Eli autona olisi v70 tdi, autom. vm.2000. Mk1.
Ongelmana on, että autossa ei ole alavääntöä juuri nimeksikään alle 2200 kierroksen.
Samajuttu jos vapaalla ryntäyttää niin viisari nousee suht tasasesti 2000 jonka jälkeen miettii vajaan sekunnin ja sitten ryntää.
Autossa vuotanut pumpun kannen ja välikannen tiivisteet jotka vaihdettu paikalle päin. Testerillä saatu arvot ja nafta määrät oikein, kuulemma. Tähän samaan syssyyn on konetila pesty.
Lisäksi keskikulutus on pompsahtanut 6l:sta melkein 9l:aan, sekä vaihteiston toiminta on muuttunut, nyt töksäyttelee vaihteet päälle, ennen toimi moitteetta.
Eli, onko pumpun rassauksen yhteydessä joku mennyt vituiksi ja tarvisi lähettää penkkiin, vai onko pesun yhteydessä joku anturi tms ottanut kipua vai mikä?
Olen pääpiirteittäin käynyt letkuja läpi ja ne ovat ehjiä, poislukien imusarjan päässä oleva kumiletku oli lähes poikki, nyt ehjä, ei vaikutusta.
Kokeilin uutta ilmamassamittaria, ei vaikutusta.
Ideoita?
Pumpun ajoitus on kohdallaan, kuulemma.