Mittasitko Kulmamies aurauksen muuttumista?
Minä mittasin aurauksen muutoksiksi +1´- -1,2´ per puoli. Max sisäänjoutolla siis auraa 2´ja ulosjoustolla 2,4´ harituksella. Milleissä 18-20mm vanteesta mitattuna, eli aika paljon enemmän mitä luulin aiemmin mitanneeni.

Jouston aikana muuttuu tietysti myös camber eri pituisten tukivarsien vuoksi ja se muuttaa omalta osaltaan aurausta. Vielä pitäisi mitata vertailuarvot 140:sta. Kaartaessa auraus pysyy lähes vakiona ja sisempi pyörä kääntyy enemmän kuten kuuluukin.
Toki jos järkevästi ajattelisi, niin 140:n ohjauksella saisi konetta laskettua yli 30mm alemmaksi ja vasemmalle koneenkorvalle tulisi lisätilaa. Ja saisihan siihenkin tehostuksen. Vielä järkevämpänä laittaisi sen vajaat 400€ tappikoneen viritykseen ja katsastaisi tuommoisenaan.
Laitetaan vielä kuva noista omista suuntauslaitteista:

Tai jos vaan mittaat, että raidetangot on keskenään yhtäpitkät orggiksessa ja uudessa, ja että asennuskorkeus sama. Tällöin ainoa ero olisi se, että simpukan kanssa raidetangot liikkuu myös auton pituussuunnassa...
Raidetangoissa on pituuseroa 40mm (142:n 370mm vastaan 330mm), eli siihen ei voine vedota. Asennuskorkeus ja -kulma "suht" samat kuitenkin.
Vaihda koko akselisto hammastankoiseen. Tai hommaa tehostettu simpukka jostain maasturista tms. Tuossahan ei ole muuta estettä kuin ohjauksen tyypin muuttuminen.
Jotenkin tykkään käyttää Volvoon Volvon osia niin pitkälle kuin mahdollista, eikä siksi "sopivaa" akselistoa taida olla. Toisekseen sen verran työtä jo tuossa muutoksessa ettei heti haluaisi tehdä uudestaan.
No tässähän on vielä puolitoista viikkoa aikaa ihmetellä.(koska olen loppukuun reissussa) Täytyy käydä alkuviikosta konttorilla vaikka koko auton kanssa. Tuo korin vahvistus kysymys on kanssa aika mielenkiintoinen.