Futurez  Proturbo

Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput

  • 19 Vastauksia
  • 43601 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5068
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vinokoneilla oma aiheensa on jo aikaa ollut, tinakoneilta vielä puuttui joten tässä se. Tänne siis moottorin kokoonpano ja penkkitulos.


Aloitetaan parin vuoden takaisella paketilla.

"B6284T":
- 2,5 kutosen lohko, 3l kampura, h-profiilit ja T6 männät
- 3l kansi kevyesti portattuna ja seetit tehtynä
- 204hv nokat vakioajoituksella
- Puristussuhde 8,5-8,7 kohilla
- Vakio takavedon imusarja
- 2,5" ahtoputkisto
- Suuttimet 683cc
- HX40 17 pakopesällä
- Omatekoinen pakosarja
- Perus kiinacooleri 450x300x76
- 50mm HKS-kopiohukkis
- 3,5" dp, 3" etupönttö ja akselinylitys, 2,5" takapönttö ja häntäputki
- Ruisku MS1 v2.2, kutosen omilla puolilla
- Ahtopaine 1,5-1,6bar, nousu täyteen noin 600rpm myöhemmin kuin "kadulla".
- Polttoaine 98E

523hv @ 5360rpm
704Nm @ 5080rpm(juuri siinä missä ahtopaine nousi säädettyyn)
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:33:57 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #1 : 13.09.2014, 14:44:12 »
Englanniksi sorry. :)

http://www.garaget.org/?car=92953

- B4194T2 / 8250rpm rev limiter / RE85 fuel
- JE Forged pistons 81.5mm / 8.7:1 / 1878cc
- Cylinder head with stock 31/27mm valves (6mm) and mild porting
- Motor Nord H-profil rods 139.5mm
- Holset HX40 Billet 66/68mm 20# T3 divided
- Turbosmart Comp-gate 40mm HP (40psi / 2.8bar springs) external v-band wastegate
- Custom divided exhaust manifold
- Custom 3.5" RST exhaust with 3 silencers
- Autotech intake cam 11.35mm 240 (1.0mm) TDC 2.0mm
- Autotech exhaust cam 11.35mm 227 (1.0mm) TDC 1.0mm
- Dual valve springs
- EV14 1720cc injectors with 2bar fuel pressure (2200cc 3bar)
- Civinco SA1000 standalone ecu
- Stock T4 wastespark coils and BCR8ES spark plugs (0.5mm gap)
- Garrett FMIC 600x300x89 intercooler
- M56 gearbox with Quaife LSD
- 707-pressure plate and 850R clutch disc & flywheel
- Polyurethan lower engine mounts
- Adjustable Bosch fuel pressure regulator 2.0bar
- Walbro 255lph + Walbro 330lph + 1L Fuel surge tank
- Kenne Bell Boost-a-Pump (Fuel pump voltage 13.5V->17.5V)
- Custom Dual Plenum Intake manifold + 58mm ported T4 throttle body
- S60R crankcase breather box with 25mm line to outside
- 4" aluminium intake pipe + K&N RD-1460 air filter

Pönnää noin 700hv @ 7500rpm ja kääntöä 700nm @ 5500rpm ja ylipainetta 2.8bar.  :hello:

Ahtopaine ja pakopaine käppyrä 4:sella:
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/2014MAPandEMAP_zps82d15d5c.jpg

Polttoaineensyöttö (ms) ja toteutunut afr (bensa-asteikko) 4:sella:
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/2014FuelAndAFR_zpsqsrrvf3t.jpg

Kulkee näin 4:sella:
http://www.garaget.org/video/146538

Polttoaine & sytkäkartta RE85:
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/20140911_194553-1_zps3wv0m0mw.jpg
« Viimeksi muokattu: 20.09.2014, 10:43:54 kirjoittanut VulvaS40T4 »
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #2 : 16.09.2014, 12:05:48 »
Eräs tekemäni moottori.

-B6284t lohko
-wiseco 81.5mm
-kiina veivit 139.5mm
-kansi 34.5/31mm
-Laaksosen Eeron nokat, Imu ja pako sama 11,3mm ja 1mm 255,  imu 2.6mm ja pako 2.1mm
-MS3x+1300ev14 suuttimet. Puolat anturit yms. vakiot
-Holset pro 55   72/71mm 19 pesä
-Biltema hukkis

854hv 2.1bar  930nm 2.4bar re85

« Viimeksi muokattu: 16.09.2014, 13:37:48 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa ata

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #3 : 30.09.2014, 18:02:24 »
Vähän vajaaviritteinen tuo oma näihin muihin verraten..

B5234T5
S60:n imusarja
Tee-se-itse pakosarja 5-1
3" putkisto
Garrett GT2871R
960:n sytytyspuolat ja kaasuläppäkotelo
Hestec 3.2
Cooleri 450x300x76
580cc suuttimet, 98E
Ahtopaine 0,7bar (kierroksilla nousee johtuen vakio hukkaportin pienuudesta)

381hp ja 460Nm

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5068
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #4 : 19.11.2014, 00:09:20 »
"B6284T" ver.2

Aika pitkälti samaa tavaraa kuin aiemmassa viestissä lukee, suurimmat muutokset:
- Wiseco takomännät 81mm Flatlanderilta
- Puristussuhde 9,5
- KKK31
- 1260cc "levysuuttimet"
- MS2 v3
- 3" putkiston loppuosa
- Ahtopaine 2,1-2,2bar
- Polttoaine E85

727hv ja 870Nm
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:29:31 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5068
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #5 : 08.05.2015, 21:39:34 »
Laitetaan nyt viimeinkin parin kuukauden takainen viimeisin ja viimeinen ns. ison tehon penkitys, koska männät ::)

Eroa edelliseen mittaukseen:
- 3,5" putkisto alusta loppuun
- Aftermarket bensakisko varmuuden varalle
- Ahtopaine 2,0-2,1bar

789hv @ 6601rpm ja 935Nm @ 5485rpm. Ahtimen herääminen aika lähellä sitä mitä ois muutenkin.

Klikkaamalla isommaksi.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:31:35 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #6 : 09.05.2015, 11:47:38 »
Lainaus
Laitetaan nyt viimeinkin parin kuukauden takainen viimeisin ja viimeinen ns. ison tehon penkitys, koska männät ::)
Mikähän lie noissa wisecoissa on, kun nähnyt saman useampaan kertaan, että murtuvat.
raw d

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #7 : 10.05.2015, 22:28:50 »
Mikähän lie noissa wisecoissa on, kun nähnyt saman useampaan kertaan, että murtuvat.
Veivisuhde + huonossa kohtaa tuo kevennys helmassa = särki

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7268
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #9 : 20.04.2016, 09:48:20 »
B5234T moottori 850 T-5R

Moottorin muutokset / lähtötehot uudelle ohjelmoinnille.
Loppusäätö on siis vielä tekemättä.

H-profiili kanget
vakio männät
GLT nokat
S60 Japan pakosarja ja sovite ulkoiselle portille ja ahtimelle.
Garrett GT3582R kuulalaakeriahdin
Tial 38 mm ulkoinen hukkaportti
D5 imm runko
Siemens Deka 668 cc

397 hv, 517 nm 1.4 bar


Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #10 : 05.05.2016, 16:28:38 »
Dyno 2016 ja tavotteet täytty. :)

2.8bar ahtoa / 2.2bar pakopaine ja 91% 1780cc (2bar) suuttimet auki RE85.

707hp/655nm koneelta 8% häviöllä ja 650whp/605wnm pyöriltä.


http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/ondyno_zpsirxd8gxj.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/dynopaper_zps9zbgepwt.jpg

https://youtu.be/3mg3D-rIkrQ

« Viimeksi muokattu: 06.05.2016, 21:15:42 kirjoittanut VulvaS40T4 »
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #11 : 15.04.2017, 18:07:07 »
Kaverille tehty kone s60 Ärrässä :)

B5234t5
s60r kansi
H-profiili kanget
Wössner takomännät 81.5mm
s60r pakosarja
Holset HY35w super 54/58 #10
3 dp, marteliuksen loppu putkisto
Karalan custom ohjelma
98 tankissa

1.8 bar ahtoja, 2.2 bar pakopainetta

416hp ja 500nm koneelta


Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5068
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #12 : 15.04.2017, 19:57:06 »
- Vakio -95 B6254S
- T6(300cc) suuttimet, vakio polttoainelinjasto
- E85, bensanpaine noin 4-4,5bar
- Holset HX40 #17 pakopesällä, pakosarja ns. sinnepäin
- 3,5" dp ja 3" putkisto läpivirtaavilla
- 600x300x76 kiinacooleri
- Ahtopaine 0,5bar
- Koneesta 287hv ja 358Nm


Herääminen penkissä 500-600rpm myöhemmin kuin kadulla.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2017, 19:33:11 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa kuntero94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #13 : 31.05.2017, 09:41:37 »
D5244 lohko
-Puristussuhde 9,5
-pro52 holsetti
-kms md35
-tee se itse imu ja pakosarja
-e85 2baarin paineella 748hp 6850rpm ja 806nm 6200rpm
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017, 16:49:36 kirjoittanut kuntero94 »

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Vastaus #14 : 31.05.2017, 10:51:44 »
"B4194T-B4204T5-B4204S2"
BorgWarner S400SX3-76
E85


 

Autoracing  KL-varaosat