Pakko nillittää eikä viiti avata uutta aihettakaan...
Taas Volvon "merkkihuolto" iski kuin märkä sukka. Tilattu jo yli kk takaperin jakopään hihnan, yms vaihto 2.5T:n, luvattu että hinta "n. 380 euroa". Paikka Keskusautohalli Turku.
Sitten saapuu (~2 tuntia auton jättämisestä) viesti jotta auto valmis ja hinta "505 euroa". WTF?

Eikun puhelin käteen ja kyselemään mistä kiikastaa kun 125 euroa on ilmestynyt lappuun ilman kyselemistä; kuulemma joku rulla/taitto/tms härpäke rikki ja piti vaihtaa. No tämähän ei allekirjoittanutta pätkääkään kiinnosta ja sanoin että varmaan tietävät mitä kuluttajansuoja asiasta sanoo. Tähän sitten täti mutisee jotta "lasketaan jotain alennuksia osista".
Hetken kestää ja puhelimessa ilmoitetaan uusi summa joka on, ylläripylläri, juuri se +20% jonka saa laskuttaa asiakkaalta kysymättä. Eli joudun maksamaan "ylihintaa" vain vaivaiset 75 euroa -> 455 eur. Onhan se kiva että rikkinäisiä osia vaihdetaan (jos ne oikeasti on rikki, kts alla), mutta kysyisivät nyt hyvät immeiset ennen kuin laittavat melkein 35% lisää hintaa huollolle...
Miksi merkkihuolto
*aina*,
*joka hemmetin kerta* yrittää, ja onnistuukin, laskuttamaan ylimääräistä?

Viimeksi kun käytin (huoltokirjan takia hyvää hyvyyttäni) autoa siellä soitteli asentaja perään että etupään puslia ja kaikki jarrulevyt + palat pitäisi vaihtaa,
hintaa 1000 eur. No näitä osia ei ole nyt 15tkm / 1.5 vuotta myöhemmin vaihdettu *
koska siellä ei ole mitään vaihdettavaa*, prkl! Ja kyllä on katsottu / tarkistetu levyt ja ronkittu puslaa niin omasta kuin katsastusmiehen toimesta.
Lisäpalveluna tuolla kerralla ei herra asentaja voinut säätää käsijarrua koska "takalevyt ovat niin kuluneet". Siis täh? Jäsijarrun, jossa oli muuten brännärit uudet jarrukengät, säätö vaikuttaa rumpuun sisälle, herranjestas! Eikä se rumpukaan kovin kulunut ollut, kun sinne vaihdettiin ne palat park kk ennen huoltoa...

Kiitos ja kumarrus (ja hyvästit Volvon "merkkihuollolle"...)