Enpä ole Volvoja tuonut, mutta muuten tuonut Ruotsista 7 autoa viimeisen parin vuoden aikana, ja vain yhdestä olen joutunut maksamaan pyynnin verran. Varmaan 50 autosta olen kysellyt puhelimitse, sähköpostitse en edes uskalla arvailla..
Autot ovat olleet sellaisia n. 100000-200000kr hinnoissa olevia, ja yleensä hinta on tippunut 10000-20000kr, eli noin 10%.
Eivätkä ole olleet mitään kuukausikaupalla nurkissa seisoneita, vaan sellaisia, joiden tiedän menevän kaupaksi 24h aikana(hinta, kilsat & varusteet kohdillaan), joten olen soittanut heti kun ilmoitus on tullut blocketiin ja sopinut kaupat puhelimessa. Toki kun tuo vain tietynlaisia autoja, niin tietää niiden oikeat hinnat aika hyvin, joten kun hinta on kohdillaan, niin ei edes viitsi sen suuremmin tingata.
Esimerkiksi Citroen C6:sta eivät antaneet kruunuakaan alennusta, mutta tekivät Sitikan merkkiliikkeenä 1000e arvoisen jakohihnarempan+öljynvaihtohuollon samaan hintaan, joten mukaan lähti.
Yleensä kun on menty suoraan listahinnalla, niin on puhelimessa jäänyt juuri sellainen kuva, että eivät oikein luota suomalaiseen(/ulkomaiseen) ostajaan, vaan haluavat sitten listahinnan, jos kerran ulkomaalainen on niin kiinnostunut olevinaan.
Osa tosin ihan suoraan sanonutkin ettei edes kiinnosta myydä autoja ulkomaalaisille kun olis helpompi myydä ruotsalaisille, ja kerran olen sellaisenkin kohdannut, ettei millään suostunut myymään autoa, vaikka miten sanoin, että voin maksaa vaikka etukäteen tilille koko auton hinnan, mutta kun ei niin ei. Aika monta viikkoa vieri, ja kysyin uudestaan, mutta ei siltikään suostunut