Asennettu uustuotanto-osia "Mate in Puuppola". Joutuu vaan sovittelemaan ja pintakäsittelykin hoidettava itse.

Tykkään eniten 1957-mallin takavaloista, mutta isän varastossa ei ollut kuin yksi. Yritin tehdä mallin mukaan peilikuvaa, mutta eihän siitä ihan samanlaista tullut. Niimpä tein molemmat itse, hieman tuli erinäköiset kuin oikeat, muttei haittaa.
Takavalojen tekoa.
Valmis takavalo alkuperäisen lasin kanssa. Jenkkimallin puskureita ei myöskään löytynyt, niin nekin muokattava itse. Kuvia kun katselin niin kaari kulkee alunperin rusettien yli. Kuplissa kaari kulkee nätimmin rusettien läpi, joten niitä piti korottaa 20mm.

Ihan hyvin istuu tuo vannekin lokasuojan kanssa 25mm levikepalan kanssa.Vanteiksi hommattava 16" peltivanteet, joihin 1963:n kapselit ja kromikehät. Ei tarvitsi silloin noita levityspalojakaan. Puskureita ajattelin uudistaa siten että hitsaan rusetit ym. kiinni ja pultit takapuolelle piiloon. Ne tulee varmaankin maalattua ainakin aluksi hopeanharmaiksi. Mitenhän tuon kromin saisi poistettua, jotta maali tarttuu ja onko jollain kokemusta kromimaalauksesta? Muutama vuosi sitten luin jostain harrasteautolehdestä aiheesta. Pinta oikeasti kiilsi toisin kuin halvoilla spraylla ja pinnan piti kuulema kestää myös kulutusta. Olisiko ollut tämä?:
http://www.urakointikaleva.fi/69425264Mielenkiinto(lue lompakko) ei kuitenkaan riitä uudelleen kromauttaa puskureita. Tämäkin on saanut melko paljon osumaa ja jouduin oikomaan sitä jonniin aikaa että sain paikoilleen. Oikean puolen kiinnitysraudan jouduin tekemään myös itse, kun tuli se alkuperäinen kiinnityskohta aiemmin leikattua varapyöräkotelon mukana pois..
Lopuksi vielä, niin tiedän että takavalot ovat "väärässä" kohdassa paikoillaan, mutta omaan silmään paremmat tuossa hieman alempana.