Futurez  Kulkukoira

Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?

  • 21 Vastauksia
  • 8521 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mpo69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #15 : 10.10.2014, 13:04:08 »
Vaihda ihmeessä öljyt lootaan. On aivan selvä juttu, että missä metallit hieroo toisiaan vastaan korkeassa lämpötilassa, syntyy väkisinkin kaikenlaista epäpuhtautta eli öljy likaantuu. Noi on myyntimiesten puheita, ettei tarvitse öljyjä vaihtaa. Jossain vaiheessa vaihdetaan sitten koko vaihteisto  :D

Volvoon maksaa sinisellä automaattilootan öljynvaihto n. 250 euroa. Se on pieni hinta monen tonnin vaisteistoremontin sijaan. Tosin jokaisessa vaihteistossa tulee remppa vastaan joskus, toisissa vaan aikaisemmin.
S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #16 : 10.10.2014, 14:53:18 »
Omissa kirjoissa tuollainen 160tkm ajettu laatikko on huoltamaton. Laatikkohan toki kestää auton eliniän. Eli auton elinikä loppuu laatikon hajoamiseen :D Wirallinen Öljynvaihto tosiaan maksaa 250-300€ riippuen paikasta.

Itsellä laatikko ei muuttunut paremmaksi tai huonommaksi öljyjä vaihtamalla. Varsinkin kylmänä vähän nykii ja toki luistattelee armottomasti varsinkin kun hyppää DSG:n takaa omaan Volvoon. Onneksi Volvolla alkaakin nyt olemaan myös tuplakytkimiä tarjolla vähän rivakampien koneidenkin kaveriksi. Toivottavasti kesto on samaa vanhojen automaattien kanssa....
-12 V60 D3A

Poissa Hulluvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #17 : 14.10.2014, 01:25:43 »
Ehdottomasti ne öljyt tulee vaihtaa ja mieluiten 60tkm välein cähintään. Vaikka öljynvaihtoa ei ole huolto-ohjelmassa, ne kannattaa vaihtaa ja pitää huolen, että menee oikeaa öljyä laatikkoon. Eli katsoo missä vaidattaa. Volvon laatikko on kranttu öljyn suhteen.

Ja volvon laatikko (Aisin) ei ehkä toimi niin hyvin kuin jossakin merkeissä. Eli ei vaihda välttämättä niin sujuvasti ja huomaamattomasti kuin jotkut muut mutta väitänpä että vähemmän ongelmia kuin DSG vaihteistossa.
Volvo S80 2.4D Geartronic vm. 08

Poissa masiina

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #18 : 24.02.2015, 09:32:12 »
Onko kenelläkään vielä kokemuksia uudesta neljä sylinterisestä 2.0- litraisesta dieselmoottorista(D4)? Onko kellekkään osunut mitään harmia kyseisen moottorin kanssa?

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #19 : 24.02.2015, 10:42:53 »
Onko kenelläkään vielä kokemuksia uudesta neljä sylinterisestä 2.0- litraisesta dieselmoottorista(D4)? Onko kellekkään osunut mitään harmia kyseisen moottorin kanssa?
Takseissa noilla on ajettu jo 150+ tkm eikä tutun asentajan mukaan ole ollut muuta ongelmaa kuin nokeentuminen, mihin uusi ohjelma tulossa/tullut.

Poissa opaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #20 : 24.02.2015, 12:13:57 »
Juu näin se on... itsellä ollut kolme eri MK2 V70 automaattilaatikoilla ja nyt MK3 V70 2,4 D5 automaattilaatikolla myös ja kaikissa vähän sama homma, ei ne vaihteet siellä 1-3 ihan kolisematta ja nykimättä koskaan ole vaihtunut... Eniten huomaa kun kaupungilla ajelee ja vaihteet rulaa 1-4 jatkuvasti, niin se on välillä sellasta nykimistä. Mutta sitte kun lyö urut auki motarilla niin avot :D

Poissa Hulluvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä remontteja mahdollisesti tiedossa?
« Vastaus #21 : 24.02.2015, 17:18:09 »
Juu näin se on... itsellä ollut kolme eri MK2 V70 automaattilaatikoilla ja nyt MK3 V70 2,4 D5 automaattilaatikolla myös ja kaikissa vähän sama homma, ei ne vaihteet siellä 1-3 ihan kolisematta ja nykimättä koskaan ole vaihtunut... Eniten huomaa kun kaupungilla ajelee ja vaihteet rulaa 1-4 jatkuvasti, niin se on välillä sellasta nykimistä. Mutta sitte kun lyö urut auki motarilla niin avot :D

Juurikin näin, ei ole aivan niin huomaamatonta tuo automaattivaihteiston toiminta kuin joillakin muilla merkeillä. Tosin monessa muussa suhteessa asiallisia pelejä nämä Volvot! Viimeisin 210tkm huolto oli pari viikkoa sitten omalle S80 vm 2008, ei mitään vikaa eli öljynvaihdolla päästiin. Ei edes kuluvia osia. Katsastuksestakin siis samana päivänä huomautuksitta läpi.

Nähtävästi paljonkin kestävämmät alustanosat kuin esim vanhemmassa korimallissa.

Edelliseen S60 vm 2001 yleensä melkein joka huollossa oli jotakin palikkaa vaihdettava.
Volvo S80 2.4D Geartronic vm. 08

 

Futurez  Kulkukoira