Mites Ostrihilla säädetään samanaikaisesti sytkää ja ruiskutusta?
Minä olen niin simppeli kaveri, että säädän polttoainekartan ja sytkä-kartan ihan erikseen!

Sytkälle tehdään fail-safe kartta ja säädetään polttoaine kohdilleen ja sitten kun polttoainepuoli on tehty, tehdään sytkä kartta.
Wiinalla ainakin se seokset pitää olla kohdillaan, että sytkäkartan saa toimimaan mahdollisimman hyvin.
Jokaisen auton olen säätänyt yllä kuvatulla tavalla.
Se, että haluan samalla kerralla säätää polttoainetta ja sytkää, niin sehän onnistuu USB-piuhan vaihdolla LH:sta EZK:n ja vaihtamalla bini/XDF tunerpro:ssa.
Voiko LH:ssä tehdä eri kuormapisteille eri lambdan?
Ei suoraan koska tuolloin ei laajakaistoja tunnettu.
Kts. lambda-osastoa säätöjen puolelta.
Rajoitin ja se lambda-osastosta, mitä näyttöön sopii yhtäaikaisesti.

Tuosta puuttuu mm. lambdan openloop tilaan siirtyminen x kuormatiedon yläpuoleisella alueella ja pari muutakin juttua.
Sanotaan näin, ettei aloittelevan säätäjän kannata noihin arvoihin kajota muitaosin kuin alimmaisena näkyvään lambda-treshold karttaan, jotta stoikasta tullaan ulos halutuilla kuormatiedon muutoksilla.
Ja open loop tilassahan kartta määrää sopituksen tarkalleen, joten siellä voi karttaan laittaa mitä ikinä haluaa lambda-arvoksi. Kunhan lambda on käytössä edes perus tasaisessa ajossa, korjaa LH perussopituksen virheet ja silloin se, mitä karttaan on kirjoitettu pitää kutinsa.
Joten en näe tarpeelliseksi mitään lambda-target karttojen väsäilyä...
Minkälaisia IMMUja on saatavilla ja miten niihin saa linearisiontikäppyröitä?
Esim. 016, 012 ja 004 ja monia muitakin.
Linearisointikäyrät löytyvät ihan niistä bineistä, joissa em. immuja on käytetty.
Mihin teholuokkaan 012 IMM riittää?
Noin +1000kg/h luokkiin. Tehohan riippuu niin monesta seikasta, että sitä on turha edes mainita.
Tosin "virallisesti" 012 loppuu siinä 650kg/h kohdilla (tai siis ilmoitettu mittausalue).
004 riittää virallisesti sinne 1100kg/h luokkiin ja todetusti pirusti pidemmälle.
Miten mitataan LH:ssa pakokaasunlämpötila? Mihin anturi kytketään ja minkälainen se on?
Ihan normik-tyypin pakolämpöanturi, joka antaa jännitettä. Kytketään LH:n pinnaan muistaakseni 24. Testattu ominaisuus ja toimii kunhan anturi kytketään.
kierrosrajottimen säädön puuttuminen on kanssa harmillinen.
Joku LH taisi vielä tukea potikka-kaasuläppäanturiakin?
Eikös sen sitten saisi ohjelmoitua alpha-n kartalla että voisi ajaa vaparilla LH:lla ilman immua?
Tarttee tosin imuilman lämpöanturin.
Kyllä LH:ssa ja EZK:ssa noita rajoittimia pystyy säätämään oikein hienosti. Kts. yllä oleva kuva.
LH3.1 tukee TPS-anturia suoraan, 2.4 binääri ei tue, mutta rauta tukee.
Tässä 3.1 kartat (pääkorjauskartta ja TPS-kartta)

Pitäisi jossain vaiheessa testailla tuota LH3.1:stä.