Autoracing  KL-varaosat

XC70 '03: Ballastin pinnimäärä ja vaihtamisesta

  • 5 Vastauksia
  • 2218 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vdell

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Terve!

Oikealta puolelta on tainnut mennä Xenonin ballasti rikki ja uutta pitäisi saada. Ebayssä näyttäisi olevan sopivia mutta niitä on kahta mallia, neli- ja kaksitoistapinninen. Pystyykö tietämään kumpi on oikea ilman, että purkaa ensin umpion?

Sitten samaan syssyyn kysymys itse vaihtoprosessista. Ilmeisesti pitää ottaa puskuri irti, jonka jälkeen pääsee irroittamaan umpiota. Mahtaisiko netin syövereistä löytyä ohjeistusta kyseiseen prosessiin?

T: Ensimmäistä kertaa vaihtamassa!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: XC70 '03: Ballastin pinnimäärä ja vaihtamisesta
« Vastaus #1 : 22.09.2014, 14:49:24 »
Jos ballasti on sellainen noin 8x14cm kokoinen, niin ei niitä pitäisi olla kuin yhtä mallia. Tätä mallia on käytetty suurimmassa osassa V70 ja S60 malleja. Vasta jossain vaiheessa vuotta -07 ballasti muuttui pienemmäksi ja epäsäännöllisemmän muotoiseksi.

Vanhempi


Uudempi



Puskurin irroitusohjeet esim. tuolta http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=10401 XC:ssä on pienet luukut puskurissa, minkä alta löytyy nuo ruuvit, mitkä tuossa ohjeessa paljastuu listojen alta.

Minulta löytyy noista ballasteja myytäväksi, laita viestiä jos kiinnostaa ;)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: XC70 '03: Ballastin pinnimäärä ja vaihtamisesta
« Vastaus #2 : 22.09.2014, 17:22:28 »
En muista LAD5G mallia volvossa nähneenikään, joten todennäköisesti sunkin autossa on tuo Kulmamiehen kuvassa oleva LAD5GL, eli 4-pinninen

Poissa venttiili

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: XC70 '03: Ballastin pinnimäärä ja vaihtamisesta
« Vastaus #3 : 22.09.2014, 21:23:39 »
Mulla on V70:ssä (ensirek. 1/2007) tuo alempi, eli Valeo 6G. Enpä tiedä voiko sitä päätellä mistään muuta kuin katsomalla kumpi se on. Umpiohan on otettava irti mutta ei se ole kaksinen homma, riittää että puskuria irroittaa ja raottaa toiselta puolelta niin pääsee avaamaan tarvittavat pultit ja ruuvit. Perustyökaluilla pärjää hyvin.
Nykyinen: V70 D3 A -13
Edelliset: V70 2.4D A -07 | S60 2.4i A -02

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: XC70 '03: Ballastin pinnimäärä ja vaihtamisesta
« Vastaus #4 : 22.09.2014, 23:04:01 »
Katselin, että XC70:ssä alustanumeroon 263995 asti olisi  tuo LAD5GL ballasti ja siitä eteenpäin vaihtuu 6G malliin.

Tökkäsin tuon LAD5GL:n verkkokauppaan, sopivuustaulukkoa ei vielä ole, pitää vähän tutkia niitä ja laitella ne sitten sinne, kun saan varmuuden niistä.
http://carcom.fi/shop/index.php?route=product/product&product_id=250222
« Viimeksi muokattu: 22.09.2014, 23:07:08 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa vdell

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 '03: Ballastin pinnimäärä ja vaihtamisesta
« Vastaus #5 : 18.10.2014, 11:24:22 »
Kiitoksia kaikille vastanneille! Sain vihdoin sopivan tilaisuuden purkaa tuon umpion ja tuleville ensipurkajille tiedoksi, että ei ollut kummoinen homma. Omassani oli LAD5GL, eli nelipinninen malli.

Tässä ohjeistus puskurin irroittamiseen: http://www.ricdidonato.com/Downtime/XC70_horns.html

 

Elekma  Autoracing