Sinulla on monikin asia päin mäntyä.
Ensinnäkin suuttimet, EV1 vaiko EV14?
Kuinka paljon yli 600hv on tehotavoitteesi ?
Suutinvakio #4 ei saa mennä tuhanteen, edes noilla suuttimilla.
Suutinvakion muutokset eivät saa olla satoja kerrallaan varsinkaan, kun ollaan jo noin pienissä luvuissa. Vakion vaikutus on logaritminen.
Lisäksi kun vakiota #4 justeerataan, pitää koneen olla lämmin ja lambda säädön pois päältä.
Suutinvakio #3 on suutinten minimiaukioloaika. Sekään ei saa olla nolla.
Binäärimatematiikassa nolla on aina sopimaton luku, 0*10=0, 0*2=0
Ensinnäkin suuttimet, EV1 vaiko EV14?
Suuttimet on EV14.
Kuinka paljon yli 600hv on tehotavoitteesi ?
Ei yhtään, 350 riittää tälle kesälle. Tarkoitus siirtyä E85:n käyttöön, kunhan nyt saisi sisäänajot ja muut testit ajettua bensalla.
Suutinvakio #4 ei saa mennä tuhanteen, edes noilla suuttimilla.
Suutinvakion muutokset eivät saa olla satoja kerrallaan varsinkaan, kun ollaan jo noin pienissä luvuissa. Vakion vaikutus on logaritminen.
Lisäksi kun vakiota #4 justeerataan, pitää koneen olla lämmin ja lambda säädön pois päältä.
Olen saanut sen nyt käyntiin kaikilla arvoilla välillä 1352-1001, 50 askelilla kokeiltuna. Starttuuttaa vaan aivan tolkuttoman pitkään. Minusta se saa liikaa bensaa. Tyhjäkäyntiä se nyt käy arvolla 1001, AFR:n ollessa juuri ja juuri asteikolla (10,2). Sitten kun sen sammuttaa niin ei lähde millään käyntiin, ei edes lupaa. Nyt kun annan sen olla vaikka puoli tuntia, niin se tämän päivän kokemuksen perusteella saattaa lähteä pikku pyöräytyksellä käyntiin (arvolla 1001).
Eli se lambdasäätö on pois päältä ja kone on lämmin, AFR on luokkaa 10,2 eli vakiota pienemmälle? Mutta kun vakiota ei saa enää pienemmälle. Paljonko se suutin vakio pitäisi olla jos tuhannen lähelle ei tarvitse mennä? Ja jos se on vaikka 1200, niin auto savuaa kuin diesel.
Suutinvakio #3 on suutinten minimiaukioloaika. Sekään ei saa olla nolla.
Binäärimatematiikassa nolla on aina sopimaton luku, 0*10=0, 0*2=0
Jaa-a. Miksköhän se on sitten alunperin 0? Tökkäsin siihen vauhdissa 30 niin se sammu. Täytyy mennä kokeilemaan vaikka ykkösellä.
EDIT:No niin lisää testiä tehty. #3:n kokeilin ykköstä, mutta menee niin rikkaalle, että juuri pysyy käynnissä.
Ja käyntiin tuon vehkeen saa vain, kun sahaa akun aivan loppuun, niin että kone juuri ja juuri pyörii, niin silloin se lähtee. Voisiko olla että silloin bensanpaineet laskee niin alas, ettei se saa liikaa ainetta? Kai se on seuraavaksi vaihdettava velipoijan autosta 640cc suuttimet. Se megaruutta varmaan pärjää noiden isojenkin suuttimien kanssa.
EDIT2:Vai voisko olla, ettei vakio bensanpaineensäädin pärjää tuon suurempituottoisen pumpun kanssa = liikaa painetta?
EDIT3:Ei mutta nythän mä hokasin, että vaihdan suoraan kasivitoset tankkiin ja katsotaan miten käy
