Miten kävi? Itsellä tuli kanssa Kamuxin kautta ja ei kyllä heidän kulu ollut paria tonnia, itseasiassa muutama satanen.
Noin halvalla saat mahdollisesti, jos ostat heillä Ruotsissa myynnissä olevan auton, itse asiassa joskus on jopa ollut kannattavampaa ostaa Ruotsissa myynnissä oleva auto Kamuxin liikkeestä Suomesta, kuin että kävisi itse Ruotsissa ostamassa auton käteisalennuksineen ja maksaa verot jne. En tiedä mikä logiikka noissa on..
MUTTA jos teet erillisen toimeksiannon jostain tietystä autosta Kamuxille, niin hintaa tulee kyllä vähintään pari tonnia, yleensä sitäkin enemmän.
Tämä laskelma oli aiemmin heidän sivuillaan:
Esimerkkilaskelma tuontiautosta
Hinta (EUR)
Arvonlisäverollinen Saksan hinta (sis. alv 19%) 14,850.00
Arvonlisäveroton Saksan hinta (alv 0%) 12,478.99
Kuljetus Kamux-liikkeeseen (alv 0%) 1540
Palvelusisältö (alv 0%): 630.00
Ajoneuvon katsastus
Ajoneuvon rekisteröinti
Tekninen tarkastus (TÜV)
Ulkopesu ja sisäpuhdistus
Välityspalkkio (alv 0%) 1,559.25
Kulut yhteensä (alv 0%)16,208.24
Suomen arvonlisävero 23% 3,727.90
Arvonlisäverollinen (alv. 23%) autoveroton hinta 19,936.14
Esimerkkilaskelmassa käytetty autovero 4,400.00
Tuontiauton kokonaishinta (sis.alv 23%) 24,336.14
Eli tässäkin tapauksessa tulee n. 5000e hintaa tuolle haulle..Aika kovilla palkoilla saa olla tai aika kova luottamus Kamuxiin, että on valmis maksamaan 5000e ylimääräistä siitä ilosta, ettei itse tarvitse matkustaa Saksaan.

Kukin tavallaan tietysti..
itse hain viime kuussa viimeksi yhden Saabin Ruotsista, helppoa kuin heinänteko, ja Ruotsissa hakiessa selviää helposti päivässä. Viime syksynä lensin aamulennolla Köpikseen, sieltä junalla Hässleholmiin, ja sieltä Tukholmaan ja iltalaiva Turkuun, josta aamulla sitten Helsinkiin töihin, ja töissä jo ennen yhdeksää... Kustannuksia ollut about se 200e per hakureissu (laiva 75e, lento 50-100e, ja jotain syömistä päivän aikana 25e, bensat ei maksa, koska tottakai pitää tinkiä täysi tankki kaupanteon yhteydessä)