Autoracing  KL-varaosat

Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 57 Vastauksia
  • 80189 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vinokoneilla oma aiheensa on jo aikaa ollut, tinakoneilta vielä puuttui joten tässä se. Tänne siis moottorin kokoonpano ja penkkitulos.


Aloitetaan parin vuoden takaisella paketilla.

"B6284T":
- 2,5 kutosen lohko, 3l kampura, h-profiilit ja T6 männät
- 3l kansi kevyesti portattuna ja seetit tehtynä
- 204hv nokat vakioajoituksella
- Puristussuhde 8,5-8,7 kohilla
- Vakio takavedon imusarja
- 2,5" ahtoputkisto
- Suuttimet 683cc
- HX40 17 pakopesällä
- Omatekoinen pakosarja
- Perus kiinacooleri 450x300x76
- 50mm HKS-kopiohukkis
- 3,5" dp, 3" etupönttö ja akselinylitys, 2,5" takapönttö ja häntäputki
- Ruisku MS1 v2.2, kutosen omilla puolilla
- Ahtopaine 1,5-1,6bar, nousu täyteen noin 600rpm myöhemmin kuin "kadulla".
- Polttoaine 98E

523hv @ 5360rpm
704Nm @ 5080rpm(juuri siinä missä ahtopaine nousi säädettyyn)
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:33:57 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #1 : 16.09.2014, 12:05:48 »
Eräs tekemäni moottori.

-B6284t lohko
-wiseco 81.5mm
-kiina veivit 139.5mm
-kansi 34.5/31mm
-Laaksosen Eeron nokat, Imu ja pako sama 11,3mm ja 1mm 255,  imu 2.6mm ja pako 2.1mm
-MS3x+1300ev14 suuttimet. Puolat anturit yms. vakiot
-Holset pro 55   72/71mm 19 pesä
-Biltema hukkis

854hv 2.1bar  930nm 2.4bar re85

« Viimeksi muokattu: 16.09.2014, 13:37:48 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #2 : 30.09.2014, 18:02:24 »
Vähän vajaaviritteinen tuo oma näihin muihin verraten..

B5234T5
S60:n imusarja
Tee-se-itse pakosarja 5-1
3" putkisto
Garrett GT2871R
960:n sytytyspuolat ja kaasuläppäkotelo
Hestec 3.2
Cooleri 450x300x76
580cc suuttimet, 98E
Ahtopaine 0,7bar (kierroksilla nousee johtuen vakio hukkaportin pienuudesta)

381hp ja 460Nm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #3 : 19.11.2014, 00:09:20 »
"B6284T" ver.2

Aika pitkälti samaa tavaraa kuin aiemmassa viestissä lukee, suurimmat muutokset:
- Wiseco takomännät 81mm Flatlanderilta
- Puristussuhde 9,5
- KKK31
- 1260cc "levysuuttimet"
- MS2 v3
- 3" putkiston loppuosa
- Ahtopaine 2,1-2,2bar
- Polttoaine E85

727hv ja 870Nm
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:29:31 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #4 : 08.05.2015, 21:39:34 »
Laitetaan nyt viimeinkin parin kuukauden takainen viimeisin ja viimeinen ns. ison tehon penkitys, koska männät ::)

Eroa edelliseen mittaukseen:
- 3,5" putkisto alusta loppuun
- Aftermarket bensakisko varmuuden varalle
- Ahtopaine 2,0-2,1bar

789hv @ 6601rpm ja 935Nm @ 5485rpm. Ahtimen herääminen aika lähellä sitä mitä ois muutenkin.

Klikkaamalla isommaksi.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:31:35 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #5 : 09.05.2015, 11:47:38 »
Lainaus
Laitetaan nyt viimeinkin parin kuukauden takainen viimeisin ja viimeinen ns. ison tehon penkitys, koska männät ::)
Mikähän lie noissa wisecoissa on, kun nähnyt saman useampaan kertaan, että murtuvat.
raw d

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #6 : 10.05.2015, 22:28:50 »
Mikähän lie noissa wisecoissa on, kun nähnyt saman useampaan kertaan, että murtuvat.
Veivisuhde + huonossa kohtaa tuo kevennys helmassa = särki

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #7 : 20.04.2016, 09:48:20 »
B5234T moottori 850 T-5R

Moottorin muutokset / lähtötehot uudelle ohjelmoinnille.
Loppusäätö on siis vielä tekemättä.

H-profiili kanget
vakio männät
GLT nokat
S60 Japan pakosarja ja sovite ulkoiselle portille ja ahtimelle.
Garrett GT3582R kuulalaakeriahdin
Tial 38 mm ulkoinen hukkaportti
D5 imm runko
Siemens Deka 668 cc

397 hv, 517 nm 1.4 bar

« Viimeksi muokattu: 20.04.2016, 10:18:30 kirjoittanut JuHaU »

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #8 : 15.04.2017, 18:07:07 »
Kaverille tehty kone s60 Ärrässä :)

B5234t5
s60r kansi
H-profiili kanget
Wössner takomännät 81.5mm
s60r pakosarja
Holset HY35w super 54/58 #10
3 dp, marteliuksen loppu putkisto
Karalan custom ohjelma
98 tankissa

1.8 bar ahtoja, 2.2 bar pakopainetta

416hp ja 500nm koneelta


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #9 : 15.04.2017, 19:57:06 »
- Vakio -95 B6254S
- T6(300cc) suuttimet, vakio polttoainelinjasto
- E85, bensanpaine noin 4-4,5bar
- Holset HX40 #17 pakopesällä, pakosarja ns. sinnepäin
- 3,5" dp ja 3" putkisto läpivirtaavilla
- 600x300x76 kiinacooleri
- Ahtopaine 0,5bar
- Koneesta 287hv ja 358Nm


Herääminen penkissä 500-600rpm myöhemmin kuin kadulla.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:33:11 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kuntero94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #10 : 31.05.2017, 09:41:37 »
D5244 lohko
-Puristussuhde 9,5
-pro52 holsetti
-kms md35
-tee se itse imu ja pakosarja
-e85 2baarin paineella 748hp 6850rpm ja 806nm 6200rpm
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017, 16:49:36 kirjoittanut kuntero94 »

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #11 : 31.05.2017, 10:51:44 »
"B4194T-B4204T5-B4204S2"
BorgWarner S400SX3-76
E85


Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #12 : 04.10.2017, 08:24:15 »
Volvo V70R awd 2.4 (b5244t2) -00, vakiona 265hv/350nm nyt 329hv/450nm penkitetty (löytyy lappu ku saan sen entiseltä omistajalta)

Vanhan omistajan tietojen mukaan seuraavat viritykset mm

-Vakio R 2.4 lohko ja kansi
-vihreät 465 suuttimet (Vakio R)
-Mitsu 19T ahdin? (Vakio R)
-Ferritan 3" downpipe
-kemira kisa katalysaattori
-TME 2,5" catback putkisto, 100mm bsr tupla ulostulolla
-TME lastu/ohjelma (automaatille sovitettu) ahdot 1-2 vaihteella 0,7bar ja 3,4,5 vaihteella 1.3bar
-pdi heavy duty ahtopaineen säädin

0-100km/h: n 7 sek
Huiput +260km/h.

Saattaa olla myös muuta viritystä ja laitan enemmän infoa myöhemmin.

Tuossa vanha autoliikkeen myynti ilmoitus ennen turbon vaihtoa isompaan.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2017, 19:44:26 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa pakaste

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
B5234T3 lisempää
« Vastaus #13 : 16.05.2018, 14:17:26 »
Tällä hetkellä tehty:
- bsr downpipe
- 2.4:stä turbo
- suora putki
- bsr stage 3 ohjelma
- ahdot ~1bar

Suunnitteilla:
- BigPack välijäähy
- 3" imuletku
- bsr optiflow, 100% suhinoiden tähden
- Forgen actuaattori -> ahtoja ylös
- Karalalle säätöihin

Onko järkevää? Onko tyhmää? Mitä tekisit eri tavalla? Hevosta/euro suhde kohillaan?

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #14 : 15.08.2018, 09:09:47 »
Ensimmäinen versio saatu kesän mittaan säädettyä ja radallakin käyty jo kokeilemassa ja ihan ajettava pakettihan siitä tuli.
Pakopuolen uusimista jne vielä tulossa, kunhan saadaan nyt auto muuten valmiiksi.

- B5234T lohko 81,5 koossa
- Wössner männät
- Maxxpeeding H veivit
- GLT nokat ja kaasuläppä
- Vakio imusarja
- Pesty ja läpätty muuten täysin vakio kansi
- S60R pakosarja ahdin adapterilla ja ulkoisella hukkislähdöllä
- BW S200SX-E supercore
- 3,5 putkisto yhdellä läpivirtaavalla pöntöllä
- Turbosmart ultra-gate 38 hukkaportti
- Turbosmart raceport BOV
- Motec M84 ecu
- RE85 vakio paineensäätimellä ja 1100cc suuttimilla
- 473hv/640Nm
« Viimeksi muokattu: 15.08.2018, 09:29:29 kirjoittanut e0000333 »

 

Autoracing  KL-varaosat