Moronmoron kaikille! Foorumille ei ole vielä pahemmin mitään tullut kirjoteltua, lueskellut vain mitä isot pojat kertoo. Nyt sitten näitä projekteja lueskeltuani päätin oman päiväkirjankin alottaa
LähtökohtaTuli siis toinen takaveto Volovo hommattua. Fiksut ihmisethän tekevät niin, että vaihtavat uudempaan. Noh, meikäläinen toimi päinvastoin! Eli auto on siis vuosimallia 1975 oleva 242! Kori hieman rujon näköinen, kittiä sielä täälä ja reilusti

Sisusta tosin on komeassa alkuperäisessä kunnossa.

Moottorina toimii turbotettu B19, turbona T03 Garretti ja LH2.4 ruiskuna. Voimansiirron virkaa toimitti M46 nappilaatikko ja perässä räikkälukko. Ihan hyvinhän tuo moottori pelaa, alakerralle tosin tuskin ikinä tehty mitään, pitää vähän ylimääräsiä ääniä. Hetken tuolla on ajeltu ja sen ajan on toiminut ihan komiasti. Katseitahan tuo kääntää ja peukkua tulee alan muilta harrastajilta kun auto paljastuu ahdetuksi

Tavoitetta..Mitään selvää yksityiskohtaista tavoitetta projektilla ei ole, näkee mitä huominen tuo tullessaan. Ihan ensin käydään moottori läpi ja voimoo tietenkin lisempää! Megaruutta todennäköisesti ruokkimaan. Sisusta kokee suurimman muodonmuutoksen; suunnitelmissa turvakaarta, kuppipenkkiä ja kojelauta täysin uusiksi. Sellainen racecar -henkinen sisusta siis. Sähköt tehdään myös uudet koko autoon, kaikki turha jätetään tottakai pois. Kori pidetään alkuperäisenä, hyvänkuntoiseksi se tosin muokkautuu. Työkaverilta hetken mielijohteesta tuli C4 Corvetten vanteet hommattua. 2kpl "9,5 vannetta ja 4kpl "10,5 vannetta, kahdella uudet kumit. 450e, ei baha
Tuossa jo hieman haettiin esimakua vanteista. Ovat siis kauniin mintunvihreät 
Ja sitä itse projektia..Saatiin tuossa aikaiseksi ottaa auto käsittelyyn. Ensiksi vuorossa oli itse voimamoottori!
Sähköt saivat lähteä veks mäelle! Itse sähköasentaja toimessaan
Avustavat kädet olivat tässä koneen nostossa tervetulleita!
Sieltä se pikkuhiljaa lähti nousemaan.
Ja nousi lopulta veke!
Ja pukkiin se löysi tiensä!
Moottori on nyt purettu niin osiin kuin suinkin mahdollista

Ei sieltä ihan hirvittävää pommia löytynyt, veivien laakerit saaneet vähän osumaa ja sylinterit hieman kuluneet. Tähän väliin mainittakoon että moottori huohotti aika paljon. Männissä myös jälkiä.
On meinaan nippeliä ja nappelia!
Veivin laakerit jokaisessa jokseenkin samannäköiset
Moottorista löytyy siis nuo lujat M-kanget. Lohkostakin SN-merkintä. Joku isopoju joskus sanonut, että meinaisi paksumpaa valua(?)
Vielä kun innostuttiin, niin purettiin koko sisusta pois ja kaikki sähköt lensivät mäelle. Olivat meinaan aikamoisen näkösiä, taisi olla enemmän jälkiasennusjohtoa kuin alkuperäistä. Hilpeyttä herätti maadoituspiste joka oli muovissa.
Sellainen kaapelikasa!
Tämän hetken suunnitelmissa on siis tuo moottori saada valmiiksi. Viikonloppuna hakemaan B19ET:stä kotoisin olevat ylikoon takomännät. Käyttämättömät ovat siis. Samalla reisulla haetaan pari vakio 530 -kantta. Nyt moottorin päällä on, tai siis oli, 405 -kansi isoilla vesikanavilla. Eisiis soveltuvin turbokäyttöön. Ja jos oluen juonnilta suinkin ehdin, niin korihommien tekeminen alkaa mahdollisesti viikonlopun aikana. Sisusta on jo valmiiksi purettuna.
Ensi viikolla sitten saan lohkon hiekkapuhallukseen ja porattavaksi noille ylikokoon männille.
Eiköhän tästä vielä jotain synny! Jossei muuta niin sutta ainakin! Noei vaineskaan! Intti tosiaan vielä edessä tammikuussa, joten sillon projekti aika jäissä, mutta eipähän tässä kiirusta ole. Tehdään ajan kanssa kerrasta hyvä!

Kommenttia saa ja pitääkin antaa! Ja vinkkiä ja neuvoja tulemaan vaan, aika alkutaipaleella olen tämän autoharrastuksen kanssa vielä

Päivitellään tänne aina, kun jotain dramaattista tapahtuu!
Siinä vielä meidän ihana GTI-tyttöpoika 
Kiitän ja kuittaan!