Samppasport  Futurez

V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus

  • 7 Vastauksia
  • 1247 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rusty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« : 07.09.2014, 19:51:28 »
Terveppä terve kaikille.

Aiheesta on muutamia keskusteluja jo foorumilla mutta ajattelin silti hieman päivittää ko. aihetta sekä esittää lisäkysymyksiä. Aiheena takapään iskarit ja jouset. Tällä hetkellä alla on Nivomatit joista ikä alkaa ottaa otteen hiljalleen ja olen muita vaihtoehtoja miettinyt. Pidän siitä että auton takapää on jykevä eikä niiaile töyssyissä, toisaalta tästä huvista saa tiskillä maksaa reilun tonnin. Onko kuinka paljon olemassa muita järjellisiä ratkaisuja kuin vain uudet nivot? Onko ihmisillä henkilökohtaisia kokemuksia siitä, kun alle on vaihdettu nivojen jälkeen jotain muuta?

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 904
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #1 : 07.09.2014, 22:11:30 »
Jos kyseessä etuveto niin normaalit kaasut ja niiden kaveriksi kuormajouset, jos kantavuutta vaaditaan.
Väittäisin, että tuolla ratkaisulla tulee mukavampi alusta kuin nivoilla.

Poissa Rusty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #2 : 08.09.2014, 08:57:59 »
Onko iskareiden valmistajalla kuinka väliä tänä päivänä ja kannattaako satsata joihinkin ns premium iskareihin? Entäpä mistä näitä kuormajousia kannattaa etsiä?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #3 : 08.09.2014, 14:11:05 »
On väliä, halvimmat pilipali-iskarit kestää ehkä vuoden. Eli laita jotain laadukasta, esim. Sachs, KYB, Bilstein jne. jne.

Nivojen kanssa yläpään kiinnikkeet on erilaiset, normaalit kiinnikkeet maksaa jotain 15e/kpl.

Motonetista saa kuormajousia, olivat luokkaa 30-40e/kpl.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #4 : 08.09.2014, 14:35:04 »
Sachsin iskareista olen jonkin verran lueskellut ja siellä on näitä super touring, advantage sun muita malleja niin onko näillä kuinka paljon eroa? Kuormaa on usein kyydissä jonkin verran, kärryä satunnaisemmin joten ajettavuuden tulisi pysyä vähintään kohtuullisena myös tyhjänä, jos alle siis tulee kuormajouset. Onko kuinka paljon tietoa/kokemusta millaiseksi ajettavuus muuttuu kuormajousien kanssa?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #5 : 08.09.2014, 14:51:24 »
Kuormajouset on jämäkät, muttei kuitenkaan kovat. Mulla oli kuormajouset kierroksen katkaistuna ja Konin sportit, ajettavuus oli todella hyvä ja mukavuus säilyi vaikka oli katkaistut.

Eniten ajettavuuteen kuitenkin vaikuttaa se iskari.

Advantage on vähän jämäkämpi mitä super touring.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #6 : 08.09.2014, 15:58:29 »
Kiitos vastauksesta.. Eiköhän näillä tiedoilla sitten lähde hankintaan kuormajouset ja iskarit, joita pitää ehkä vielä vähän katsella mutta sachsin iskarit nyt eivät ainakaan metsään mene jos valitsee.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 904
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70 mk1 jousitus ja iskunvaimennus
« Vastaus #7 : 08.09.2014, 16:16:07 »
Sachs Super Touring on varma valinta, samaa myös tehdas asennuksena.

 

Kulkukoira  Proturbo