Ai hitto, unohdin etten ole sertifioitunut vastaamaan tähän aiheeseen.
Voi sinua
pientä mielesi pahoittajaa....

Ja kyllä, kommenttisi LH:n säätämisestä ovat ohuita, koska kokemuksesi/tietosi asiasta ovat kovin pientä....
Mitenkä porukka on säätänyt ezk:ta? Löytyy tytärkortti että saa muokattua kun vaan asennan sen. Lh:n säätäminen on helppoa kun tuijottaa vaan seosmittaria mutta ennakoiden kanssa pelkkä persdyno ja nakuledi ei tunnu riittävältä. Vai onko?
Mikan säätäny oskilloskoopilla mutta siihen sopiva mittari ja käppyrän tulkitseminen ei ole vielä tuttua.
Veikkaan muiden hullujen olevan hyvin varovaisia, sillä EZK:n säätäminen on sitten rakettitieteen puolella.
Jos jossain rapsahtaa, niin ennakkoja pienemmälle. Niiden lisimistä on turha tehdä pers-dynolla.
Penkissä sitä voi ruuvata, mutta kadulla se EZK:n ruuvaaminen vaatii skooppia ja ymmärrystä moottorin toiminnasta hitusen enemmällä tasolla, kuin amiksessa opetetaan.
Bensalla säädöt suoraan penkkiin, wiinalla kelpaavat bensan säädöt, kunhan seokset ovat kohdallaan, eivätkä "siellä" päin.
Lyhyt oppimäärä ilman mittalaitteita:
Jos rapsahtaa jossain kohdin, niin aste pari pienemmälle. Muuten ei muutoksia, ellei veto ole ns. "vaikeata", jolloin todennäköisesti ollaan väännön kippi-pisteen nurkissa, jolloin ennakkoa parisen astetta vähemmälle.
Summanmutikassa ei kannata ruuvata, ellei halua rakentaa moottoria uudelleen alusta asti sen poksahtamisen jälkeen.
Jos joku haluaa toisintaa tekemäni työn, niin voi varautua vuoteen, tai pariin ajankulutuksessa skoopin keralla. Hetkessä sitä ei tehdä ilman vakiokierrospenkkiä.