Autoteknilliset käsikirjat ja Boschin K-jet,L-jet ja LH-jet manuaalit on tullut luettua jo 15v sitten. LH-jetin toimintaperiaate on tuttu. TunerProlla en ole LH:n binejä tutkaillut, mutta Motronicin karttoja olen.
Kannataisi tutkia, sillä yllättyisit mitä kaikkea sieltä löytyy!


Jo pelkästään TK-servon hallintaa ja toimintoihin löytyy tämän verran karttoja.
Noista ei kylläkään tarvitse säätää suurintaosaa oikeastaan missään tilanteessa, paitse megaperwot wiinämäen miehet voivat ja tekevätkin niin.
On aika harhaanjohtavaa väittää että LH-jet on parasta mitä on tarjolla, kuten yritit asian esittää. Se on hyvä että osaat laitteen säätämisen juuria myöten mutta ei kannata myydä sitä muille "parhaana tarjolla olevana vaihtoehtona".
Turbo ysissä se on ylivoimaisesti paras vaihtoehto, kun kaikki asiat summataan yhteen. Yksi näistä monista asioista on hinta. Valitettavasti kaikilla harrastajilla ei ole tonneja laitettavana pelkkään moottorinohjaukseen, joten se rajoittaa jo monia. Moni uhraa sen rahan mielummin turboon ja moottorin rakentamiseen. Joten jos pisteitä annetaan ominaisuuksista ja hinnasta, on vanha LH vielä pirun kova luu purtavaksi.
LH hoitaa vinokoneessa sen moottorinohjauksen tehtävän oikein hyvin, joten miksi korjata jotakin, mikä ei ole rikki.
Ja kun sen säätäminenkin osataan nykyisin, niin miksi ryhtyä ruuvaamaan jotain megaa tms. sen tilalle?
Ne jotka haluavat toisen moottorinohjauksen ovat vapaita tekemään niin.
En puutu tämän enempää LH-jet ketjuun mutta kanssaharrastajille kannattaa aina tuoda objektiivisesti esille että minkälaisia vaihtoehtoja autonsa rakentamiseen on. En minäkään megaa mainosta ainoana oikeana moottorinohjaimena. Se on yksi muiden joukossa ja toimii hyvin kun sen rakentaa hyvin.
Niin, minäkään en valinnut megaa ihan siksi, ettei sen nakutuksen käsittely ole riittävän kehittynyt, mitä se on jo vanhassa tuotantoruiskussa ollut.
Totean saman kuin Jaybeeze
OMG how many people whining about how bad the LH is....
Ja tämä on lausuttu tästä topicista.
Erinomainen idea. Ei muuta kuin tekemään sellaista. Kuka haluaa ottaa kopin tästä ideasta?
Voisin harkita, mutta joku muu pystyy koostamaan jo jutuistani aihion, jota pystyn sitten korjaamaan.
Keskityn hiljakseen sen säätäjän XDF:n tekemiseen, joka valmistuttuaan jo eräänlainen FAQ itsessään. Siinä on vain pirusti hommaa.
Viimeinen versio on 481kt, joten siinä on pirusti tekstiä käännettävänä tai oikeasti se olisi A4 arkkeina 12 sivua, mutta en osaa sitä plain text muodossa editoida, säilyttäen sen oikean syntaksin, joudun tekemään sen hitaalla menetelmällä tunerpro:ssa kartta kerrallaan.
Samalla poistelen sieltä ns. "vaarallisia" karttoja (LH menee sekaisin vääristä arvoista), joiden säätämistä ei tarvitse tehdä, eikä pidäkkään, ellei tasantarkasti tiedä mitä tekee. Tai karttoja, jotka eivät ole käytössä.
Näistä on jonkun verran apua jos englanti sujuu.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153 Paljon tietoa, mutta hukkuu osittain viestimäärään.
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=HomePage Kaipaa päivityksiä, esim suutinvakio puuttuu.
E: ainiin jetronic info löytyy jo etusivulla.
Turbobricksillä ei oikeastaan ole mitään mitä en projektissani tai tässä olisi käsitellyt ja kertonut, joten lontoota ei tarvitse vääntää.
Ja juu nuo XDF:t mitä Ipdownin sivuilla on, ovat hitusen vanhoja ja niistä on kehittynyt versio 50 yhteistyössä.
Laitan siitä käännetyn version jakoon kunhan saan sen valmiiksi.