Löytyi muutama korjattava kohde:

Viimeisenä mahdollisena päivänä käytin leimalla, enkä oikein ehtinyt tarkistella mitään ennen sitä. Pakoputki on pörissyt jo pitkään, täytyy näköjään taas paikata sitä... Alatukivarren laitoin tilaukseen, josko tuo välys tällä kertaa olisi alapallossa eikä raidetangon päässä kuten viime vuoden katsastuksessa havaittu "pieni välys alapallossa"

Rasvailin kuskin ikkunamekanismia:







Positiivisena puolena ikkuna näyttäisi nyt nousevan ylös asti joka ikinen kerta, kun aikaisemmin sai yrittää keskimäärin 10 kertaa, ennenkuin mokoma suostui lopulta nousemaan loppuun asti. Negatiivisena puolena ikkuna on vaseliini/silikonisotkussa aina kun sen käyttää alhaalla...
Ovipahvin irroitusresepti:
- Etsi torx-kärkisarja
- Kampea kahvan pohjalta tulppa auki, avaa ruuvi
- Kampea punainen heijastin pois, avaa sen alta ruuvi
- Avaa vielä kaksi ruuvia ovipahvin alaosasta keskeltä ja edestä
- Vetele napakasti pahvin ulkoreunoista, kunnes kaikki klipsit ovat irti
- Vedä avausvaijeri irti sisäkahvasta
- Irroita lasinnostimien kytkinpaneelin liitin ja kaiuttimen liitin - inhottavan tiukassa ovat ja meisselillä piti vääntää klipsiä kun ei sormissa voima piisannut
- Keräile maahan tippuneet roskat, kolikot ja kumiset prikat talteen
- Laita kumiprikat takaisin klipseihin
- Hanki uudet klipsit rikkoutuneiden tilalle - itellä kävi tuuri ja säilyivät ehjinä
Siivosin samalla autoa sisältä pitkästä aikaa. Olipa kertynyt hiekoitushiekkaa, koivunlehtiä ja kaikkea muuta roskaa varsin mittavat määrät... Lukkoihin suihkutin aseöljyä ja saranoihin ja liukuovien kiskoihin sprayvaseliinia. Liukuovet liikkuvat taas herkästi, vaikka rullat ovatkin kuluneet kulmikkaiksi ja alakiskoista on maalit hilseilleet pois jo ajat sitten ja ovat tukevasti ruosteessa... Myös liukuovien suhinatiivisteet ovat antautuneet molemmilta puolilta. Eivät kerta kaikkiaan enää halua kestää kyydissä mukana, joten nyppäisin ne sitten kokonaan pois.
Alatukivartta odotellessa sitten pakoputken kimppuun...