Carcom Oy  Elekma

C70 2.3 T5 Kaasuläppän vaihto

  • 4 Vastauksia
  • 987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
C70 2.3 T5 Kaasuläppän vaihto
« : 20.09.2014, 23:08:20 »
Jos vaihdan sen vakion kaasuläpän suurempaan (B5254FS koneen/Glt-mallin) kaasuläppään niin mitä mun kannattaisi hommata sitä vaihtoa varten?
Eli Ahtoputkien kulmia ja silikooni letkujen kokoja/pituuksia haluaisin tietää etukäteen coolerista kaasuläpälle.
Kun en halua ostaa "noin suurin piirtein" mitoiltaan sopivia ja sen jälkeen monta tuntia soveltaa niitä paikoilleen.

Onko joku muu tehnyt tällaista swappia kuin Don?
Kun hänen sivulla ei ole sen suuremmin ilmoitettu mitä letkua/putkia hän on käyttänyt.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: C70 2.3 T5 Kaasuläppän vaihto
« Vastaus #1 : 21.09.2014, 00:29:18 »

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: C70 2.3 T5 Kaasuläppän vaihto
« Vastaus #2 : 21.09.2014, 00:42:27 »
Otathan huomioon että softa on tehty uusiksi vaihto huomioon ottaen.
Muuten ei kaasuläpän asento ja ilmamassa täsmää tarpeeksi liki.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: C70 2.3 T5 Kaasuläppän vaihto
« Vastaus #3 : 21.09.2014, 15:57:34 »
Ja pelkästä kaasuläpän vaihdosta ei ole mitään käytännön hyötyä, vakioahdin ei saa ilmaa koneeseen yhtään sen enempää vaikka läppää suurentaisi.

Kannattaisi aloittaa virittäminen jostain muualta...

Vai onko tähän jo tehty jotain?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: C70 2.3 T5 Kaasuläppän vaihto
« Vastaus #4 : 23.09.2014, 13:28:21 »
Ja pelkästä kaasuläpän vaihdosta ei ole mitään käytännön hyötyä, vakioahdin ei saa ilmaa koneeseen yhtään sen enempää vaikka läppää suurentaisi.

Kannattaisi aloittaa virittäminen jostain muualta...

Vai onko tähän jo tehty jotain?

On tulossa muutakin.
Kumminkin vielä pysyy vakiona, kunnes saan kaikki palikat haalittua.

Jos on jotain vinkkejä niin voisi kertoa etukäteen. Tavoite on se mitä saadaan irti T18/T19-ahtimesta. (jompi kumpi, suurempaa en ajatellut laittaa)
« Viimeksi muokattu: 23.09.2014, 13:32:05 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

KL-varaosat  Race.fi