KL-varaosat  Race.fi

kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98

  • 13 Vastauksia
  • 6578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« : 18.09.2014, 18:04:13 »
Juu eli laatikko pitäis ottaa pois stefan vaihdon takia ja rallattaa tuo vauhtipyörä melkolailla. Voisko joku kertoa mikä olis halpa ja helppo ratkaisu. Siis käykö joku jäykkä vauhtipyörä ja kytkinpaketti suoraan tuohon m90 laatikkoon.ilman koneistuksia sun muuta. Vähän on virutettu ei paljon. Entä mistä noita saa edullisesti, siis jos saa? Oon kyl lukenu noita ketjuja aika paljon, mut silti viel kysyn. Kiitos ja anteeks.
jone

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #1 : 18.09.2014, 20:15:50 »
Kuten aika monessa ketjussa on mainittu, lh 2.4 vauhtipyörä, eli se jossa on 60-2 triggerikehä. Siihen uudet pultit, d24+m90 kytkinpaketti, eli levy ja asetelma, sekä perus m90 painelaakeri. Menee heittämällä, saattaa joutua laittamaan pari m8 prikkaa kytkinhaarukan pallon alle. Se on siis ihan kierteellä kiinni lootassa, avataan, prikat alle ja kiinni.

E. Tuon vauhtiksen voi löytää kaikista b2x0fx koneista, poislukien vm95-> joissa on m90 loota.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2014, 20:17:39 kirjoittanut Juike »

Poissa jone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #2 : 18.09.2014, 20:59:56 »
Jep kiitoksia paljonhan tuosta juttua on, mut kaipasin just tuommosta yksinkertaista ja lyhyttä vastausta lyhyelle ja yksinkertaselle miehelle. Pitää ruveta siis tuota vauhtipyörää metsästämään.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #3 : 20.09.2014, 13:25:41 »
Itsehän laitoin ihan bensaturbon asetelmalla, pottapyörällä (eli juuri se 60-2 kehällä oleva jäykkä pyörä) ja deekun levyllä M90:n vinokoneen perään. Mahdollisesti sitten helisee ja kolisee tyhjäkäynnillä omiaan ja kahnaa alle 2000rpm vedättäessä, ei liene vaarallista. ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #4 : 20.09.2014, 18:15:42 »
Itsehän laitoin ihan bensaturbon asetelmalla, pottapyörällä (eli juuri se 60-2 kehällä oleva jäykkä pyörä) ja deekun levyllä M90:n vinokoneen perään. Mahdollisesti sitten helisee ja kolisee tyhjäkäynnillä omiaan ja kahnaa alle 2000rpm vedättäessä, ei liene vaarallista. ::)

Tuo ihan totta että kolkottelee ja tärisee vitusti. Mullakin oli deekun levy, voisko se pohjata jousista jotenkin? Vaikuttaako kun 6 syl. levy 4 sylinterisessä (tai sit vaan "liikaa" vääntöä 400-500nm)?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #5 : 21.09.2014, 14:46:29 »
Mä laitoin just kesällä omaani, LH 2.4 pottapyörä + dieselin m90 asetelma ja levy + 3 prikkaa kytkinhaarukan pallon alle. Ja olen ollut kovasti tyytyväinen. Ei mitään ylimääräisiä jurinoita tai pärinöitä edes alle 1500 rpm kierrosluvuilla.

Pottapyörä löytyi foorumilta ja Sachs-kytkinpaketti Spareto.ee:stä, neljän viikon toimitusajalla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #6 : 22.09.2014, 20:10:25 »
Mä laitoin just kesällä omaani, LH 2.4 pottapyörä + dieselin m90 asetelma ja levy + 3 prikkaa kytkinhaarukan pallon alle. Ja olen ollut kovasti tyytyväinen. Ei mitään ylimääräisiä jurinoita tai pärinöitä edes alle 1500 rpm kierrosluvuilla.

Pottapyörä löytyi foorumilta ja Sachs-kytkinpaketti Spareto.ee:stä, neljän viikon toimitusajalla.

Mitäs löytyy tehoa (vääntöä)?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #7 : 22.09.2014, 22:02:13 »
Tuo ihan totta että kolkottelee ja tärisee vitusti. Mullakin oli deekun levy, voisko se pohjata jousista jotenkin? Vaikuttaako kun 6 syl. levy 4 sylinterisessä (tai sit vaan "liikaa" vääntöä 400-500nm)?

Mulla ei ainakaan kolkottele tai tärise häiritsevästi tyhjäkäynnillä tai vedättäessä deekun levyllä. Tyhjäkäynnillä voi kuulla pientä "kolinaa" jos oikein tarkasti kuuntelee auton vieressä.
tietysti osasyyllinen voi olla että vääntöä ei ole kuin +550Nm  :P
 
edit. tosiaan vauhtipyöränä laihdutettu 7.7kg pottapyörä ja -618 SRE asetelma
« Viimeksi muokattu: 22.09.2014, 22:04:13 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #8 : 22.09.2014, 22:28:20 »
Mulla ei ainakaan kolkottele tai tärise häiritsevästi tyhjäkäynnillä tai vedättäessä deekun levyllä. Tyhjäkäynnillä voi kuulla pientä "kolinaa" jos oikein tarkasti kuuntelee auton vieressä.
tietysti osasyyllinen voi olla että vääntöä ei ole kuin +550Nm  :P
 
edit. tosiaan vauhtipyöränä laihdutettu 7.7kg pottapyörä ja -618 SRE asetelma

Ongelma tosiaan kova vääntö alhaalla. Ts. vakiot/vakion tyyliset ahtimet.
Isoilla vaihteilla kun nappaa ahdot kuormituksella/alhasilla kierroksilla, (hana pohjaan) niin tärisee koko aski. Ei ongelmaa +3000rpm. (ulkomuistista voi heitellä hieman, kaverilla tosiaan tuo mun vanhani) Välillä kolkottaa tyhjäkäynnillä, ei mitään mahdotonta.

Tuo tärinä aika sietämätöntä, varsinkin kun tulee alhaalla ja ois kiva vedättää vähän isommallaki vaihteella.

Billettipyörä, -618, m90 deekun levy, td05-16g jotain 1.2-1.5bar... Lähtee vetää about 2000rpm kovasti, täysrähinä siellä jotain 3000rpm jälkeen.
Kaipa tuossa tosi positiivisella veikkauksella jotain 300hp/450nm?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #9 : 22.09.2014, 23:31:56 »
Vääntöä on 2500rpm kohdalla noin ~290Nm
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #10 : 23.09.2014, 08:06:06 »
Mitäs löytyy tehoa (vääntöä)?

Sen mitä B230FK:n vakioahdin antaa kun ahtoja on nostettu noin 0.7 bariin.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #11 : 25.09.2014, 12:38:51 »
tosiaan vauhtipyöränä laihdutettu 7.7kg pottapyörä ja -618 SRE asetelma
punnitsitko starttikehällä vai ilman?  ei huono jos Blingfactoryn pyörä painaa 7,4kg kehän kanssa! asetelmaa ei vissiin tarvinnut enää shimmata? oliko lopuksi ihan bolt on?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #12 : 25.09.2014, 14:27:40 »

Tuo tärinä aika sietämätöntä, varsinkin kun tulee alhaalla ja ois kiva vedättää vähän isommallaki vaihteella.


Niin on... M90, potta, deekun levy ja sre asetelma jyristää tai täristää juurikin siellä 2000 maisemissa isommilla vaihteilla sietämättömän paljon. Mietinkin tossa vähän aikaa sitten et oonko voinu ryssii jossain vaiheessa, mutta taitaa muillakin olla tutinoita.
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Paikalla Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1523
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: kytkin ja vauhtipyörä 945 vm.98
« Vastaus #13 : 25.09.2014, 20:28:22 »
punnitsitko starttikehällä vai ilman?  ei huono jos Blingfactoryn pyörä painaa 7,4kg kehän kanssa! asetelmaa ei vissiin tarvinnut enää shimmata? oliko lopuksi ihan bolt on?

Taisi olla ilman starttikehää en ihan 100%varmaksi muista. koneistettiin suoraan sopivaksi -618 asetelmalle (2.4mm upotusta). Kytkinkäpälän pallon alle piti laittaa 10mm korotusta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Proturbo  Autodiagnoosi