienen virtalukon pohjassa. En vain ole saanut aikaiseksi vaihtaa sitä vielä.

Ilmiötä en olisi ilman skooppia löytänyt, sillä olen pitänyt sitä naku-anturissa ja kipunan ohjauksessa, jotta pystyn erottamaan nakutuksen mekaanisesta melusta.

EZK tuntuu olevan hengissä muuten, sekä startatessa tulee tasaisesti kipinää, mutta tottahan voi olla että resistanssi on kasvanut virtalukon pohjassa/yhteys häviää välillä kokonaan, joten osittain katoaa tai on vain heikko kipinä. Pohja ei kuitenkaan ikuinen osa ole muutenkaan.

Tosin hieman sitä öljyäkin kertyy ajan kanssa sinne jakajaankin, joten tilasin tiivistesetin ja uuden kannen ja pyöriän ihan varmuuden vuoksi myös, voi heikentää kipinää myös.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 945:n satunnainen pitkä vieteri
« Vastaus #23 : 10.11.2014, 21:14:36 »
Tuosta virranjakajan kannesta vaan, että kun tässä tein kansiremppaa, niin siinä samassa kattelin noita kannen ja pyörijän nastoja kun edellisestä puhdistuksesta ei ole kulunut enempää kuin ehkä 10 tkm, niin mielestäni yllättävän nopeasti noihin nastoihin tuota karstottumaa tuntuu kertyvän. En tiedä, mutta ehkä jos noita nastoja puhdistelee, niin pinta pitäisi saada aika sileäksi jotta tuo karstottuma olisi mahdollisimman pientä ? Tuli vaan mieleen nuo historialliset katkojan kärjet joita ei olisi kanssa pitänyt mennä viilailemaan jotta toimisivat edes jonkin aikaa. En tiedä voiko näitä asioita mitenkään verrata mutta kuitenkin tuonne nastojen välille varmasti kasvaa käytännössä koko ajan lisääntyvässä määrin tuota ylimenovastusta ja jossain vaiheessa kipinä ei enää hyppää tai hyppää jonnekkin pitkin likaista kannen sisäpintaa. Vai olenko ihan pihalla näillä ajatuksilla?

 

Samppasport  Futurez