Kulkukoira  Proturbo

v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.

  • 5 Vastauksia
  • 1702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.
« : 23.09.2014, 15:17:48 »
Eli autona olisi v70 tdi, autom. vm.2000. Mk1.
Ongelmana on, että autossa ei ole alavääntöä juuri nimeksikään alle 2200 kierroksen.
Samajuttu jos vapaalla ryntäyttää niin viisari nousee suht tasasesti 2000 jonka jälkeen miettii vajaan sekunnin ja sitten ryntää.
Autossa vuotanut pumpun kannen ja välikannen tiivisteet jotka vaihdettu paikalle päin. Testerillä saatu arvot ja nafta määrät oikein, kuulemma. Tähän samaan syssyyn on konetila pesty.
Lisäksi keskikulutus on pompsahtanut 6l:sta melkein 9l:aan, sekä vaihteiston toiminta on muuttunut, nyt töksäyttelee vaihteet päälle, ennen toimi moitteetta.
Eli, onko pumpun rassauksen yhteydessä joku mennyt vituiksi ja tarvisi lähettää penkkiin, vai onko pesun yhteydessä joku anturi tms ottanut kipua vai mikä?
Olen pääpiirteittäin käynyt letkuja läpi ja ne ovat ehjiä, poislukien imusarjan päässä oleva kumiletku oli lähes poikki, nyt ehjä, ei vaikutusta.
Kokeilin uutta ilmamassamittaria, ei vaikutusta.
Ideoita?
Pumpun ajoitus on kohdallaan, kuulemma.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.
« Vastaus #1 : 23.09.2014, 16:00:28 »
Syyttävä sormi osoittas ilmamassamittariin. Toinen yleinen vikapaikka on imusarjan vänkärin puoleisessa päässä oleva map-anturin letkulähtö. Kannattaa vaihtaa se letku ja 2mm poranterällä kairata letkulähtö puhtaaksi, tukkeutuu tosi helposti. Egr voi kans vuotaa. Näistä on hyvä lähteä liikkeelle..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.
« Vastaus #2 : 24.09.2014, 07:53:21 »
Tosiaan oireet tuntuivat minustakin massamittari vialta, mutta kun kokeilin sitä uutta mittaria niin ei ollut vaikutusta.
Ja tuon imusarjan päässä olevan letkun korjasin eikä silläkään vaikutusta. Voisin sen itse reijän viellä putsata.
Nostaako egr:n vuotaminen kulutusta lähes kahdella litralla?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3621
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.
« Vastaus #3 : 24.09.2014, 09:17:39 »
Tosiaan oireet tuntuivat minustakin massamittari vialta, mutta kun kokeilin sitä uutta mittaria niin ei ollut vaikutusta.
Ja tuon imusarjan päässä olevan letkun korjasin eikä silläkään vaikutusta. Voisin sen itse reijän viellä putsata.
Nostaako egr:n vuotaminen kulutusta lähes kahdella litralla?
egr:n vuotaminen vie tehot ihan huomattavasti, todennäkösesti se nostaa kulutustaki. Kairaa se nippa puhtaaksi, se on näissä järkiään tukossa. Sitte on ainaki se poissuljettu.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa _WiLLe_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.
« Vastaus #4 : 25.11.2014, 08:42:04 »
Päivitän tilanteen, josko joskus jollekkin jotain hyötyä asiasta;
Eli monen moista tuli vaihdeltua ja kokeiltua, mutta loppujen lopuksi pumpun vaihto ratkaisi ongelmat.
Vanha pumppu oli siis jotenkin poissa kartalta vaikka nafta arvot ym olivat ok.
Nyt pelittää lähes vanhaan malliin.
Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 tdi -00, nafta maistuu mutta ei kiihdy.
« Vastaus #5 : 25.11.2014, 09:09:49 »
...kairasitko sen reijän, kannattaa, jopa määräajoin. nim. kokemusta on. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Kulkukoira  Proturbo