Kulkukoira  Proturbo

8-pätkän 855 R

  • 134 Vastauksia
  • 40330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #45 : 11.10.2014, 19:28:27 »
Komea. ;) Vanteet istuu kyllä hyvin.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #46 : 01.11.2014, 21:23:55 »
Tälläkin lähinnä vain ajeltu silloin tällöin. Vaihdoin Volansit takaisin alle kun nuo Nebula-replicat ilmeisesti menevät kaupaksi. Huomenna lähdetään sitten hakemaan tähän sellaiset kiekot mitä on kauan tullut kuolattua... S*
Leveyden suhteen tulossa pieni downgrade, halkaisijana pysyy edelleen 18". Näyttihän se noilla Nebuloilla ihan kivalta mutta mielenkiinto loppui siihen kun ne ei oikein suosiolla mahtuneet pyörimään ja olivat ihan järkyttävät ajaa. Hirveä uratutka ja isolle tielle kiihdyttäessä ei uskaltanut painaa kaasua pohjaan jos joku tuli vastaan kun ei ollut mitään hajua mihin päin lähdetään. Ei ollut meinaan mitenkään varmaa että edes oma kaista riittää... :2funny:
Ikinä ei ole mistään autosta rengastuksella pilaantunut ajo-ominaisuudet noin pahasti, Volansit alla on kuitenkin ihan suhteellisen mukava ajella, veteleehän se noillakin kun kovemmin kiihdyttää mutta käytös on kuitenkin ihan ennalta-arvattavaa ja suht rauhallista.

Niin joo, vaihteensiirron vaijereihin tuli vaihdettua ne laatikon pään puslat laakereihin kun ne oli jo Kisko hommannut tonne kyynärnojan alle valmiiksi. Kyllähän siitä hieman napakampi tuli mutta pitkittäin on kepissä edelleen väljää, tiedä sitten onko ihan ominaisuus kun tuntuisi olevan paremminkin laatikon päässä?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #47 : 02.11.2014, 17:39:56 »
Autossa istuttu aikalailla koko päivä ja vanteet hommattu. Ne on sellaiset missä on paljon puolia ja kehällä lukee BBS, taitaa joku Volvon varaosanumerokin löytyä puolan takaa... ;)
Kiitokset vaan Jannelle matkaseurasta!
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #48 : 03.11.2014, 19:24:11 »
Siinäpä ne nyt sitten ovat:



Ensimmäisenä oli ohjelmassa kunnon pesu koska olivat aika siivottomassa kunnossa varsinkin takapuolelta:


Hetki jynssäämistä liuottimen kanssa ja johan alkoivat kirkastua:


Sama homma etupuolelle, pykälää miedompana tosin:


Ja tähän päästiin:


Tuollainen lakkavika on yhdessä vanteessa, sille pitäisi varmaan jotain kehitellä.


Sitten sovittelemaan auton alle... S*



Tuntuisivat mahtuvan paremmin kuin nebulakopiot vaikka leveyttä vain puoli tuumaa vähemmän ja sama ET. Rengastuskin on samankokoinen eli 225/40R18, tuntuu vaan olevan todellisilta mitoiltaan edellisiä pienemmät kun noin helposti mahtuu. Noissahan on valmistajakohtaisia eroja aika rajustikin, mutta parempi näin. Ei tarvitse ainakaan heti olla vaihtamassa renkaita kun pintaa lienee yhden kesän suditteluun ihan mallikkaasti.

Tosiaan sovittelin vain alle, Volansit jäivät vielä keräämään tämän syksyn kurat. Takapäätä tekisi mieli saada hieman alaspäin niin olisi paremmin balanssissa ja 10-15mm spaceri ei pahaa tekisi takana vaikka moisia kyhäyksiä vihaankin yli kaiken. Aina häirinnyt miten sisään nimenomaan kasipätkässä jää takapyörä. Kuun lopulla saisi leimata niin täytyy seurailla kelejä ja toivoa että ehtisi käyttää, sitten äkkiä talviunille! ELK

Mitäs mieltä muut on? Minä ainakin tykkään! S*
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014, 19:49:19 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #49 : 03.11.2014, 19:30:31 »
HUONOT! ne ei ainakaan ole,minä tykkään. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

AUH

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #50 : 03.11.2014, 19:40:21 »
Komiat! Aikanaan omaan s70:piin moisia haaveilin!  S*

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #51 : 03.11.2014, 19:42:02 »
Käy tähän kyllä paremmin kuin mitkään. O0

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #52 : 03.11.2014, 19:53:19 »
Ei huono...

Mulla on tuohon pidempiä pyöränpultteja 10 kpl jos innostut laittamaan peiserit.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #53 : 03.11.2014, 20:02:57 »
Ei huono...

Mulla on tuohon pidempiä pyöränpultteja 10 kpl jos innostut laittamaan peiserit.

Muistelinkin että sulla oli ollut takana jotkut lätyt?

Hirmu hinku olisi saada jotkut kullatut (ei siis kullitetut) pyöränpultit tähän mutta tuo harva kierre tahtoo olla ongelma kun ei edes Ebayn maailmasta tahdo löytyä ratkaisua. Ne alkuperäisiin kierteisiin pyöriteltävät ns. Flexibolt pinnapultit tietysti olisi yksi vaihtoehto niin saisi käymään 1,5mm nousulla olevat mutterit. Hintaa tulee vaan niillekin, eli sulatellaan ja katsellaan. Eipä tässä talvea vasten mikään kiire ole enää, ehkä siedän sitä tallissa noillakin pulteilla. ::)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #54 : 03.11.2014, 20:14:55 »
Mikäs se sun osote olikaan... :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #55 : 04.11.2014, 00:02:48 »
Hyvä vanne valinta! O0 Komiampia saa ehtiä köh köh  :D
V70 D5 2002

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #56 : 04.11.2014, 06:40:57 »
Hyvä vanne valinta! O0 Komiampia saa ehtiä köh köh  :D
Saat sinäkin rauhan siltä ainaiselta vanteiden ostattelulta, ainakin mun osalta... :D

Osaakos etuvetomiehet kertoa mistä voisi johtua joissakin tilanteissa kiihdyttäessä  etupyörän "hypyttäminen". Useimmiten esiintyy sen verran pitävällä kelillä että ei ihan karkaa sutimaan kunnolla vaan pikkuisen vain yrittää kuopia. Puutteellinen iskunvaimennus vai joku pusla väljä? Häiritsee nimittäin aikalailla kun se ravistus ei sitten ole mitään ihan pientä kun sille päälle sattuu, ei varmasti tee hyvää etupään osille... :-\
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #57 : 04.11.2014, 06:57:49 »
Puslat alkaa olemaan finaalissa. Yhdessä omassa etuvetokatiskassa tuo poistui, kun kiristin korin ja vaihdelaatikon välisen "koiranluun"

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #58 : 04.11.2014, 17:20:59 »
Saat sinäkin rauhan siltä ainaiselta vanteiden ostattelulta, ainakin mun osalta... :D

Osaakos etuvetomiehet kertoa mistä voisi johtua joissakin tilanteissa kiihdyttäessä  etupyörän "hypyttäminen". Useimmiten esiintyy sen verran pitävällä kelillä että ei ihan karkaa sutimaan kunnolla vaan pikkuisen vain yrittää kuopia. Puutteellinen iskunvaimennus vai joku pusla väljä? Häiritsee nimittäin aikalailla kun se ravistus ei sitten ole mitään ihan pientä kun sille päälle sattuu, ei varmasti tee hyvää etupään osille... :-\

Näimpä   :2funny: Ettei vaan vetarin sisäpää/päät olisi finaalissa? Tojotissa usein sitä vikaa et sisäpäät kuivuu/ruostuu ja alkaa vedättäessä hyppyttää. Kannattaapi ainakin käyttää suojakumet irti ja tarkastaa...
Yleensä tuohon on auttanu sisäpään puhditus ja uudelleen rasvaus.
V70 D5 2002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #59 : 04.11.2014, 17:24:19 »
Kannattaapi ainakin käyttää suojakumit irti ja tarkastaa...
...korjattu.

Heikot iskunvaimentimet päästävät myös vetävän pyörän "nypyttämään". Ikäänkuin "hakkaamaan".

Toki jos alustageometria/liikerata loppuu ulosjoustossa kesken, alkaa rengas sutimaan ja repimään (en tosin usko olevan tässä autossa syy tai ongelma).

 

Elekma  Autoracing