Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

2.4D / 2008 laiska yläkierroksilla / täyskaasulla.

  • 19 Vastauksia
  • 12998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4D / 2008 laiska yläkierroksilla / täyskaasulla.
« Vastaus #15 : 24.10.2014, 07:54:56 »
Hiukan meni asian vierestä, aamulla uusilla silmillä luin tuon Diagnoosin. Ahtopaine säädin on viallinen, ei arvoissa. Tämä ei kuulemma tuohon ahtimeen ole erikseen vaihdettavissa ja nyt saa tuon ahtimen vaihtaa. Varmistan tämän vielä siniseltä. Ahdin on varsin erikoinen ja siihen kuuluu kuitenkin pakosarja kiinteänä osana (WTF).

Tuo pyörreläppä tulee "muuttuvan imusarjan" vikailmoituksesta. Läppäakseli menee vaihtoon, joten tuosta tulee kaiketi hiukan isompi projekti. Hiukan hirvittää lähteä yrittämään edes tuota kotona, joten taidan viedä pajalle.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014, 08:16:02 kirjoittanut Pka »

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4D / 2008 laiska yläkierroksilla / täyskaasulla.
« Vastaus #16 : 24.10.2014, 09:03:56 »
Kannattaa varmaankin tarkastella myös sitä coolerin pohjaa/päätyjä ettei ole antanut periksi, silloinhan myös heittelee samantyyppisiä vikakoodeja. Visuna miehenä melkein ottaisin (jos on muitakin korjaustiloja kuin omapiha) paikkoja auki ja putsailisin, hommaahan siinä on mutta säästökin voisi olla suuri. Kuulostaa kyllä vähän oudolta että turbokin menisi vaihtoon, eikös niitä vaihdella silloin kun se väljiintyy?

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: 2.4D / 2008 laiska yläkierroksilla / täyskaasulla.
« Vastaus #17 : 24.10.2014, 09:27:17 »
Hiukan meni asian vierestä, aamulla uusilla silmillä luin tuon Diagnoosin. Ahtopaine säädin on viallinen, ei arvoissa. Tämä ei kuulemma tuohon ahtimeen ole erikseen vaihdettavissa ja nyt saa tuon ahtimen vaihtaa. Varmistan tämän vielä siniseltä. Ahdin on varsin erikoinen ja siihen kuuluu kuitenkin pakosarja kiinteänä osana (WTF).

Tuo pyörreläppä tulee "muuttuvan imusarjan" vikailmoituksesta. Läppäakseli menee vaihtoon, joten tuosta tulee kaiketi hiukan isompi projekti. Hiukan hirvittää lähteä yrittämään edes tuota kotona, joten taidan viedä pajalle.
Jokunen vuosi sitten mun Romussa oli säätöyksikön johtosarja päässyt vikaantumaan, johdoista eristeet olivat murtuneet ja kosteus tehnyt tehtävänsä, ei menneet tiedot perille ja ahtopaineet nollassa. Johtosarja vaihtamalla homma toiminut siitä asti.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Pka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4D / 2008 laiska yläkierroksilla / täyskaasulla.
« Vastaus #18 : 24.10.2014, 09:52:40 »
Joo tää oli ihan oikealla ahdin pajalla joka pystyi mittaamaan säätimen toiminnan. Vastusarvojen pitäisi olla n. 10 ohmia ja tässä tapauksessa oli mittariin tullut 13Kilo-ohmia. Lisäksi säädintä suoraan käskyttämällä ei liikkunut mihinkään - hiukan "värisi", joten vika on aika selkeä. Harmillista vaan että ko. säädinyksikköä ei ole erikseen saatavissa, siivet eivät ole jumissa vaan liikkuvat suht kevyesti. Akselin pitkittäisvälyyttä ei saatu vielä testattua, mutta oottelen että saan turbon käsiin. Aika paskamaisessa paikassa tuon pakosarjan takia.

No onpahan ainakin toinen ahdin varastossa jos tästä joskus tuo VNT:n siivet jumittuu.


Poissa Pka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4D / 2008 laiska yläkierroksilla / täyskaasulla.
« Vastaus #19 : 31.10.2014, 17:00:16 »
Lisäkyssäri EGR:ään liittyen.

Vida näyttää EGR pyynti 100% ja auto kertoo asetusarvoksi 0,9 - 1,1%. Eikö noiden kahden pitäisi olla suurin piirtein sama - ja kertoisi että EGR on nyt jumittunut kiinni tai auki?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy